• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Ab fab

jag tycker definitivt man skall ringa på jobb. Det är ju enda chansen man har att stämma av om det är en arbetsplats man kantänka sig innan man skickar in ansökan.

• Nibla

Ang. jobb: Pratade precis med min chef som sa att hon vill anställa mig! Hon strider för detta i ledningsgruppen, så eventuellt i juni! Helt underbart i såna fall....Men det är inte helt 100 än. *jublar*

• Ab fab

ÅHHH grattis Nibla. Vilken jäkla tur att du lämnade din gamla arbetsplats. Tänk så bra allting blivit! Så lycklig för din skull

• Nibla

Tack ab! Ja, äntligen känns det som jag hamnat rätt! Arbetsuppgifter som jag trivs med och inte släpar med mig hem i tankarna och underbara kollegor.

Så här i efterhand är jag GLAD att jag inte jobbar på C längre.....

• Frujj

Nibla: Helt ok!

Grattis och stor tumhållning för jobbet!! Vet de att du är gravid? Kul och positivt att höra att det finns arbetsgivare som "struntar i" det! Jag vet att de måste det, men har själv tyvärr råkat ut för smygdiskriminering när jag haft mage. Så då är det ju extra positivt att höra att det GÅR o få jobb trots kula!

• Nides

Åh grattis Nibla! Håller tummarna. Va roligt att de struntar att du är med barn. Med tanke på att vi fick skjuta på vår babyverkstad med tanke på min provanställning.

Angående imorgon, så kanske jag oxå måste svika, en kompis ifrån västerås ringde igår och sa att hon eventuellt kommer ner imorgon. Men hon har inte köpt några biljetter ännu. Jag får besked ikväll eller imorgon på morgonen.

• FruTez

Nibla: Men åh, så kul!! Du trivs med jobbet och de trivs med dig. Precis som det ska vara! *grattis*

Frujj: Du har väl fått mitt svar att jag kommer imorgon? Får man lov att fråga vilken mat du skall bjuda på? *lite nyfiken* Det ska bli så kul att få se lite från ert bröllop. Tiden går ju så fort. Har du fått några kort än? Den filmen du skrev om, är det den som min make filmat?

Jag har ringt till det där jobbet nu!! Nervös som bara den... hahaha! Har tom. lite ont i magen nu efteråt! *skratt* Han sa att de har tagit bort annonsen för att de fått in övre 350 ansökningar. Efter en stund så sa han att jag kunde ju ändå skicka in mina ansökningar till honom om jag ville. Självklart ville jag ju det! Han var jätterolig! hihi! Kan berätta mer imorgon på bröllopsdaten hos Frujj!

• Frujj

Tänkte nog köra på bakpotatis med en massa smarriga tillbehör.
    Tror jag... hihi

• Frujj

Tez Jajamen jag har fått svar från dig

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...