• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Frujj

Tez: Vad knasigt, har du inget telnr? Jag hade nog ringt i så fall coh frågat och sagt att jag undrade för det här jobbet var sååå intressant för mig o bla bla..

• FruTez

Frujj: Ja... kanske ska ringa dit... men va tusan ska jag säga om det nu är som jag tror att det redan är tillsatt?? Jag menar, då tar ju liksom samtalet slut! Jag är så dålig på att ringa upp folk. Det är nån slags fobi jag har. Hatar tom. att ringa till frisören! Hahaha!

• FruTez

Jag tycker det är lite dåligt... ibland läser man ju att man ska skynda sig att ansöka pga. att det tillsätter tjänsten eftersom, men i detta fallet stod det klart och tydligt att sista anmälningsdagen är den 28:e. Ibland så står det ju nått om att tjänsten ska tillsättas omgående eller så, men nu var det efter överenskommelse... Konstigt?!

• Nibla

Om de säger att tjänsten är tillsatt så kan du säga nåt i stil med: "Jaha, jag trodde sista anmälningsdagen var den 28:e?"
    Om de då förklarar att de ändå tillsatt tjänsten kan du väl bara säga: "Jaha, där ser man, då vet jag det. Tack ändå".

Man behöver inte alltid småprata utan lägg bara på när du fpått uträttat det du vill.

Förresten så har du ju inget att förlora på att skicka in ändå. Kan ju ha blivit nåt fel med länken exempelvis....

FruTez skrev 2008-02-21 10:09:04 följande:
    Frujj: Ja... kanske ska ringa dit... men va tusan ska jag säga om det nu är som jag tror att det redan är tillsatt?? Jag menar, då tar ju liksom samtalet slut! Jag är så dålig på att ringa upp folk. Det är nån slags fobi jag har. Hatar tom. att ringa till frisören! Hahaha!
  • Frujj

Hej Nibla!

Kommer du på fredag?

Jag mailade häromdan

• Frujj

Det där med o ringa på jobb, sånt är så himla olika ibland, ibland känner man inte hur "läget" är förrän man har den andra i örat, det kan vara nån som babblar på som bara den o lämnar ifrån sig massa intressant info till nån som är tyst som en mus o det känns som om man stör när man ringer o undrar.

Jag sitter o grunnar på o ringa till facket o höra hur det "ska" gå till vid en tillsättning av en ny tjänst.. *morrar surt vid tanken på att ha blivit omkörd av nån som har lägre utbildning än jag och som har kortare erfarenhet"

• Nibla

Jag fick det mailet först igår kväll, sent. Har varit strul med min Teliaadress.

Jag vet inte i nuläget om jag kan. En gammal kollega från London är i stan och jag har inte träffat henne på nästan två år, så jag känner att jag gärna prioriterar att träffa henne. Hon ska ringa mig imorgon under morgondagen, så jag säger till imorgon förmiddag. Är det ok?

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...