***080823 del 2***
Halloj alla brudar som gifter sig 23 augusti 2008, nu är det dags för del 2! Välkomna att dela med er om er planering och allt annat skoj inför bröllopet nästa sommar!
Halloj alla brudar som gifter sig 23 augusti 2008, nu är det dags för del 2! Välkomna att dela med er om er planering och allt annat skoj inför bröllopet nästa sommar!
Jo det är mycket på ett bräde om man har total budget på ca 25000kr...
Ja, då passar ju helt klart DJ in a box bättre in i budgeten!
Vi får se vad det blir..
Min M2B´s kompis har egen firma som hyr ut ljud&ljus mm, fast jag tvivlar på att vi får kompispris.....man kan ju alltid önska!?!?
De vet dessutom inte om att vi ska gifta oss...och man kan nog inte vänta hur länge som helst, han brukar ha rätt mycket att göra och det börjar nog boka på inför sommaren :-O
Hur många gäster bjuder ni?
Kommer ni bjuda på all dricka eller ha till självkostnadspris efter maten?
Vi kommer att bjuda ca 40pers och funderar på det här med alkoholen...
Till buffén kommer vi bjuda på öl, vin samt alkoholfritt alt, och sen avec till kaffet och tårtan.
Men till festen kommer vi nog ha öl och vin till självkostnadspris (20kr/öl eller glas vin).
Hur mycket dricka ska man beräkna till 40 personer?
Bubbel till välkomstdrink
Öl
rött vin
vitt vin
whiskey
baileys eller amarula
Vi bjuder drygt 100 vuxna, men en hel del kommer säkert tacka nej. Dessutom lär det ju bli en del chaufförer som alltså inte ska dricka.
Vi har tänkt bjuda på allt eftersom såpass många gäster åker drygt 100 mil för att gå på vårt bröllop, då vill vi kunna bjuda på både mat och dryck... Vi bjuder på vin (både rött och vitt), öl och cider. Samma dryck under middagen som senare under kvällen. Antar att det kommer gå mest vin. Bag in Box är det som gäller - ju billigare desto bättre!
Vi köper all alkohol i Tyskland. Beräkna mängder är ju hur svårt som helst. Vi har tänkt oss 4 personer/Bag in Box, utöver det köper vi ett antal plattor öl och cider, betydligt mer öl än cider.
Exakta mängder ska vi räkna på när vi fått svar på OSA.
Vi köper nog hellre för mycket än för lite, och hopppas på att någon ska ha fest och vill köpa det som blir över av vin/öl.
Vi ska ha någon form av avec också, just nu lutar det åt någon whiskey, päronkonjak och baileys.
Hej!
Vi gifter oss också den 23 augusti.
Har inte kommit så långt i planeringen ännu men kyrka och festlokal är bokad och vi har börjat pyssla med inbjudningskorten (bild finns i mitt galleri).
Välkommen till vår tråd!
Du får aktivera ditt bildgalleri annars kan vi inte se några bilder
Så :) nu är det fixat tror jag..
Vi har fest på ett ställe där vi inte kan ta med egen dricka så vi kommer ha betalbar efter middagen. Vi har en lista på ca 60 personer.
Hur fungerar DJ in a box?