***080823 del 2***
Halloj alla brudar som gifter sig 23 augusti 2008, nu är det dags för del 2! Välkomna att dela med er om er planering och allt annat skoj inför bröllopet nästa sommar!
Halloj alla brudar som gifter sig 23 augusti 2008, nu är det dags för del 2! Välkomna att dela med er om er planering och allt annat skoj inför bröllopet nästa sommar!
Ja det är en lättnad!
Men man får nog räkna med att det kommer att dyka upp fler hinder på vägen....får ta det då! Det löser sig, bara vi blir gifta!!!!
Håller tummarna för att du får ta i vigselförrättaren idag, det är inte kul att ha grejer hängade över sig som man kan boka redan i dag!!
Igår var damen som bokar vigselförrättare + rådhuset ledig, idag är hon sjuk... Segt! Men men, det är ingen brådska direkt. Det brukar inte vara så högt tryck i bokningen av rådhuset så långt i förväg, de flesta som gifter sig där gör det tydligen inte med 100 gäster och minst ett års planering
Jag vill mest boka in det så att man kan börja tillverka inbjudningarna och vara säker på att vi får gifta oss den tid vi skriver på inbjudningarna...
Har för mig att jag gav en virrig förklaring på hur min ring ser ut för ett tag sen... nu har jag i alla fall fått tummen ur och lagt in en bild i mitt galleri om någon är intresserad... Förlovningsringen är alltså den närmast handen och vigselringen sitter då förstås ytterst. Love it!
Skrev i din gästbok
ringen är jättefin!!
Idag ska vi och prata med ägaren där vi ska ha festen och då även kanske gifta oss. Ska bli skönt att få svar på en del frågor och att få veta om det blir ett utomhus bröllop eller ett kyrkligt.
Vad har ni alla för färg tema och har ni bestämt vad era tärnor ska ha på sig eller låter ni dom bestämma sjlva?
Vi ska ha rosa, silvergårtt och vitt som färgtema.
Tärnornas klänningar ska vara gråa eller rosa men kan inte bestämma om de ska vara korta eller långa. Modernare med korta men elegantare med långa tycker jag. Fast man har mer användning av en kort sen.
Sen är en av mina tärnor höggravid så jag vet inte när vi ska prova ut osv. Jag betalar hälften av deras klänningar och kommer att bestämma hur de ska se ut.
Vi har ljusblått, vitt och silver som färgtema.
Tärnorna bekostar sina klänningar själva,kommer att ha ljusblå klänningar (är det tänkt), korta enkla men eleganta.
Hofsan vi velade oxå om vi skulle ha kort eller långt...svårt.
Men vi kom fram till att det är ju sommar och jag bruden ska ha lång klänning och synas mest....
Och som du skrev då kan de använda klänningarna igen (förhoppningsvis).
Det gick inget vidare med den planerade frågan till tärna nr 3...vår son blev sjuk så vi fick ställa in "träffen". Får ta det en annan gång eftersom jag inte vill fråga per telefon...men det är ju typiskt! Jag som hade laddat
Vi får prova igen.....
Vi har svart, vitt och rött som tema. Tärnorna ska ha svarta knälånga klänningar - skitcoolt blir det, snygg kontrast till min vita klänning också! Vi betalde klänningarna, men de var ruggigt billiga, 4oo kr/st på Bik Bok av alla ställen...
Vi har nu varit och pratat med ägaren till stället där vi ska vara......så skönt. Han hade jätte många tips och ideer och vi kommer få ett bra pris då min man2b och han är gammla vänner. Han kommer ordna med häst och vagn åt oss från kyrkan, sen hade han en fotograf som han skulle kontakta som bara tog 5000 kr för hela dagen. Får mer och mer en bättre bild av allt. Har bestämmt mig för färgerna vitt, lime och mörkgrönt med inslag av guld. Tärnorna ska ha klänningar i guld. Bröllopet blir i kyrkan då det inte fanns något trevligt allternativ att ha det utomhus om det regnar. Känns så skönt att bilden för mig hur jag vill ha det, börjar klarna.
Låter som ni kommer få ett jättefint bröllop!
Vi ska oxå vara i kyrkan, hade planer på att vara utomhus vid en sjö men som sagt vädret kan man ju inte boka
Det känns jättebra, "vår" kyrka är jättevacker!