• Miss Blue

***080823 del 2***

Halloj alla brudar som gifter sig 23 augusti 2008, nu är det dags för del 2! Välkomna att dela med er om er planering och allt annat skoj inför bröllopet nästa sommar!

• Svar på tråden ***080823 del 2***
  • nicolina2008

Vi har limegrönt rosa och creme. Min tärna ska ha antingen rosa eller grön klänning (beror på vad vi hittar) och hon ska betala den själv. Vi gifter oss i en jättefin kyrka och den är precis lagom stor för antalet gäster.

Bröllopsmässan på Grand i helgen, någon?

• Miss Blue

Nu har vi äntligen gjort inbjudningskorten klara. Kuverten är kvar, har inte bestämt om jag ska texta själv eller skriva ut på dator...

Min tärnas klänning är klar! Hennes pappa var i Thailand och där sydde de upp en till henne. Jättefin! (har tyvärr ingen bild).

• Miss Blue

puff puff alla 080823-brudar HÄR ÄR VI!!!!!

• AnnaochHenrik

Nu händer det grejer! Har ÄNTLIGEN fått tag på människan på Rådhuset som bokar in vigslar. Det var väl värt att vänta på, hon var världens sötaste och hur hjälpsam som helst!
    Så nu är vigseln äntligen 100% spikad, och vi kan börja göra inbjudningarna på allvar, nu när tiden är klar.
    Sen har jag fått bokningsbekräftelse på bröllopsresan också, kul!
    Hur går det för er andra?

• Miss Blue

Vad kul att det kändes bra med henne!
    Jag har pratat med vår präst, hon är helgullig. Var tvungen att dubbelkolla att vi verkligen kommer att ha henne vid vigseln...för en annan jag pratade med på deras expedition (eller vad det heter) var så snorkig och sa att vi kanske INTE skulle ha VÅR präst...suck satte griller i huvudet på mig. Men nu är det löst och allt är frid och fröjd!
    Vad har hänt mer...jag har bokat florist, brudbukett, 2 corsage och 3 tärnbuketter (totalt ca 1700kr), min ena tärnas klänning är klar (hennes pappa fixade en när han var i Thailand), inbjudningskorten är klara (ÄNTLIGEN), håller på och fixar med kuverten (det blev adresser utskrivet på datorn iaf). Sen har fi kollat lite dekorationer till dukningen (Ikea är ju billigast!). Annars är det inte så mycket.....

• AnnaochHenrik

Skönt att ni fått klartecken för att ni verkligen får er präst!
    Vilken vigselförrättare vi får blir inte helt klart förrän till sommaren, de borgerliga vigselförrättarna är ju oftast politiker och vet inte hur deras schema ser ut någon månad framåt... Men vi håller alla tummar för att den vi önskat kan!
    Är det buketten du har som presentationsbild som du fått prisuppgift på? Det verkar ju vara ett jättebra pris med tanke på vad som ingår.
    Jag bokade in bandet igår kväll! Såååå skönt att det är gjort, nu har jag inget som hänger över mig som jag "borde" göra, nu ligger vi helt rätt i planeringen.

• Miss Blue

Ja det är den buketten
    (Vendelarosor creme och Heaven rosa och hjärtan på snöre)
    Ja jag är helnöjd med priset faktiskt. Och de väldigt trevliga och tillmötesgående i butiken så det känns jättebra! Har varit därinne så många gånger nu så det känner igen mig...he he

Hmm musiken är ett problem, vi har nog inte tänkt ha ett band (blir för dyrt) så jag vet inte hur lösa det...
    Bränna skivor och ta med, hyra utrustning eller DJ in a box???
    Har ingen aning faktiskt (börjar känna mig lite stressad), tiden rinner iväg och ska man ha något känns det som man behöver boka SNART!

• AnnaochHenrik

Vi hade bestämt oss för att satsa på DJ in a box, men sen kom mina blivande svärföräldrar med ett mycket generöst och oväntat bidrag till bröllopsbudgeten, så då bokar vi band nu när vi helt plötsligt har råd
    Annars känns det där med musiken mest knepigt att ordna, så jag är superglad över att det är fixat!

• Miss Blue

Får man fråga vad det går på och vad för slags band det är???
    Dj in a box kostar väl runt 1600kr har jag för mig, så man kan jämföra med ett "riktigt" band.

• AnnaochHenrik

Ja, det är ju rätt stor skillnad mot DJ in a box prismässigt. Det är ett kanonbra coverband vi bokat, de kostar 10.000.
    Vet att Pappa hade ett band på sitt bröllop i november som kostade 5500, men de var lite för mycket "smörigt dansband" för att det skulle funka för oss. Har kollat upp ett annat band som ville ha över 20.000 också, så det finns verkligen alla prisklasser! Vi ska ju laga maten själva, så egentligen har vi ju sparat in vad bandet kostar bara på att maten blir såpass billig. Men det är mycket pengar det rör sig om, hu...

Svar på tråden ***080823 del 2***