***080823 del 2***
Halloj alla brudar som gifter sig 23 augusti 2008, nu är det dags för del 2! Välkomna att dela med er om er planering och allt annat skoj inför bröllopet nästa sommar!
Halloj alla brudar som gifter sig 23 augusti 2008, nu är det dags för del 2! Välkomna att dela med er om er planering och allt annat skoj inför bröllopet nästa sommar!
Då håller vi tummarna för tärna nummer 3 då!
Hoppas det löser sig, du tror inte att hon som tvekar nu kommer ändra sig när det gått några veckor? Det kanske bara känns jobbigt nu när hon har mycket på gång menar jag, och att hon är mer positivt inställd längre fram?
Det var precis så det blev!
Hon, kalla henne tärna nr 1(tärnan som strulade, ej hon som ligger i skilsmässa - ja det är virrigt!!)ringde mig här innan lunch och vi har rett ut det hela! Hon kommer att vara med mig på fm och det känns jättebra att vi pratat igenom det.
Tärna nr 2 (skilsmässo) har jag gett till mars på sig, då skickar vi ut inbjudningarna.
Tärna nr 3 ska jag fråga på lördag - AAAAAAAAAAHH
Hänger ni med?
Hur som haver det känns toppen och som en tyngd lättat från mina axlar faktiskt, nu ska jag bara njuta!
Hur går det för er andra, har ni fler saker klara?
Har alla hittat klänning, ring mm?
Jag har fått prisuppgift på min drömbukett (den som är vid mitt nick) 1250kr (lite mer än jag räknat med), vi får se om det blir den eller inte.......Kram!!
Då gör jag ett försök till! Tack för inbjudan, alltid kul att höra hur det går för andra. Själv har jag då inte kommit så långt mer än att kyrka och plats är bokat. Tips vad man ska ta tag i efter det är välkommet.
Välkommen!
Ja vad kan du göra mer, det finns massor!
Trycksaker (inbjudningskort, vigselprogram, festprogram, placeringskort, tackkort)- ska ni göra själva eller köpa färdigtryckta?
Tillfråga ev toastmaster/madame, tärna/tärnor, bestman
Mat & dryck - 3-rätters eller buffé
Klänning -hyra eller köpa?
Frisyr & makeup - kolla upp vem du vill ska göra det
Blommor - brudbukett, corsage ev tärnbuketter
M2B´s kläder - hyra eller köpa?
Dukning & dekorationer?
Det finns massa mer men här var lite iallafall
Miss Blue: Skönt att det verkar lösa sig med tärnorna, det är ju inte kul att behöva gå och fundera på hur det ska lösa sig hela tiden!
Jag har försökt boka vigselförrättare och Rådhusets stora sal nu tre dagar i rad, men inte fått tag på damen som sköter det hela... Irriterande! Det är visserligen evigheter kvar, men jag vill ha klart att vi får den tid vi tänkt oss. Imorgon skulle hon i alla fall inte vara ledig, så jag får ringa som en galning då!
Ja man har ju en hel del att ta tag i....har tagit kontakt med en gammal arbetskamrat som är fotograf och hon ska återkomma. Skulle vilja ha med henne hela dagen, fast det blir nog dyrt. Har ni kollat priser på vad fotografer ska ha betalt?
Bestman är inte tillfrågad, men inga problem tror jag.Tärna är min syster klar, men ska även fråga min barndomsvän. Sen har jag på känn att min man2bs syster gärna vill bli tillfrågad, då hon ska sjunga. Fast jag vet inte, känns så mycket med 3 st plus att hon bor i Stockholm och vi Helsingborg så hjälp av henne har jag nog bara på bröllopsdagen. Min syster ska ta hand om inbjudningskorten, så nu ska jag bara bestämma mig för färgtemat. Lutar åt grönt, vitt och guld. Vi ska träffa ägaren till resturangen på söndag och diskutera maten och priset...så jag har lite bollar i luften! Men än så länge har jag inte mött på några hinder, men jag har då bara varit igång 2 veckor...hihi.
Vi ska ha heldagsfotograf och han tar 9.000 för det och så ingår där en massa förstoringar och ramar + ett foto på canvasduk. Tyckte det var ett superbra pris.
Oj, du har verkligen hittat ett kanon erbjudande.......själv har jag inte hittat någon under 20 000 kr. Fast jag har inte fått svar från alla, men de som har skrivit ut priser på sina hemsidor ligger mellan 20 - 25000kr.Får nog leta vidare ett tag till.
Soon2beW:
Har skickat ett meddelande i din gästbok
Tack för tipset Hofsan, ska verkligen kolla upp det :)