• Sarah81

Januari februaritråden 08 del 3

Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.

Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligtGlad

• Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3
  • Strawberryhoney
    Qozze skrev 2007-12-20 22:37:01 följande:
    Ja, det kan jag förstå. Och speciellt när man ska gifta sig, då vill man ju gärna att de skulle ha kunnat vara med. Har din m2b föräldrar i livet som du trivs bra med då? Jag måste nästan erkänna att jag nästan trivs bättre med hans föräldrar än med mina egna. Men de är så himla goa och avslappnade också. Mina kan vara väldigt tillgjorda ibland och det kan vara lite jobbigt. Men jag ska inte klaga, de finns ju åtminstone...
    Han har bara mamman. Och deras sammansvetsade släkt. De är väl helt OK men ganska mkt "skinn på näsan"

Mina var sådana där ...Pappa satt och tryckte i soffan och hummade bakom en tidning och mamma var allas bästa polare. Saknar dem sååå.
  • Qozze

Låter som mysiga föräldrar. Och du, om de kunde se dig på er stora dag så skulle de säkert vara superstolta över dig! *stor kram*

• Strawberryhoney
    Qozze skrev 2007-12-20 22:45:17 följande:
    Låter som mysiga föräldrar. Och du, om de kunde se dig på er stora dag så skulle de säkert vara superstolta över dig! *stor kram*
    Det tror jag med. Min pappa dog för snart 7 år sedan och han tyckte alltid om min m2b. Då hade vi inte ens barn el. hus ännu men han trodde på honom som en bra kille. Och snart har vi hängt ihop 9 år så.
    Vi kommer att ha vigseln i min hemkyrka så de ligger ju begravda bara en bit bort så de är väl med på något sätt i hjärtat iallafall.
  • Sarah81
    Qozze skrev 2007-12-20 22:45:17 följande:
    Strawberryhoney: De finns nog alltid med dig om inte annat i ditt hjärta. Du verkar ha haft toppen föräldrar
  • Strawberryhoney
    Sarah81 skrev 2007-12-20 22:55:56 följande:
    Strawberryhoney: De finns nog alltid med dig om inte annat i ditt hjärta. Du verkar ha haft toppen föräldrar
    Jo dom var bra männsikor med sunda värderingar i livet.
    Som jag sa åt mamma då hon jämt lyssnade på folk som hade bekymmer eller bara ändå var att hon var som en ambulerande psykolog. Hon satte alltid andra framför sig själv.

• Qozze

Vad skönt, då vet du ju att de kände varandra och att de gillade ditt val av karl. Jag tror i alla fall att jag skulle ha funderat vad de hade tyckt om m2b ifall de aldrig hade hunnit träffas. Bra val att ha vigseln i den kyrkan, då finns de ju i närheten i alla fall. Och det är så fint på vintern med snö&frost, ni kan ju passa på att tända ljus på deras gravar innan vigseln om ni vill göra en extra gest just för dem.

Vi har hängt ihop i 5 år nu och har två små tjejer. Fast vi visste nog också från början att det skulle bli bröllop nån daf, bara det att barn, hus och annat hann före... men nu så!

• Strawberryhoney
    Qozze skrev 2007-12-20 22:59:29 följande:
    Vad skönt, då vet du ju att de kände varandra och att de gillade ditt val av karl. Jag tror i alla fall att jag skulle ha funderat vad de hade tyckt om m2b ifall de aldrig hade hunnit träffas. Bra val att ha vigseln i den kyrkan, då finns de ju i närheten i alla fall. Och det är så fint på vintern med snö&frost, ni kan ju passa på att tända ljus på deras gravar innan vigseln om ni vill göra en extra gest just för dem.Vi har hängt ihop i 5 år nu och har två små tjejer. Fast vi visste nog också från början att det skulle bli bröllop nån daf, bara det att barn, hus och annat hann före... men nu så!
    Ja självklart skall man tända ljus där just innan.
    Jo det kändes bäst så med den kyrkan. Jag är både döpt och konfirmerad där. Prästen som gjorde det är ännu präst så det vore pricken över i.et men han är i en annan församling nu mer men ställer upp för de flesta. Skulle vara ballt med en präst som både döpt,konfirmerat och vigt en ju.
  • Qozze

Coolt med samma präst för allt och kunna dra nytta av det, blir värsta familjeprästen!

Nä, nu får jag faktiskt ta och försöka slita mig för ikväll, trots att man gärna skulle kunna sitta länge till Ska upp tidigt i morgon för sista arbetsdagen innan man får lite jul-ledigt (har massor att hinna med, vet inte hur det ska gå). Godnatt!

• Strawberryhoney
    Qozze skrev 2007-12-20 23:11:08 följande:
    Coolt med samma präst för allt och kunna dra nytta av det, blir värsta familjeprästen!Nä, nu får jag faktiskt ta och försöka slita mig för ikväll, trots att man gärna skulle kunna sitta länge till Ska upp tidigt i morgon för sista arbetsdagen innan man får lite jul-ledigt (har massor att hinna med, vet inte hur det ska gå). Godnatt!
    Ja visst skulle han. han har ju dessutom vigt mina föräldrar då de gifte sej på äldre dar.

Ja sov så gott. jag ska snart sova jag med.
  • c t

God Jul på er sötisar! Åker bort över julen och kommer nog inte hinna kika in här!

Kram C T

Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3