• Sarah81

Januari februaritråden 08 del 3

Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.

Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligtGlad

• Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3
  • Sarah81
    Akvavit skrev 2007-12-20 15:34:22 följande:
    vinterbrud -08,Jag älskar den buketten, jag har den också som eventuell bukett...tänkte också eventuellt ha hjärtan på tråd i dukningen...
    SkrattandeJag ska ju oxå ha en liknande bukett med kritvita rosor och sidenband i stället Skrattande
  • ~vinterbrud~

Vinterbrud-08; jättefin bukett! Jag ska ha en liknande fast med röda rosor och utan det där gröna runt om.

Idag är det 37 dagar kvar för mig (aaaaaah!!)
    Är inte nervös än faktiskt - jag har nog fortfarande inte helt insett än att jag faktiskt ska gifta mig om drygt 5 veckor. Känns fortfarande overkligt. Däremot så fick jag helt plötsligt RESFEBER i eftermiddags när jag satt och tittade på bilder från Maldiverna (dit vi ska på bröllopsresa).
    Åh vad jag längtar

• Skottdagen2008

Hittade tråden. Jo, lite panik har man för att hinna klart allt. Har verkligen inte tänkt sitta hela julen och bara greja med bröllopet, men jag måste. Har tyvärr för mycket att göra på jobbet så jag måste fixa hela tiden då jag får en liten ministund över. Har massor att göra.

Var kan man kopiera dubbelsidigt billigt?

• EdLi

~vinterbrud~ skrev 2007-12-19 22:01:13 följande:

Coursage har man väl till all herrklädsel på brudgummen (dvs spelar ingen roll om det är frack, smoking, kostym eller frock cout).EdLi: jag fick höra att jag skulle komma tillbaka till blomsterbutiken i januari istället - de har så mycket just nu i december med alla julgrupper.
    Det har du nog rätt i, hinner nog inte före jul i a f. Tänkte att man nog kunde ha corsage till alla herrkläder men hade inte funderat på det förut. Tack. Satte mig och gick igenom listan över hur mycket som skall göras månaden innan vi har inte ens bockat av vissa grejer på "6-3 månader innan". Så jag håller med skottdagen2008, mycket av jul kommer gå åt till bröllopsplanering, jobbar torsdag-söndag nästa vecka också :(
    Fick en avi från posten idag men hann inte hämta ut paketet, hoppas det är ringarna.
  • jennysnartfru

Jag tror vi ska börja kika på bordsplacering i jul. Vi ska hyra en stuga i fjällen och åa längdskidor, jättemysigt. Tänkte planera lite bröllop då i lugnan ro.
    Känner ingen stress alls faktiskt. Det mesta är gjort.
    Vigselprogram lejer vi ut på calligraphen likaså placeringskort och menykort.
    Ska ni andra ha fotograf under kvällen/middagen?

• Qozze

Oj, nu var det länge sen man var inne igen. Tack för tipset om nya tråden, vinterbrud! Har saknat er sen sist!
    Vissa av oss har ju bara fem veckor kvar nu, overkligt!

Idag hämtade vi våra ringar, de är jättefina och min glittrar så fint. Har bara provat den två gånger än... men det blir nog fler gissar jag

Har även bokar smink äntligen, ska träffa dem ett par dagar innan för utprovning så nu känns det mindre oroligt. Det enda som jag inte har klart med är egentligen blommorna. Jag har hela tiden varit så osäker på om jag ska ha blommor eller inte men den första bilden som du visade Strawberryhoney (röda kallor) var superfin, den känns faktiskt helt klockren. Tack för tipset!! Ska kolla om jag kan hitta nån florist däruppe som kan fixa en sån bukett.

Gotland och c_t: Min SB gick faktiskt riktigt bra. Det var väldigt ovant och man kände sig ju lite fånig från början. Men fotografen var väldigt duktig och förtroendeingivande, och så hittade hon på en massa bus först som fick en att slappna av. Har sett resultatet lite snabbt, men man kan ju knappast kika när m2b är hemma. Ska försöka välja ut de bilder jag vill ha innan trettonhelgen för att de ska hinna fixas till vi åker. Bilderna ser ut att ha blivit bra, i alla fall i den lilla skalan jag sett hittills. För er som funderar på att göra SB, gör det - det är skithäftigt och ett helt nyt sätt att se på sig själv

Sarah: Vad kul med en hippa (och speciellt att de fixat SB till dig)! Jag måste säga att jag är lyckligt ovetande. Jag inbillar mig att inget kommer att hända, men känner jag mina systrar rätt så kommer de att hitta på något bus. Frågan är bara när (knappast innan jul i alla fall).

pannkaka & c_t: Fy vad trist med bråkiga gäster. Förstår inte varför man måste ha en sån trist attityd, kan de inte vara glada för att de är bjudna istället, eller är det en självklarhet för vissa? Jag bjöd faktiskt in ett par jobbarkompisar i ett sent skede och de blev superglada för inbjudan, det hade de inte väntat sig. Men det blir nog svårt för dem att fixa det nu när det är så lite tid kvar. Hur som helst kommer vi att få en underbar vecka (drygt) under bröllopet eftersom de flesta gästerna kommer att stanna länge

• Strawberryhoney

Okej eftersom kortena skall bli klara nu under helgen pysslade jag lite ikväll.

(Ja jag vet ju nästans att alla kommer att komma så man kan nästans skicka sms. *skratt* men det är för slött)

Skall jag sätta första bokstaven i våra namn under ringarna? eller skall det vara tomt. Vad tror ni?

www.brollopstorget.se/hem/strawberryhoney/galleri.php

• Qozze

Jag tycker att det är fint som det är, om du inte kan få til bokstäver i matchande stil med ringarna förstås. Kanske vita tjocka/embossade bokstäver?
    Kom på att du hade frågat tidigare i tråden om ringarna. Jag tycker nog att det är snyggast att ha ringen med stenar ytterst, men man "borde" kanske egentligen ha vigseringen närmast hjärtat?

Åh, kom på en till sak jag ville berätta. M2b hämtade sin kostym igår, en jättesnygg svart med väst och skjorta. nu har han "bara" slips och skor kvar att fixa. Jag tror han blir skitsnygg i den!!

• Strawberryhoney
    Qozze skrev 2007-12-20 21:23:15 följande:
    Jag tycker att det är fint som det är, om du inte kan få til bokstäver i matchande stil med ringarna förstås. Kanske vita tjocka/embossade bokstäver?Kom på att du hade frågat tidigare i tråden om ringarna. Jag tycker nog att det är snyggast att ha ringen med stenar ytterst, men man "borde" kanske egentligen ha vigseringen närmast hjärtat?Åh, kom på en till sak jag ville berätta. M2b hämtade sin kostym igår, en jättesnygg svart med väst och skjorta. nu har han "bara" slips och skor kvar att fixa. Jag tror han blir skitsnygg i den!!
    Ja jag höll på i photoshop och la dit bokstäver så jag kunde se hur det skulle se ut. Men kanske man skiter i att lägga mer prål dit och skriver snyggt inne i.

Jag har ej funderat så mycket mer på ringen nu annat än att den skall graveras Läste dock nånstans förut jo att man ska ha den närmast hjärtat för den tar över förlovningsringens "värde/symbolisering" och att man innan vigseln ofta för över förlovningsringen till höger ringfinger för att sedan då man gift sig föra över den igen. Ytterst.

Vad skall det stå i era?

Imorgon lämnar jag in hindersprövningen. Jihaaa...
    Sen då den kommer hem (tar väl en vecka el. två in i januari) så kan jag boka en prälle.
    Kyrkan och lokalen är ju klart.
  • ~vinterbrud~

Bra att du hittade hit Qozze!

Fick veta idag att vigselringarna är klara - hämtar dem i helgen!
    Det står "bara" namn och datum i våra ringar. Klassiskt och enkelt. Fast min sambo har även platsen på vår förlovning graverat i ringen (han valde det själv).

Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3