Januari februaritråden 08 del 3
Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.
Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligt
Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.
Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligt
jag fortsätter att haka på er lite om det går bra. Jag behöver nämligen lite rå (igen) men denna gången rör det inte klänningen. (Det kommer väl så småning om ) Hade en ganska så trist diskussion med en släkting igår och blev väldigt besviken. Hon är min "halvkusin" och egentligen har inte vi någon kontakt men hon blev bjuden iallafall som en trevlig gest från oss. På lördagkvällen träffade hon min syster och skäller ut henne för att hennes pojkvän inte är medbjuden. Syrran står så klart på sig och meddelar att hon inte har något med inbjudningarna att göra. Till saken hör ju också att hon byter pojkvänner som underkläder. Hon fortsätter med spydigheter och sånt till syrran igår och jag blev ju såklart arg, har fått nog av hennes fasoner-hon gör alltid sig ovän med min syster. Jag sms:ar henne (hade jag ringt så hade jag nog bett henne fara å flyga) och talar om att ifall hon har problem med inbjudningarna så ska hon ta det med mig och får såklart ett väldigt spydigt svar av henne. Både jag och min blivande vill stryka henne ur gästlistan, men jag vet inte om man kan göra så!? självklart svarade jag henne att man naturligtvis ska kunna fråga om pojkvän kan få komma men att jag tyckte man kunde välja en bättre attityd för att få igenom sina önskemål. Jag kanske är otydlig nu och rör ihop det men jag är ganska arg kan jag erkänna. Just nu känns det som om jag vägrar låta henne ta med pojkvännen av ren princip för att hon betedde sig så illa. Hur hade ni gjort?
Låter inget roligt Pannkaka. Tråkigt med en släkting som beter sig så.
Fast det låter som du redan sagt att det är ok att halvkusinen tar med sig sin nya pojkvän och då tycker jag nog inte det är ok att helt plötsligt ta tillbaka inbjudan. Jag skulle inte göra det iallafall.
Alternativt, om du fortfarande vill slippa bjuda nya pojvännen skulle jag dra en vit lögn och säga att ni tyvärr fått veta att ni inte kan ta in fler gäster i festlokalen, dvs skylla på platsbrist.
nej jag har sagt klart och tydligt att det är bara de som står på inbjudan. Jag hade tillåtit det om hon inte var så oförskämd. Men hon har sagt att han SKA med för annars har hon ingen att vara med...ja ni förstår nivån hon diskuterar på...
Men då verkar det som det inte är så viktigt för henne att komma om hon säger så... Men risken är väl kanske att hennes föräldrar blir sura om hon inte kommer och frågan är vems parti de tar då?? Tråkigt om det blir en ännu större grej av det än det redan är.
ja et är det jag är orolig för...för min egen del så bryr jag mig inte, de har aldrig velat kalla mig som familjemedlem iallafall.(mamma är omgift så jag är inte tillräckligt fin för dem)Jag bjöd alla för att vara en "större" människa än dem. Problemet är att mamma skulle få smällen om det skulle eskalera och det vill jag inte. Men däremot så har hennes egen pappa knappt någon kontakt med "kusinen" så jag tror att det knappt skulle bli nå strul. Hur som helst så sitter vi i en svår situation. Och det är inte kul
Nu har jag i alla fall hämtat mig
Jag förstod att jag skulle bli hippad redan på morgonoen då min m2b påpekade lite försynt att jag kanske bordetvätta håret och komma mig ur morgonrocken strax innan han for på jobbet...
Mycket riktigt kl 10 så knackade min bästa vän och min syster på dörren , gav mig en lång lista att packa. Det var allt från husets största sked, en haklapp, mitt löshår ,korsett mm suspekta saker.
Sen fick jag dressa om till min sambos asfula bodybuildarbyxor från början av 90-talet (om nån minns hur sånna såg ut) En t-shirt med trycket (fram):det är tur att han ej vet vad ordet giftermål betyder! (bak): städa, tvätta, klä barn, ge frukost på sängen +morgonstånd hela dagen!
Sen den obligatoriska bröllopskronan och det hela avslutades med att jag blev sminkad som Mimi i the Drew Carey show.
Efter att syrrans sambo kom för att vara branvakt bar det iväg. Först hamnade vi på den lokala pärlbutikendär mina vänner väntade.De gjorde smycken åt mig medans jag fick manikyr.
Sen blev jag paraderad på stan +plus bjuden på lunch på hotellet vi är bokade för bröllopsnatten.
Efter det blev det bowling vilket jag är jätte sämst på. Dessutom lyckades jag sabba manikyren. Mne det gjorde inget för vi hade riktigt roligt.
På bowlingen hände det absolut gulligaste. Jag skulle gå på toa och på väg ut från toan mötte jag en söt liten tjej i 7-års åldern. hon stannade av och riktigt stirrade på (jag tänkte hjälp nu börjar hon väl grina för jag ser hemsk ut). Nej, istället skiner hon upp som en sol och uppriktigt säger -Vad fin du är!
Gissa om jag smälte! Antagligen så såg hon bara den glittrande kronan och allt smink. Men man insåg verkligen att barns och vuxnas syn på livet är verkligen olika.
Sen hem till min syster där jag blev nerknuffad i jacuzzin och hade en lugn stund för mig själv och jag fick tvätta av mig. Sen fick jag byta om till myskläder och sminka upp mig. Helt plötsligt så var min frisör där och hon satte upp mitt hår tillsammans med löshåret till värsta 50-tals frillan.
Efter det blev jag uppledd till övervåningen där jag ser alla mina sexigaste underkläder ligga uppradade och allrummet är omgjort till fotostudio. Så då fick jag göra secret box bilder som morgongåva åt min m2b.
Då jag kom ner hade de dukat upp till en god middag som de tyckte ja skulle äta med den största sked de hittat och haklapp bara så jag skulle få veta hur det kändes att äta som barn(hmmm).. Det var i alla fall jätte gott. Efter det flödade alkoholen och det var singstar och frågesport för hela slanten.
Hur som helst hade jag en jätte bra dag
Ok, missförstod dig.
Ja, jag tycker inte ni gör fel som står på er och fortsätter säga det är de som står på inbjudan som är bjudna (dvs inte pojkvännen). I slutändan är det ju ert bröllop!
Hon känner väl fler på bröllopet, tex andra släktingar så hon kommer ju inte gå ensam.
Stå fast vid ert ord, men jag tycker inte ni ska "ta tillbaka" inbjudan till kusinen (inget roligt om det blir en massa tjafs inom släkten och familjen inför ett er bröllop - det är det inte värt!). Sen kan ni ju hoppas på att halvkusinen tackar nej istället och inte kommer.
När är det förresten ni gifter er pannkaka?
vi gifter oss den 23 februari. Ja faktiskt så hoppas jag att hon tackar nej. Vill inte gärna ta tillbaka den. Men det känns nästan som ett måste om hon fortsätter bråka. hon skulle inte ha något problem med att vara otrevlig och ställa till med bråk på vår dag. Och den som blir drabbad då är syrran...Men vi får nog hålla tummerna att hon inte kommer, eller eventuellt ber om ursäkt. Jag är ju inte långsur så pojkvännen är välkommen om hon kammar till sig och uppträder som folk.
Vilken härlig dag Sarah! Låter hur mysigt som helst. Kul med SB bilder. Vem fotade?
Min syster hade lånat en systemkamera så hon fotade