• Sarah81

Januari februaritråden 08 del 3

Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.

Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligtGlad

• Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3
  • jennysnartfru

Jag skall ha pioner! Mörkröda. Inte säsong, men min florist tar hem det särskilt för mig. Snällt va.

• ~vinterbrud~

Gifter oss i Sthlm så jag tyvärr ej hjälpa angående tårtställning.

Blommor: Pioner är jättefina! För mig blir det enbart rosor i kompakt, rund brudbukett. Sen en ensam ros som coursage.
    Coursage har man väl till all herrklädsel på brudgummen (dvs spelar ingen roll om det är frack, smoking, kostym eller frock cout).

EdLi: jag fick höra att jag skulle komma tillbaka till blomsterbutiken i januari istället - de har så mycket just nu i december med alla julgrupper.

• c t

Aroma, ska ni baka tårtan själva?

• vinterbrud -08

Nu har jag också hittat den nya tråden. Har inte skrivit på ett tag för jag har haft så fullt upp på jobbet. Men nu är det inte länge kvar.

Vårt osa datum går ut idag och endast två personer har tackat nej... Det är riktigt roligt att så många har tackat ja!! Annars så har jag pratat med en florist och bestämt brudbukett. Vi ska snart iväg och provsmaka menyn också. Känns som om det kommer gå fort nu!!

• aroma

c t:

Vi ska beställa tårtan från en litet pralinfabrik som inte gör bröllopstårtor utan vi beställer en vanlig tårta som vi måste göra till en bröllopstårta själva. Vill inte ställa fyra runda tårtor på ett bord bara utan vill ha de i en "trappa".

• Akvavit

Så hur är det med nervositeten, brudar? Vissa har ju kortare tid kvar än andra, och snart får vi förhoppningsvis se de första bilderna från våra bröllop....

Ni som gifter er på 13-dagsafton, sticker ni iväg på resor direkt efteråt?

vinterbrud -08, Vad blir det för bukett?

c t, tråkigt att höra att det inte löst sig med marskalken. Otroligt att folk kan vara så envisa och trångsynta, framför allt när det ju faktiskt inte är deras dag att bestämma över...
    Hoppas det hinner lösa sig på ett eller annat sätt.

• Strawberryhoney

Idag har jag fixat lite.
    Jag skrev förut att vi skall ha ett litet bröllop så vi kommer att vara i kyrkans församlingssal efteråt och dricka vigselkaffe och äta lättare måltid.

Eftersom jag vet att de vi bjuder kommer att komma så kommer inbjudningskortena att gå ut nu efter jul och nu har jag hittat temat på korten. Så jag ska bara köpa lim och en snygg penna för jag är oginell och gör alla själv utan att skriva ut.

Svårt att förklara men det blir nån slags grön nyans med beige och creméfärgad variant som fäger m band. Jag ska lägga in bilder snart.

• Strawberryhoney

Nu finns ett foto inne på färgval av kort.

Vad tror ni?
    Jag kommer att arbeta med tapet samt styvare papper. + ha ett fint band som matchar kanon med tapeten.

• vinterbrud -08

Akvavit:
    Buketten ligger i mitt galleri men det ska vara mörkröda rosor i två nyanser och med ett sidenband runt. Hjärtrankorna ska vi även ha i dukningen liggandes på borden.

• Akvavit

vinterbrud -08,
    Jag älskar den buketten, jag har den också som eventuell bukett...tänkte också eventuellt ha hjärtan på tråd i dukningen...

Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3