• Virvel

080809 del 2

Nu är det dags att starta upp del två för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Än är det ett tag kvar till den stora dagen men plötsligt så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

• Svar på tråden 080809 del 2
  • Virvel

Bride in England

Välkommen till tråden.

Jag har väl kommit en bra bit i planering och inköp. Allt för att slippa så stora utgifter och en massa stress på slutet. När bröllopsdagen närmar sig vill jag bara njuta istället för att vara ute på stan och leta efter smådetaljer.
    Som Bridesilly sa i ett inlägg innan så är vi ganska många som har planerat en hel del bara för att vi tycker att det är så himla kul!!

Igår fick vi bokningsbekräftelsen på bröllopsresan. Vi bytte hotell och ort. Det första hotellet vi hade bokat som jag hade länk till innan, märkte vi när vi läste lite nogrannare, låg inte i själva Makarska utan i en mindre håla på ca 2900 invånare. Även om vi åker som ett par så får det gärna vara flera resturanger att välja på och lite barer m,m. Så nu är det ombokat till ett fyrstjärningt hotell i Makarska. Längtar.

• Virvel

Bride in England

Glömde svara på din fråga om smink och frisör.
    Jag betalar 700 kr för sminkning och 1200 för uppsättning. I priset ingår det genomgång innan hur jag vill ha det. Alltså en provsminkning och en uppsättning.

• Bride in England

Hej Virvel! Det priset lat ju inte sa farligt tycker jag. Far se om jag kan fa nagot liknande har.

Makarska, ar det i Kroatien? Eller ar jag helt ute o cyklar?

Ja jag haller med, vill helst fixa allt sa tidigt som mojligt for o slippa stressa i slutet. Min plan ar att fa alla stora grejor bokade innan aret ar slut, och kunna agna hela nasta ar innan brollopet med smadetaljer. Ser valdigt mycket fram emot tiden da jag kan ha kul medan jag planerar! Har bara varit valdigt mycket stress hittills.

Vi har iallafall gjort detta:

Bokat stalle for ceremonien
    Lokal for festen (jattenojda med bagge)
    Catering
    Nastan bokat brollopsresa (har pris fran resebyra)
    Testat klanningar (m2b's mamma syr)
    Gjort inbjudningskort (i Photoshop)
    Skrivit klart gastlistan
    Skickat ut hotell o B&B till svenska gaster

Hm...tror det ar allt... Nagon som har tips pa vad man borde gora tidigt?? Tror att det bara ar att boka bord och DJ som ar bradskande nu...

• bridesilly

Ja men visst är det kul att planera. Som jag läste någonstans på BT att sitta här och planera det är som att uppleva bröllop i mini light format varje dag

Elinjonas

Jättefin tiara

• lillaj

Hänger med hit jag också

Har ju lite problemas med smink eftersom min frisör inte sminkar.. Det blir väl en tur till Örebro hur som men hade gärna sluppit det eftersom vi gifter oss åt andra hållet geografiskt sett. Får annars fråga runt om det finns nån "flyttbar" sminkös.

Vilken tid har ni bokat vigsel? Vi har 15:00 och velar lite mellan 14:00 eller 15:00 men vill helst slippa stressa under dagen när man ska göra smink och håret men vill inte heller att själva festen ska kännas för kort. Fotograferar man porträtt samma dag känns det stressigt. Hur gör ni med fotografering?

• bridesilly

Vi kommer att ha vigsel kl 14.00 eftersom vi ska fotograferas efteråt. Då känns den tiden bäst så att inte gästerna får vänta så hemskt länge med middagen!

• Bride in England

Vi gifter oss redan kl 12 for det fanns ingen annan tid. Alla vigselforrattare bokas upp direkt har i England och kl 14 och 16 ar de mest populara tiderna. Men vi far helt enkelt ga upp tidigt, och festen far sluta lite tidigare...

Fotografering ar nagot vi ska spara in pa da m2b's bror och min syster ar duktiga pa att fota. Vi fotar oss pa dagen - forst alla gruppbilder, sedan fotar vi oss sjalva medan gasterna aker till lokalen o far en valkomstdrink.

• Virvel

Vi kommer att fotas under hela dagen men just poträttfotona kommer vi ta innan vigseln så att gästerna slipper vänta. Därför har vi satt vigseln vid 15.30.

• blivandefrularsed

Vi har vigseln kl 15 och fotograferar oss efter det. Min m2b ska inte få se mig innan....

• bridesilly

Min m2b får inte heller se mig innan så jag vill inte ta några bilder innan. Gästerna får ha lite underhållning och något att tugga på sålänge!

Svar på tråden 080809 del 2