• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • start september

Fin inledning Lapinette!

Och symboliskt fint att det är just idag du startar tråden - när du går mot nytt skede i processen.

• BrudSommar2006

Håller med om den fina inledningen, perfekt! Vilken bra dag för en ny tråd!

Kul att allt gick bra idag Lappinette!

• Lapinette

Var tvungen att smita in här och se om några hittat hit än. Har tagit min sista dubbeldos av sprayen. Imorgon går jag ned på halvdos och startar med sprutor.

• muggles

Jag hittade hit! Men det tog en stund att läsa ikapp dagen - jösses vad ni skrivit idag! Kul! Lite som gamla tider.

Grattis Lappis till nedregleringen - nu håller vi tummarna för nästa steg!

Nattson, välkommen. Här är alla välkomna utom de onämnbara (de som sticker in huvudet och ... ja ni vet).

Ang glass så gillar jag verkligen Sia: senaste favoriten var Cacao (mycket chokladig!) men även Lemon Meringue är supergod.

Cicci: kul att du tittade in, trodde nästan du hade gett upp tråden. Jodå, det går bra med Moa nu. Just nu skulle jag kanske skriva, med tanke på att alla verkar råka ut för perioder med dålig nattsömn (tom du?). Just idag är jag lite trött men det beror på att jag kom i säng sent i går för att jag satt och beställde babykläder på nätet ha ha. Här i Götet finns det coolaste kläderna på Fresh Milk (www.freshmilk.se) och på Villervalla. Fresh Milk hade lite rea igår fram till midnatt så jag passade på. Maken retar mig för att vara IT-mamma

Apropå det så ska jag gå och lägga mig nu och sova ikapp lite. Men jättebra inledning Lappis - I like!!!

• Lapinette

Tackar för komplimangerna! Vart tvungen att försöka översätta inledningen för maken som blev nyfiken. Kände mig sentimental när jag skrev den för vi har ju så många minnen tillsammans.

• viktualia

Heja Lapinette! superbra inledning och skoj att få börja på ny kula... innan den här trådomgången går till historien kommer även smygläsarVickan att skjuta skarpt.....

• Piggelin1

Lappis, vilken bra början & inledning - mysigt skrivet liksom!

Grattis till att det gått bra idag, vad skönt att första steget i processen är avklarat!

September - vad skööönt att det gick bra även för dig idag & vad GOTT att du slipper operation nu! KUL att du fick se den lilla bönan sprattla också!! Du är verkligen på rätt väg nu!

Angående glass-diskussionen - en gammal kär klassiker som jag tror fortfarande finns: GB's Rocky Road - chokladglass med mashmallows, yummie!
    Mannen & jag har precis kommit hem från Muggles & co - vi hade med sushi dit & de stod för efterrätten - vaniljgglass från Sia & så sån där chokladsås på tub, mmm! Måste nog inhandla en styck sådan å´ det snaraste

Annars så blev jag precis godissugen när jag halkade in på Sweets blogg där hon skrev om marabou chokladkakor & hennes tendenser att bli en godis-nazi i NYC

Nenne, minns inte om jag skrivit det - men grattis till huset! Såg ju kanon ut!

Nu har jag bara två dgr kvar på jobbet, det drar ihop sig! Känns som om det mesta är hyfsat på spår att lämna över till vikarien. Skönt att det verkar som om jag inite behöver springa benen av mig in i det sista.

• Piggelin1

haha, Muggles - vi trillade visst hit båda två ikväll

• Frejis

God kväll!
    Nu har även jag hittat hit, kul att komma tillbaka hit!

September, såg att du har varit hos mysdoktorn idag och att det har gått bra. Han var jättetrevlig, det tyckte jag med. Om sådär tio dagar ska även jag gå dit, men då till din tidigare ordinarie gyn. Det ska bli spännande att träffa honom!

Lappis, ett försiktigt grattis till nedregleringen och jag kommer att hålla tummarna hårdare än vanligt under de närmaste tre veckorna. Nu måste det vara din tur om rättvisa finns i världen!

Idag har jag fått tillbaka min mens efter missfallet så att det kommer att bli dags för nya försök om ett par veckor. Jag har dock resignerat lite och tänker inte testa med några stickor eller så, det får gå som det går. Orkar inte med det hela för tillfället.

Min lilla fina kanin har dött hastigt och plötsligt. Hon fick våldsam diarré för 1,5 dag och gick bort innan vi hann gå till veterinären ikväll. Jättetråkigt, men hon var förmodligen sjuk när hon kom till oss. Det känns i alla fall bra att hon fick ett mycket gott kaninliv på slutet och var väldigt älskad.

*viskar* Vi är dock inne på den tidigare förbjudna tanken att skaffa hund. Tanken har varit förbjuden pga vår livsstil med mycket jobb och en del resor, men båda känner nog att vi vill. Får se hur det utvecklar sig, annars blir det en kanin igen.

• Frejis

Brunch den 25 november, jag skriver upp det datumet. Samma kväll ska maken och jag på Konserthuset och lyssna på The Lords of the Ring. Det blir en supertrevlig dag, känner jag på mig

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag