Fler som gifter sig i Kiruna? Forts.......
Påbörjar en ny tråd då vår gamla;
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2421977.html
har stängts av.
Påbörjar en ny tråd då vår gamla;
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2421977.html
har stängts av.
Vi ska beställa tårtan från safari, har inte prata med dom än, men orsaken till att det är just safari som ska göra den är att ripan (där festens ska vara) har lite sammarbete med dem så räkningen fär tårtan kommer på samma faktura som ripans räkning
Tänkte bara tipsa er om ett ställe att beställa tårta ifrån. Tyvärr går det inte på just min bröllopsdag, tror de bara kan göra en åt gången så att säga..... (som jag fick för mej)
Har beställt från församlingshemmet! De gör bröllopstårtor, o man kan välja mellan gräddtårta o prinsesstårta.
Jag beställde en 5 vånings, 70 bitar. För det betalar jag (endast) 875 spänn! Hur billigt som hellst ju, nästan gratis :) Inte enns 13 spänn/ bit.
Fick själv tipset fr en kompis o de ska visst va riktigt fina (o goda)
Tack för alla svar om tårtor! Måste ta mig en funderare tillsammans med respektive! Jag är också lite irriterad att de inte ens kan skicka ett mejl med "har mottagit e-mail, svarar så snart jag kan". Jag måste nog skriva igen för att se till att det verkligen kom fram!
Buscia: Arvidsjaur! Jag vet massor om Arvidsjaur! Jättefin kyrka. Var funderar ni på att ha middag och fest? Det var nära att vi skulle ha gift oss där... Vi funderade då på Laponia-kåtan vid Nyborgstjärn, det skulle vara ganska mysigt.
Jag är i Barcelona just nu och här är det julrusch kan jag säga! Jag inser också att jag inte förberett någonting alls för jul och att nu börjar det vara dags! Får nog lägga bröllopet åt sidan ett tag...
Adamia: Vi ska nog ha festen i en byastuga en bit utanför arvidsjaur, så det blir till att hyra buss. Men jag funderade på kåtan ett tag, den är ju fin. Lite högt i tak bara, blir lite stimmigt. Har du nån koll på var man kan få tag i bra mat och vilken frisör man borde anlita?
Vad vill ni ha för prisnivå på maten? Undrar om Morgan Lundin gör catering? Han och hans restaurang har väl fått en massa bra omdömen?
Hår är jag dålig på att rekommendera, brukar aldrig klippa mig där. Jag ska fråga syrran.
Prisnivå har jag inte hunnit komma till än, men jag tror nog Morgan Lundin kan ha en tendens att vara lite för dyrt. Men det är grymt god mat på hans restaurang! Ska kolla runt lite bland folk nu när jag är uppe i jul och se om jag kan få några tips och idéer på plats. Det gäller ju först och främst att få mannen ombord på alla mina planer och sätta ramarna. Hur många, hur dyrt och så vidare.
Jo, det är lite knepigt det där. Hoppas att ni hinner räta ut några frågetecken under jul när ni är där!
Tillbaka till ishotellet: jag har fått svar från Eva! Väldigt detaljerat. Jag skickade till slut ett e-mail till och tydligen hade hon inte fått mitt första, hur nu det gick till... Så om någon fortfarande inte fått svar kanske det kan vara idé att skicka e-mailet igen?
Själv slog jag en signal till Eva häromdagen, orkade inte fråga om varför hon inte svarat på mailet - men jag fick i alla fall de svar jag ville ha och hon sade att jag gärna fick ringa igen. Så det kanske är det enklaste i fortsättningen om det är något.
Ni som ska gifta er i iskyrkan, vilka datum är "era"? För oss är det dags redan 14/1, så nu börjar det snart pirra i magen på riktigt!
25/2 gifter vi oss. LOVA att du berättar allt om hur det gick sen
29/1 gifter vi oss i Iskyrkan.
Mitt största problem just nu är buketten. Jag kan inte bestämma mig för vilken sorts brudbukett jag vill ha. Har letat på google.se men jag hittar ingen bild på en bra bukett som jag kan maila till en blombutik i Kiruna. Känns som att jag måste hitta en bild på exakt hur jag vill ha det då jag inte kan besöka dom före för att diskutera. Hur har ni andra gjort?