Fler som gifter sig i Kiruna? Forts.......
Påbörjar en ny tråd då vår gamla;
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2421977.html
har stängts av.
Påbörjar en ny tråd då vår gamla;
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2421977.html
har stängts av.
Säger detsamma, vad ni hunnit med mcyket. vi har inte ens skickat in hindersprövningen. Vet inte ens vad vi ska heta, F-N
Mindre än en månad kvar för oss. Ingen aning om vad som ska sägas på bröllopet än, om vi ska säga nåt eller om bara vigselförättaren ska.
Jag får inget svar på mejlen från Eva, hon tycker nog inte om oss.
Och så är det här med tårtan kvar. Vart ska ni beställa?
Jag fick svar från restaurangchefen igår, dom har tårta på ishotellet som man kan beställa men den var dyr tycker jag 60:-/biten
Oj, de lät faktiskt dyrt. Men då är väl allt lite dyrare på ishotellet....
Annars finns nog inte så många ställen att beställa tårta, det är Brända tomten eller Safari om man inte känner till nån privat.... Vi kommer inte att ha nån speciell tårta så, funderar hit o dit på det.... Inget bestämmt men lutar åt att göra själva (m hjälp av kompisar) kanske cheescake el nåt...
Hej ct! Sa de vad det var för tårta man kunde köpa genom dem - är det en "riktig" bröllopstårta eller bara typ tårtbitar? Måste väl erkänna att jag gärna skulle vilja ha en riktig tårta som man måste skära själv. Eller helst sådana där små bakelser på en ställning, men man kanske måste vara realistisk (tråkigt). Jag undrar om det inte fanns tips på något ställe där det fanns en duktig konditor, men det minns jag förstås inte var det var...
Jag har skrivit typ en hel bok med frågor till Eva men inte heller fått svar...
Vi ska ju då inte vara på ishotellet, men har en tårta som är gjord av en kille från Schweiz som bor i Kiruna. Det är han som gör de goda chokladerna. Den kostar 35 kr biten och är en våningstårta i moussetårta med rosor i mandelmassa i samma färg som min brudbukett och ett brudpar uppepå i socker som han också gör själv som ska likna våra färger och mitt korta svarta hår och inte långt blont.
Hej allesammans! Ser att ni ska gifta er i Kiruna, jag funderar också på ett vinterbröllop och har lite funderingar runt detta. Jag antar att inte alla ni bor i Kiruna, och att inte bo på platsen vi ska gifta oss på ser min fästman som ett problem för att ha vinterbröllop. På sommaren menar han att vi kan vara lediga mer innan och komma upp till Arvidsjaur, där vi ska gifta oss. Medan på vintern har man kanske bara nån vecka på sig innan. Vad tror ni? Hur mycket måste man fixa på plats veckorna innan och är detta ett stort problem? Jag hoppas att det mesta som måste ordnas på plats går att göra sommaren innan.
Hej hej! Ni verkar vara flera som väntar på svar från Eva på ishotellet?! Nu har jag mailat två gånger utan att få svar, vill bara veta en så enkel sak som när vi ska träffa henne. Hon skriver ju i sitt infoblad som vi fått att hon vill träffas för att gå igenom praktiska detaljer inför vigseln... Jag får väl ringa när jag får tid, men det börjar bli lite irriterande att hon inte svarar. Någon som känner igen sig?
Hmm var det inte lite väl dyrt med tårta? Trodde det vanligtvis låg runt 45 kr biten. Någon som fått svar om man får ta med egen tårta till restaurangen? Vill helst inte ha en rund på ställning. Vill ha 2 fyrkantiga som är på varandra alt ifall det inte går 2 runda på varann.