Fler som gifter sig i Kiruna? Forts.......
Påbörjar en ny tråd då vår gamla;
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2421977.html
har stängts av.
Påbörjar en ny tråd då vår gamla;
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2421977.html
har stängts av.
Vi har pratat om reserver och bestämt att det blir inga. Vi försökte komma på ett bra sätt att bjuda folk såhär i efterhand och misslyckades. Om de själva sagt att de skulle vilja vara reserver är det ju mycket bättre, men jag tror kanske att man skulle ta illa upp att bli tillfrågad bara för att någon annan tackat nej. Man får väl se det som att det blir billigare
Det är lite svårt det där med efternamn. Jag tyckte att vi kunde ta mitt eftersom det är så fint, men det tyckte inte han kändes rätt. Hans efternamn är det bara fyra stycken i England som har, tydligen (ingen vill väl ha det...). Däremot känns det viktigt att vi har ett gemensamt efternamn även om det blir långt och i Spanien har alla två efternamn och använder dem hela tiden, så det blir nog riktigt bra. De frågar ändå efter mitt andra efternamn hela tiden
Den efternamnskompromissen var ju strålande
Jo, tur att den biten fungerade ganska smidigt i alla fall...
Usch, jag drar mig för att ringa till ishotellet och stämma av. Undrar om jag kan skjuta upp det en månad till? Suck. Dessutom måste vi bestämma vad vi ska göra dagen före bröllopet: hundspann eller skoter. Eller kanske båda delarna...
Nu har jag äntligen hittat skorna jag ska ha :) Och jag har hunnit med att boka in en "make up-utbildning" så att jag sen ska kunna öva och lägga den själv när det blir dags.
Hindersprövningen är inte inskickad än. Och jag har tagit upp ämnet om att ta min m2b:s farmors flicknamn. Jag är inte så intresserad av att byta från ett sson-namn till ett annat. Och vi vill båda att vi ska ha samma efternamn. (Om jag hade fått bestämma enhälligt så hade vi tagit min mormors flicknamn, finns bara ett 30-tal i hela Sverige som heter det. Men då funkar inte det så bra internationellt. Och det vill vi båda att det ska göra.)
Sen har jag hunnit med att boka fotograf. Det blev Kent Tunlind! Känner mig jättenöjd. Han ska fota oss dels före vigelsen men sen också under den. Sen hade vi tänkt att vi ska själva videofilma omgivningarna för att sedan redigera ihop alltsammans. Dvs, man ska kunna se omgivningarna med rörliga bilder och inklippta bilder ska sen successivt visas ifrån bröllopet. Lägger man sen på lite musik så tror jag det kan bli riktigt bra, något man kan visa upp för alla de som inte kunde följa med.
Hej alla! Var ett tag sen jag skrev. Nu är allt fixat utan tårtan. Ni som ska gifta er på ishotellet, hur gör man med tårtan? Jag frågade Eva men fick inget svar. Vi ska äta på hembygdgården efter, får man ta med, eller fixar dom med tårta? Eller man kanske inte får äta tårta alls?
Bra fråga is08. Jag har också funderat på det. Vi ska äta på Isrestaurangen. Och även om vi bara är 6 pers så känner jag att jag vill ha någonslags tårta iallafall.
Sen funderar jag på en sak till. Har ni fått veta vem som ska hålla i eran vigsel? Ska man kontakta prästen i förväg och gå igenom vigseln? Eller träffar man honom/henne först när vigseln börjar?
Alltsammans med ishotellet känns väldigt löst tycker jag. Det har tagit enormt lång tid innan vi fick papprerna. Sen ringde jag och gjorde en ändring för kanske en månad sen, fick veta att jag skulle få ny bokningsbekräftelse - men den har inte kommit ännu.
Dessutom, när jag först bad sambon att ringa och boka iskyrkan och boendet (tänkte att jag kunde lägga något ansvar på honom) så fick han svaret "jag tycker du ska be din sambo ringa istället". Så han fick inte ens boka! Har ni liknande erfarenheter?
vilken tur för mig då som inte ska vigas på ishotellet . nädå, men vi tänkte först göra det, men fick inge bra respons från Eva och så var kyrkan för liten för våra gäster.
Det är *viskar* fel på Eva.* schhh* säg inte att jag sagt nåt. Tycker inte alls om henne. Resten av de jag pratat med på ishotellet har varit jättetrevliga. Men så fort man nämner att man ska gifta sig blir man kopplad till henne. Undra om det är svårt att hitta bra bröllopsfixare i kiruna.
Usch vad dum jag är nu...men hon är ju inte den positivaste när man pratar i telefon.
Min klännig har kommit. Ska hämta den imorgon, spännande.
Min klänning har också kommit, fast det borde den ju då jag beställde den i MAJ. Jag ska in och sy om den efter min kropp i januari. Just nu är den mer än en hel strl för stor på vissa ställen.