• Svar på tråden Fler som gifter sig i Kiruna? Forts.......
  • Nanna3000

is08, jag vet vem sreppo är. Han är partner med en av mina gamla lärare från när jag gick på Rymdgymnasiet. Han är jäytteduktig faktiskt. Jag försökte ochså få kontakt med dem men det gick inte, men som tur var så får vi ett husband på köpet med lokalen

• is08

Nanna: Va bra, man blir ju lite nojjig när man inte hört honom innan.

Nu är även vigselförättaren bokad.Vi gifter oss borgligt.

• Jensofia

Hej allesammans... här har ni en till som gifter sig i Jukkasjärvi/Iskyrkan. Tisdag 29/1.

Det tog sin lilla tid innan jag hittade och gud vad skönt att ni finns. :) Har läst i den gamla tråden som stängdes.

Hur går era planeringar? Jag har kommit till den stunden då jag inte vet vad mer som behöver göras. Eller rättare sagt, när jag behöver göra det. (Resan är bokad, boendet är bokat, vigseln är bokad, bord på isrestaurangen är bokad, klänningen köpt, ringen planeras, min m2b:s kläder fixas, har hittat bild på frisyr och bukett. Kvar är fotograf, boka buketten, hitta underkläder samt skor... om jag inte har missat nåt för stunden.)

Jag hade tänkt ha ett par lurviga "moonboots" på mig men hittar inte några såna någonstans. Har ni sett några såna nånstans? (Såg en bild ifrån när en brud tog på sig sin klänning i sin is-svit och hon hade såna skor... såg riktigt läckert ut.)

Sen läste jag nånstans att ni hade fått förslag på solister i iskyrkan. Nåt sånt har inte jag fått. Så jag får nog kontakta Eva igen. Känns lite konstigt att inte ha någon mer musik än bara de där två psalmerna.

• soda30

Ja, skottdagen. Du e verkligen hur modig som helst som ska sjunga!!! Fortfarande blir ja helt knäsvag vid tankten på hur jag enns ska klara själva vigsel, e på riktigt rädd att jag helt enkelt ska svimma där framme vid altaret. Försöker tänka el lura mej själv att jag ska konsentrera mej på flickorna o hur det går för de istället att knalla där bakom oss....

I planeringen har jag inte kommit så mkt längre än heller. Har väl mest bara klart såna smågrejjs till själva festen. (dukar, ljus, vaser o krimskrams)Frissa bokad att fixa kaluffsen, klänningen på g- håller på sys upp.
    Men varken barnens kläder el skor e klart. Inte gubbens heller o inga skor, underkläder o kappa/bollero el nåt till mej.... + minst 1000 andra saker till:)

Ang. Seppo. Så har jag haft han som musiklärare i skolan! Jättetrevlig o sjunger faktiskt riktigt bra! Jag gillar han.
    Som det ser ut nu, så struntar vi nog i band/ trubadur. Har i-sig ett par bekantas bekanta som brukar spela när släktern har fest. Så man vet aldrig om man ändra sig senare.
    Fortfarande positivt tänkande på hur mkt som ska hinnas på dessa månaderna!!!

• Nanna3000

Nu har jag bokan sminkning för bröllopsdagen och brudsminkning. Vi börjar komma ifatt planeringen lite nu iaf, smink, frisör, fest och fotograf är bokande. Klänningen ska påbörjas så fort jag kommer ner till skåne och smeden ska vi till på torsdag.

• Skottdagen2008

Ja ni tjejer, det närmar sig. Mindre än 4 månader kvar och vi vet inte vad vi ska heta i efternamn.

• Adamia

Jag är i alla fall hemma i Lappland nu. Gud så skönt med snö och kallt! Nu ska här fixas - fast inte just nu. En veckas slappande och sedan ska jag ringa till ishotellet och fixa meny, ordna solist till kyrkan och vad nu mer som står på listan. Är det någon av er Kirunabrudar som känner någon/känner till någon solist? Det känns som lite knepigt att bara plocka ett namn av de där jag fått förslag om. Men om ingen vet så får man väl chansa.

Jag tog med mig klänningen hit redan nu så slipper man oroa sig så mycket sedan för att den ska komma bort och så vidare. Ides inte ta den som handbagage för det är nog omständigt som det är att flyga nu för tiden! Skönt i alla fall att den är på plats!

Helt OT: vi var och såg Solstorm igår, men jag vart lite besviken. Inte lika bra som boken. Men kul att den utspelar sig i Kiruna!

• Skottdagen2008

Jo, självklart man måste se solstorm. de bodde tydligen i samma trappuppgång som lillebror fast han såg inte dem. Grannarna hade gjort det.

• soda30

Hade också tänkt hinna se Solstorm, men när jag kunde gå fanns inga biljetter kvar..... ska bli skoj se den nångång. Man stötte ju på inseln. teamet lite här o där medan de spelade in filmen.

• c t

Hej tjejer! Hittade den här tråden nu?! Varför stängdes vår gamla?

Jag har skickat in hindersprövningen och efternamnsbytet nu
    Klänningen är färdig"ändrad" och alla accessoarer är klara.
    Mailat Eva och stämt av har jag också gjort men har inte fått svar på en del frågor än så jag väntar på mail från henne....

Svar på tråden Fler som gifter sig i Kiruna? Forts.......