• Svar på tråden Fler som gifter sig i Kiruna? Forts.......
  • Isvinter Brud

Lägger till i favoriter,men har inget datum bestämt än... Men alltid bra o läsa om andras bröllop

• Fru Almqvist

Nu har jag lagt upp några fler bilder om någon vill kika!

• Isvigsel2008

Vackra bilder Fru Almqvist! Ni verkar ha haft det som oss vi hade inte heller gäster o. fick dvd:n med bilderna levererade till rummet morgonen därpå. Vi fotades också i hästrummet, så man känner igen sig . Kul, för denna kyrka o. dessa rum finns ju inte mera efter april månad...

Jag hade vit, halterneck-klänning, höga silverhandskar, kappan Aspera Snowdrop o. buketten var gula rosor med "frostade" bär och lite vide. Hade en silver-dunkappa att ha mellan fotningarna. Och på fötterna hade jag höga, vita vinterstövlar med knytband.

Adamia: Precis som ni har bokat skulle vi gjort .

• Nanna3000

Skönt att det är någon som redan har använt sig av sussi, för det är henne som jag har bokat. Hon gjorde nämligne uppsättningarna på alla min avänner när vi hade studentbalen och en av hennes frisyrer vann bästa håruppstättning faktiskt.

Idag är det exakt en månad kvar tills vi gifter oss, och nu börjar det att kännas

snöflinga, vi är i kriuna då, får komma och smygkolla på dig i när ni lämmar kyrkan sen

Vi har ochså utsi som fotograf, kollade faktiskt upp honnompå nätet och det visade sig att han är/var en väldigt duktig filmare för svt, det kändes tryggt.

Men det är inte som har bokat sminkning hos kiruna bodycare? För det har jag gjort och jag bokade en porvsminkning några dagar innan med, får se hur det blir.

• Adamia

Fru Almqvist - vilka bilder! Så otroligt vackert - jättefint med långa handskar till tycker jag! Tack för att du ville dela med dig till oss nyfikna

Isvigsel: jo, det är lite speciellt att allt sedan smälter ned så att kyrkan där man gift sig faktiskt inte finns längre! Aspera snowdrop-kappan är sååå fin, den hade jag också varit sugen på om jag bott i Sverige och kunnat få tag på den!

Nanna: skönt att höra någon fler som har Utsi, hoppas att du kanske vill visa lite foton också efteråt (ingen press ).

• Fru Almqvist

Tack för alla fina kommentarer om våra bilder! Vi är själva väldigt nöjda och det är så roligt att höra att fler tycker om dem

• Nanna3000

det var riktigt roligt att få se hur iskyrkan ser ut i år,

• Marsbrud07

Vi ska också gifta oss i Kiruna i mars. Det blir både bröllop och dop i iskyrkan. Jag undrar var ni beställer era bröllopstårtor. Jag har ringt till Brända tomten och Safari. Men jag vet inte vilken vi ska välja.

• Snöflinga76

Marsbrud07, ett råd är att välja Safari, jag tycker att de är superbra! Har så goda grejer!!! VI tar våra tårtor därifrån.

• Marsbrud07

Snöflinga76- vad ska ni har för tårtor? Har du provsmakat dem?

• Nanna3000

Vi ska ochså ha en tårta från safari

• Snöflinga76

Vi ska ha hallonmoussetårta med chokladbotten, den är suveränt god! Vi ska dessutom ha vita princesstårtor som doptårtor, eftersom vår dotter döps samtidigt. Även de är något speciellt, fyllda med blåbärssylt! Jag älskar deras tårtor!

Svar på tråden Fler som gifter sig i Kiruna? Forts.......