• Svar på tråden Fler som gifter sig i Kiruna? Forts.......
  • Fru Almqvist

Jag har hört att det i princip bara är rosor som funkar så jag ställde in mig på att bara titta på buketter med endast rosor, då blev det lite lättare. Jag hittade "min" bukett på www.bernzonsblommor.nu, de skriver dessutom ofta vad de olika rosorna heter - då blir det lättare för floristen att göra en likadan när det gäller färgerna. Tjejen som jag pratade med skulle själv gå in och kika på den hemsidan (alla buketter där har dessutom ett nummer) så jag hoppas att det ska bli rätt!

• is08

Jag gifter mig om mindre än 2 veckor. Jag har idag bestämt vad jag ska ha för blommor. Jag har en drömbukett i huvudet som jag vill ha med den är för krånglig att göra. För att det skulle bli snygg krävs det många timmar arbete och det är jag inte villigt att lägga ner när risken finns att den blir försörd på vägen. (Jag ska ta med min bukett hemifrån)Sen hittar jag inte exakt den färg på julros jag ville ha heller. Så nu blir det en bukett med vita amaryllis. Förhoppningvis så håller den bra på flyget.

• soda30

Undra hur längt i förväg man ska beställa blommor föresten??!! Har jag inte enns tänkt på. Vet däremot exakt hurdan bukett jag vill ha. Och så ska båda tjejerna få en liten var. Men med gubben vet jag inte. Ska era ha nåt litet i bröstfickan?!

• Fru Almqvist

Jag ringde och pratade med Kirunas Blomsterhandel i slutet av november, då sade hon att det räckte med att de visste 1 vecka i förväg, men jag gjorde min beställning i förra veckan när det var knappt en månad kvar, skönt att veta att det är gjort!

• Skottdagen2008

Kiruna blomstehandel har redan sedan sommaren vetat hur min bukett ska se ut, men jag vete tusan om jag får den ändå som jag försökt förklara. Nåja, det är ju bara man själv som vet om det inte blev riktigt 100% som man tänkte sig.

• Jensofia

Åh, vad skönt att höra att Kirunas blomsterhandel endast behöver en vecka på sig i förväg. Jag hade hört nånstans ifrån att ca 1 månad behövdes. Men då kan jag slappna av en aning.

Jag hade tänkt ha en liten droppbukett bestående av blåa rosor. (Då borde det inte märkas att blommorna kanske fryser en aning.) Sen har jag tänkt mig att min m2b ska ha en blå ros i sitt knapphål.

Hur har ni andra gjort gällande Kirunas blomsterhandel? Har ni bara ringt till dom och försökt förklara hur buketten ska se ut? Eller har ni mailat dom en bild? För jag hade tänkt maila en bild. Det kan ju så lätt bli missförstånd annars.

• is08

Jag hade nog iaf beställt minst 2 veckor innan. Ibland kan det vara svårt att få tag på det man verkligen vill ha så då måate de nog ha mer tid. Men ska man ha nåt ur "vanliga" sortimentet funkar nog en vecka innan.

Jensofia: Bara så att du vet så kan blå rosor färga av sig på klänningen, inte så kul om den är vit. Har du kikat på blå anemoner? Jätte fint med tex, vita rosor eller ranunkel. Ett litet tips från en som inte är så förtjust i blå rosor.

• Skottdagen2008

Börjar få panik så smått, men jag antar att jag inte är ensam. Igår har jag suttit med min cape som jag måste sy klar, sedan vill vi färdigställa festprogrammen, men vi vet inte om min farfar eller han mormor kommer de är lite på det hala med vad dem ska göra. Ska man skriva in dem ändå i bordsplaceringen och kommer de inte så gör de inte det?

• Fru Almqvist

Vi ska ju göra allt på egen hand och har ingen fest att planera, men jag är ändå helt sönderstressad! Sitter på jobbet men kan inte koncentrera mig! Vi gifter oss 14/1, imorgon åker jag till Gran Canaria med jobbet och när jag kommer hem är det bara en natt hemma innan vi åker... Hjälp!

• Skottdagen2008

Ska ni vigas i stan och sedan åka vidare på bröllopsresan eller?

Fru Almqvist skrev 2008-01-02 13:59:35 följande:

Vi ska ju göra allt på egen hand och har ingen fest att planera, men jag är ändå helt sönderstressad! Sitter på jobbet men kan inte koncentrera mig! Vi gifter oss 14/1, imorgon åker jag till Gran Canaria med jobbet och när jag kommer hem är det bara en natt hemma innan vi åker... Hjälp!
Svar på tråden Fler som gifter sig i Kiruna? Forts.......