• Svar på tråden Fler som gifter sig i Kiruna? Forts.......
  • Fru Almqvist

    Vem ska fixa era håruppsättningar? Någon som kan rekommendera någon frisör i Kiruna?

  • is08

    Hairliga hår har jag bokat tid hos, vet dock inte om det är bra...

  • Adamia

    Jag har bokat hos Eva på Hairliga Hår, hon hade fått bra betyg av andra som gift sig i Kiruna tidigare. Tror att det kan vara fler som ska dit också.

    Kan ju passa på att uppdatera, eftersom jag inte varit här på ett tag... Fick absolut ingenting gjort under tiden jag var hemma, men nu när vi kom tillbaka köpte vi min vigselring. Min sambos var redan avklarad och nu känns det skönt att vi fixat min också även om det var dyyyrt (för mig i alla fall)! Men den är jättefin och precis den jag ville ha!

    Nu måste vi ta tag i hans kläder, det är nästa projekt. Nästan alla gäster har tackat ja och det är väldigt kul. Bara tre som sagt nej och två par som inte har bestämt sig än. Jag trodde att det skulle vara fler som inte kunde komma så jag är jätteglad! Den 1:a december har vi satt OSA, så efter det har jag ingen ursäkt längre, då måste jag kontakta ishotellet och stämma av.

  • soda30

    Har faktiskt ingen koll på vilka som e duktiga på håruppsättningar i stan. Ska själv inte ha nån, utan utsläppt o mina naturliga lockar bara. Tid bokat hos Helena T.

    Min ring är inte köpt än, men den är utvald (tror jag) o provad. Så vi får väl se när den köps... Har så himla mkt att fixa just nu så jag känner mig smått förvirrad. Pigan fyller år i julruchen, själva julen, klappar, nyår osv.... Så mkt att fixa med.
    Men det ordnar sig :)

  • is08

    Vat beställer ni tårta? Jag vill ha en fin tårta, lite usa-stil på den. Finns det nånstans där de är bra på att dekorera`?

  • Nanna3000

    Vi har massor kvar att göra

    Boka resa
    Bestämma gravyr i ringarna
    Fixa fram ljusstakar till festen
    Stämma av med feststället om musiken som de ordnar
    Boka tårtan som bakas av safari men går på ripans räkning (mykcet praktiskt)
    Skriva kontrakt med ripan och fotografen
    Påbörja min klänning i jul när jag kommer hem (nä jag har inte ens påbörjat den óch orsaken är en lång historia)
    Fixa hans kläder
    Fixa favouts
    Fixa alla programm
    Fixa resepapper som pass för mig mm
    Fixa stövlar
    Fixa tiara
    Fixa underkläder och mantel
    Fixa hindersprövning och ändring om efternamn
    Uppdatera hemsidan

    och en del mer

    Vår guldsmed tycket att vi var ovandligt ostressade i förhållande med vissa andra brudpar han träffat, undra varför hehe

  • c t

    Jag har fixat klart allt inför middagen på ishotellet. Har fått strålande service så nu är det bara min m2bs kläder, festprogram, bordsplacering, brudbukettenb och putsa upp/gravera ringarna kvar.

  • Skottdagen2008

    Har börjat på festprogrammen, men insåg snabbt att det kommer att bli en tuff match att få klar 72 st och var in i tusan ska jag kopiera dem billigt?

  • soda30

    Shit, vågar knappt in här mer ;) Blir så stressad över hur mkt ni alla har klart.
    Har oxå börjat klura lite på festbladen. Men det e en av mina syrror som till störst del ska göra dem. Det är bara det att hon bor i en annan stad, o kommer inte ha tid förrän i slutet av Januari att sätta sig ner med allt. MEN, jag har endel klart till det iallafall. Som bilder, några texter, o lite skrivet om gästerna... Och framförallt en kopiator jag har tillgång till.
    Även kläder till tjejerna är inte klart. Är nu lite inne på att "chansa". Min mamma ska till NY till en annan av mina syrror över jul o nyår. Jag o den syrran har hittat massa fina klänningar på nätet som de ska kolla in när morsan o de är där. Så får vi se om dem hittar nåt att ta med hem. Märkte att det var väldigt bra priser på de klänningarna jag kollat in..... Blir det inget av det får det väl hinna lösa sig över jan- febr.....

    Ikväll har vi iallafall skrivit klart till hindersprövningen. Gu, vilka frågor att kryssa i egentligen! - Om vi är syskon :)! Nåväl. Gjort nu iallafall, o går in med dem imorn.
    Däremot har jag inte alls satt mej in i det här med efternamn. Ska ju behålla mitt, o sätta till hans som mellannamn tror jag det heter. Men, jag har ingen koll på hur det går till?

  • soda30

    Oj, så det blev långt. Men vill tillägga att min klänning e på gång!!! Ca till lucia blir den klar. Känns spännande som tusan, men lite fladdrig att den inte ska va vad jag har tänkt.....

Svar på tråden Fler som gifter sig i Kiruna? Forts.......