Hur kan ni inte förstå???
Nu pyser det ånga ur öronen på mig!
Förstår folk här verkligen inte vad en förlovning innebär????
Att förlova sig är att ha bestämmt att man ska gifta sig!!!
Ett frieri och en förlovning bör sammanträffa tidsmässigt. Ett frieri kan föregå en förlovning men ALDRIG tvärt om!
Ni som förlovar er utan att ens ha en tanke på att gifta er i framtiden, förstår ni inte att ni gör att begreppet förlovning tappar hela sitt värde.
Man ska inte förlova sig förrän man är tillräckligt säker på sitt förhållande för att börja planera bröllop och man ska ALDRIG förlova sig med tanken "det håller så länge det håller" då får man allt låta bli att förlova sig för då är man bara ihop (stor skillnad)
Vad tänker ni egentligen???
//förlovad och tar det på allvar
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-30 22:18
Ok, eftersom det finns en hel del inlägg här från folk som inte följt tråden så vill jag uppdatera den lite.
Läs tråden eller ta reda på vad ordet förlovning betyder/innebär innan ni dissar trådstarten.
Sen vill jag tillägga att jag själv är nyförlovad och planerar att gifta mig. Detta är för oss mest en juridisk handling men givetvis älskar vi varann (giftemål förändrar inte sådant!). Vi är ateister och kommer därför inte att gifta oss i kyrkan så det är inte riktigt lönt att diskutera vit klänning och oskuld med mig.
Det är inte att ni inte följer gamla traditioner som gör mig upprörd utan att ni inte förstår vad en förlovning är. Att förlova sig är att för-lova sig inför ett kommande bröllop. När man har bestämmt sig för att gifta sig så är man förlovad och man kan därför inte per deffinition vara förlovad om man inte avser att gifta sig. Förlovad kan man vara både med OCH utan ring!
Inte heller kan man per deffinition förlova sig två gånger i rad, dvs ett frieri efter en redan officiell förlovning!
Ursäkta om jag var otydlig i trådstarten (vilket jag uppenbarligen var), hoppas ni förstår mig bättre nu!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-01 18:44
Jag har lämnat tråden eftersom den urartat och uppmanar er att göra det samma.