• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • MuffinsTönt

På tal om det ... vet ni va ni ska köpa till "grabben i sängen brevid"? Jag har iaf ingen aning! Förra året fick ha nen tesil-blomma.

• MuffinsTönt

cdon har ju fraktfritt... kanske ska klicka hem den nya harry Potter.

• MrsO

julklappar - så långt har inte min hjärna hunnit ännu... handlar sällan julklappar före lucia. Dessutom har fokus varit på annat den sista tiden, men nu är begravningen över så det blir lite lättare att fokusera på det som händer runt omkring en...

julklapp till maken är alltid svårast...

• viktualia

MrsO - För mig ligger nog min mormor överst på "svår att hitta julklappar till"-listan. Hon är så motvillig och allt är onödigt. Förstår att det är tungt med saknaden efter din mormor, men jag tycker att att sorgen brukar ta ett nytt steg efter begravningen. Fasar för när min lilla skruttmormor går ur tiden, det kommer bli hemskt tomt. Särskilt som hon numera upptar en stor del av tiden när jag är i Ua och i alla samtal med mamma om hur vi ska ta hand om henne. Mamma har uppfunnit uttrycket "VAMA" = Vård av mamma som kod för när hon är borta från jobbet för att följa mormor till sjukan osv.... VAM-tiden verkar vara rätt omfattande... själv önskar jag att jag bodde närmare så att jag kunde hjälpa till mer... Men jag har föresatt mig att träffa mormor varenda gång jag åker till Ua och därigenom träffat henne mer än en gång i månaden i snitt sen nån gång i våras..

• MuffinsTönt

MrsO
    Jag skriver det igen, Jag beklagar sorgen! Som Vickan sa, nu kan du/ni börja bearbeta sorgen.

Vickan
    det är bra du besöker Mormor så ofta det går.Mer finns det inte att göra,från dig som bor så långt bort. Blir hon sämre och sämre varje gång du är där? Beror det på den där dumma promenaden hon tog för längesen?

• viktualia

Muffins - näe den dumma promenaden har hon hämtat sig ifrån. Nu mår hon hyfsat, men visst går det utför. Tanten är 91 år och har diverse sjukdomar som gör att tillvaron är lite jobbig... kronisk uvi tex... *ryser vid tanken*

• anne på grönkulla

Håller med, begravningar är jobbiga men ofta nödvändiga för att komma vidare *kramar om*. Min egen erfarenhet är dessutom att död och begavningar för riktigt gamla är nog så jobbiga och saknaden är oändlig, men de är ändå lättare att försona sig med på nån sorts mänskligt plan än om det gäller yngre människor.

• viktualia

Godmorgon!

Jag är på jobbet men knappt vaken... *snark* Har en jobbig variant av allergieksem som är värst på fötterna - hur muppigt som helst - så i natt har jag sovit med en kylklamp, inlindad i en kökshandduk , placerad mellan fötterna.... *snaaaaaaaaaaaaaaark*

• MuffinsTönt

Morrn Morrn!
    Allergi e aldrig kul + eksem är annu värre. Jag lider med dig Vickan. *kramar om* Kliar det? *skickar en till kylklamp*

Åhh, nu har min shoppingbegär kommit tillbaka. En ny kamera!!!!! Jag har ju tänkt kolla efter en på mellandagsrean. Men så såg jag den förb*de reklambladet. Canon Ixus 70 för 2000kr. *suuck* När ska csn höja sin generösa bidrag/lån.

• MuffinsTönt

Förresten... Igårr märkte jag att alla träden ahr sina blad kvar. Det är ju trots allt december. hur är det hos er?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!