• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en 6:e tråd på samma tema som de tidigare... nr 5 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop, kära järngäng!!

Och för dig som tittar in för första gången, vill jag bara berätta att här pladdrar vi om allt och inget. Vill du vara med kommer du att bli uppmanad att presentera dig noga! För nyfikna är vi dessutom!!....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!
  • Sister of the Night

Ja, det är inte klokt.

Läste i tidningen om att forskare går emot något direktiv som EU lagt ut om att minska utsläppen med 50% de närmaste 50 åren - det skulle krävas ett 100%-igtutsläppsstopp för att hindra tempökningen med si och så mycket...*flummeri flummera - minns inte detaljerna*
    Det var i vilket fall som helst rätt läskig läsning.

Men Vickan!! Jag är sugen på sån där "grön el" - men fästisen har läst någonstans att det är mer eller mindre ren bluff. Dyrt och lika miljöovänligt som något annat. Låter tråkigt om det skulle stämma, vet du?

• viktualia

Sis - grön el är inte nån bluff. Däremot är det svårt att styra varifrån elen som finns i eluttaget i din lägenhet kommer ifrån, den liksom "bara finns där".

Grön el - dvs så lågt koldioxidutsläpp som möjligt är el från förnyelsebara energikällor. Om man väljer att ha abonnemang hos grön el-producenter är det ett sätt att visa sin konsumentmakt, precis som när man väljer ekobananer före vanliga bananer på Konsum. De vanliga försvinner inte, men du har visat var du står.

Mer info hittar du på www.snf.se/verksamhet/energi/index.cfm och här www.snf.se/bmv/elleveranser-elcertifikat.cfm

• snofsan

viktualia : nää inte värmlänning ja e juh väskötte

Sister of the Night skrev 2007-10-18 13:28:10 följande:

Man kan måla om köket Kaklet vid järnspisen är det minsann inget fel på i varje fall *myser*
    hahahha jag trode de stog KÄRLEK vid järnspis hahaha
  • Zozo

LOL !!!

Citat "Egentligen skulle vi ha haft sexualkunskap redan i åk 6, men då hade vi en så pryd lärare att vi fick en liten broschyr (en för killar och en för tjejer) med hur man skulle undvika ev graviditet i betygkuverten"

Ja, det var ju en jäkla tur att man bara fick betyg i betygskuverten... ASG

• snofsan
    Zozo skrev 2007-10-18 14:02:11 följande:
    LOL !!!Citat "Egentligen skulle vi ha haft sexualkunskap redan i åk 6, men då hade vi en så pryd lärare att vi fick en liten broschyr (en för killar och en för tjejer) med hur man skulle undvika ev graviditet i betygkuverten"Ja, det var ju en jäkla tur att man bara fick betyg i betygskuverten... ASG

*skrattar*
  • snofsan
    viktualia skrev 2007-10-18 15:04:47 följande:
    Tjo på er! Vickan skuttar hemåt!
    det va tidigt idag
  • Oms

är verkligen toktrött idag och orkar inte ens hänga här inne...

har upptäckt ett mindre roligt grav problem - nämligen att jag ser så suddigt! har jättesvårt att se vad det står på skärmen ibland och e så trött på alla dessa prickar som hoppar omkring framför synfältet (jag brukar ha det ändå, kanske 5-6 på varej öga men nu edet 13 på vänster och 10 på höger!!!)

Det här gör ju inte mitt jobb enklare precis då det till 60% går ut på att sitta framför datorn...

ska inte jobba länge idag utan ska träffa mina FL tjejer för en fika (egentligen är det mat på tapeten men har precis ätit en stooor smörgås och en hel del frukt så fiak duger bra)

i övrigt är det en bra dag - längtar hem till sängen dock sover så grymt dåligt numera *ja jag klagar jag vet!*

nu måste jag jobba vidare....

• Sister of the Night

OK Vicks, jag ska vika en ledig stund åt att plugga in lite om den gröna elen
    *Thänx 4 länx*

Snofsan

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... den 6:e tråden!