• pickolina

Bröstförstoring 10

Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D

• Svar på tråden Bröstförstoring 10
  • sweetface

tack för era svar! :)

tycker det låter konstigt att man med så lite silikon kan öka så mkt! nå, det är väl individuellt det med :) hmm, undrar om det är så där enkelt, att 150 är en storlek ungefär...i så fall är det ju rätt så lätt att räkna ut hemma vad man skall ha :)

nån mer som lagt in motsvarande 600 cc? (eller från liten 70b-till 70 e?)

när kirurgen sa att big breasts big problems, vad exakt kan hända, vad kan gå fel?
    NÅN SOM VET ELLER HAFT MKOMPLIKATIONER PGA STORA IMPLANTAT??

kramiz

• gabbe
    sweetface skrev 2007-10-08 12:57:01 följande:
    tack för era svar! :)tycker det låter konstigt att man med så lite silikon kan öka så mkt! nå, det är väl individuellt det med :) hmm, undrar om det är så där enkelt, att 150 är en storlek ungefär...i så fall är det ju rätt så lätt att räkna ut hemma vad man skall ha :)nån mer som lagt in motsvarande 600 cc? (eller från liten 70b-till 70 e?)när kirurgen sa att big breasts big problems, vad exakt kan hända, vad kan gå fel? NÅN SOM VET ELLER HAFT MKOMPLIKATIONER PGA STORA IMPLANTAT??kramiz
    Har du provat med ris förresten?
    qvinna.info kan man kolla på före och efter bilder, man kan söka på imlantatsstorlek.

Kram
  • Bubbu

har tänkt på en sak: kan man upptäcka bröstcancer lika lätt med implantat??

• Sirili
    SlottsBrud2008 skrev 2007-10-08 09:21:05 följande:
    Det är snart ett år sen jag opade mig, 19 oktober.Har 310/335 FM/FF, anatomiska, gele.Nu har ju 70E/70F (beroende på märke) och innan hade jag70B/70C. Så jag gick upp några storlekar... Troligen så kommer det väl bli en om-op.. men inte ännu, har verkligen inte råd. Men sen så...
    OK. Vart op du dej då? Och tror du att det blir bättee om du gör om op alltså?

/Kram
  • Sirili
    rosett skrev 2007-10-08 09:46:39 följande:
    Sirili, tack så mkt för ditt svar! :) Det är ju en sån stor grej och man vill ju verkligen att detta ska bli rätt. Ska operera mig på VK snart, är supernervös!! Vill att allt ska gå bra, att jag blir supernöjd och att det inte blir några knasiga komplikationer! Ser verkligen framemot det här men är samtidigt rädd... är det normalt eller?I efterhand tyckte jag att min konsultation gick för snabbt, hade nog velat prova fler strl.. Men, jag var nervös och kände nog mest att allt verkade så himla bra! :) Hade ju varit toppen om man fick låna hem ett par tuttar så man kunde stå och kolla i flera timmar från alla håll och kanter! Det viktigaste för mig är att jag inte blir en enda stor tutte! Ska göra ristestet igen då.. Men vem ska man egentligen lita mest på, sig själv eller läkaren? Jag menar, han vet väl ändå bäst..? Åhh blir helt snurrig! Jag ska lägga implantatet framför bröstmuskeln, ska jag ändå plussa på fler g..?....väntar på nästa svar... :) kram!
    Du kan va heeel-lugn med Charles - han är verkligen en urskicklig kirurg - och man blir verkligen behandlad som en prinsessa på VK - sköterskorna är så otroligt gulliga och hjälsamma, och man har full service dygnet runt som man är där - toppen helt enkelt! Jag kan t.o.m. nu efteråt längta tillbaks till det stället... Fick t.om. en ansiktsbehandling inkl. ans.massage då jag väntade på op (gratis)!

Förstår hur du känner - men om det kändes bra på konsultationen så är det säkert bra storlek för dej!

/Kramelikram
  • Sirili
    sweetface skrev 2007-10-08 10:34:53 följande:
    hej på er igen! jag funderar göra min op nästa vår, förhoppningsvis kan jag ta lånet tils dess. mitt val blir antagligen på eriksbergskliniken. nån som gjort sin op där får hemskt gärna höra av sig! implantatstorleken vet jag inte ännu exakt, jag vill lägga rätt mycket, men är tveksam till om det ryms så mkt på mej, om den egna vävnaden räcker...jag vill gärna veta lite innan konsulation.så om nån vet, som själv lagt mycket, eller nån som känner nån- hör av er!!! jag har liten 70 b, och skulle vilja ha en e-kupa. nån som vet hur mycket man kan lägga? har funderat på minst 600 cc, då borde jag väl komma uppi en e-kupa? jag mailade eriksbergs o improva och frågade, de sa att det är möjligt men kan innebära problem. jag skulle dock väldigt gärna vilja veta om nån här inne haft mina förutsättningar och förstorat så mkt?Snälla hjälp mej! kram på er!!
    Kan bara säga att jag hade 75B/liten C - la in 375 ml och fick 75E. Så hade jag lagt in 600 ml hade jag fått storlek75G!!!

600 ml är MYCKET!!!! tänk på ryggen med - kan ju inte va skönt att gå runt med en sån jättehylla precis!

/Kram
  • Sirili
    Bubbu skrev 2007-10-08 22:11:51 följande:
    Ja, med dagens metoder kan de tydligen det. Men på själva undersökningen måste man säga till att man har implantat, de undersöker en lite annorlunda då har jag förstått.
  • aircondition
    Bubbu skrev 2007-10-08 22:11:51 följande:
    Lätt eller svårt att upptäcka? Man gör ju mamografi precis som vanligt. Och har man inplantatet ligger under bröstmuskeln sysn ju allt annat över liksom Dom sa till mig när jag frågade att det inte var några problem.
  • aircondition
    Sirili skrev 2007-10-09 01:11:22 följande:
    Ja, med dagens metoder kan de tydligen det. Men på själva undersökningen måste man säga till att man har implantat, de undersöker en lite annorlunda då har jag förstått.
    ...på mig har dom alltid tagit fler bilder...
  • SlottsBrud2008
    Sirili skrev 2007-10-09 01:04:45 följande:
    OK. Vart op du dej då? Och tror du att det blir bättee om du gör om op alltså?/Kram
    Jag opade mig på VK.
    Grejjen är att jag har en höjdskillnad på dom, och en liten storleksskillnad oxå. Plus då smärtan som kommer då och då..
    Så det är det som jag hoppas att dom kan korrigera. Jag skulle gärna se att dom öppnade upp fickan lite innåt oxå, som det är nu så sitter boobsen väääldigt långt ut åt sidorna vilket gör att jag inte kan få till en ordentlig klyfta...
Svar på tråden Bröstförstoring 10