Bröstförstoring 10
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Tack alla för er feed back ang. konsistensen på implantaten och övriga synpunkter och råd! Antar att jag då kan känna att cohesive gel är lika säkert som de något hårdare implantaten (tex anatomiska).
Roligt att höra från dropdeadugly & aircondition som opat er hos Gylbert och att ni är nöjda och inte fått några komplikationer.
sirili: Ang. vilken klinik/kirurg jag känner mest förtroende för och prisskillnader.. Lite svårt att svara faktiskt. Det kändes bra på Eriksbergskliniken och har fått bra kontakt med en tjej som precis opat sig där och är jättenöjd. Skulle kosta 42000kr. Har ju inte träffat Leif G på Sophiahemmet på måndag så då får jag känna efter där. Har dock fått ca pris på 40000kr. Hos Charles på VK blev det en dyr nota då han även ville göra lyft + fixa ett litet navelbråck som jag har (dock gått till Ersta sjukhus och fått bekräftat att jag ej behöver operera) och allt skulle gå på 79000kr tror jag. Charles har jag dock fullt förtroende för som kirurg (har opererat mig där tidigare)
Jag svarar gärna tydligare efter besöket på måndag då jag ska ta mitt beslut. Har en op-tid i november på E-kliniken men Sophiahemmet har först i januari så kanske det blir lite avgörande också... (Beslut beslut..)
Kramis
Sirili: Kul film du lade in! Där ser man ju att det är trögflytande gelé i det runda implantatet. Skär man i ett anatomiskt tror jag det är ändå mer fast, precis som i ett geléhallon (rätta mig ngn om jag har fel)
Ja.. jag vet fler som blivit rådda att operera navelbråck på VK. Många kvinnor som vill operera sina bröst har ju fött barn och fått ettlitet navelbråck till följd av graviditeten så Charles verkar där se sin chans att tjäna lite extra pengar. Förstår tjejens tankesätt att kunna skylla på navelbråck istället för brösten för att vara sjukskriven (så tänkte jag också) men säkert har hennes omgivning inte ens lagt märke till att hon har ett navelbråck och då lägger jag hellre ett plåster över naveln, låtsas att det är där jag opat mig och behåller mina 15000kr!
Tycker det är lite synd att Charles är SÅ säljfokuserad. Det är ju det klinikerna lever på självklart men tror inte det är positivt i längden att suga ut så mycket pengar som möjligt av patienten. Jag var faktiskt HELT inställd på att operera mig på VK men blev tveksam då han började prata om navelbråck och lyftet som kändes onödigt (+ att han var så bestämd kring anatomiska trots att de två senare klinikerna säger att runda blir bäst på mig pga jag har så mycket egen bröstvävnad).
((KRAM))
Jag opade mig oxå på victoriakliniken, och jag håller med om Charles sätt. Han tenderar att vara lite "ignorant och nonchalant" mot sina patienter. Men jag fick mest förtroende för honom...
Jag hade med mig min sambo på konsultationen, och han var vääldigt skeptisk till open. Och Charles märke ju såklart det så han var verkligen sjukt trevlig mot oss.
Lite komiskt var det dock när jag var där för att kolla så att jag ej fått en kapselbildning... (hade sjuuukt ont i ena bröstet runt 5 månader efter op. Alltså, ont som i att jag inte kunde jobba för att det gjort så ont) ... Charles blev värsta förvånad att så "små" implantat faktiskt blivit så "stora" på mig...
Nu tycker ju inte jag att dom är stora på något sätt alls.. men han verkade ärligt förvånad. Han sa att han aldrig hade varit med om att nån med så lite egen bröstvävnad med den implantatsstorleken fått som mina.
(Det var ingen kapsel, han sa att ett fåtal patienter får sån smärta.. ingen vet varför och det enda man kan göra är att vänta ut den eller käka smärtstillande. Det kommer tillbaka ibland, vissa dagar kan jag vara så öm att man inte ens kan peta på bröstet. Men 7/10 dagar så är det tipp-topp)