Bröstförstoring 10
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Hej!
Har nu varit på Sopiahemmet också (tredje kliniken). Fick dock träffa en sköterska först så nästa vecka ska jag träffa kirurgen. Sköterskan verkade dock kompetent och seriös och jag fick bra svar på mina frågor. En sak dök dock upp som jag någonstans i allt mitt "tutt-vetande" som man byggt på med tiden verkar ha missat... Jag trodde att det fanns både runda och anatomiska geléhallon men sköterskan sa att de anatomiska är geléhallon medan de runda är trögflytande silikon, sk "cohesive gel". Jag har trott att just geléhallon är bättre för kroppen OM implantatet skulle gå sönder.. Någon som vet hur stor betydelse detta har? Kroppen bildar ju ett eget hölje runt implantatet (då det är ett främmande föremål i kroppen) som sägs skydda om implantatet skulle läcka men ändå.. Behöver jag fundera på detta tycker ni eller ska jag fokusera mest på form, storlek etc.
Vidare tyckte inte sköterskan heller att jag behöver ett lyft så nu har 2 kliniker sagt nej och 1 ja. Hon ställde sig dock lite mer tveksam till storleken och pratade om 325cc istället för de 350cc som jag blev föreslagen på Eriksbergskliniken. Hon pratade om att jag då ev. skulle behöva ta anatomiska (pga fickan bakom bröstet kanske inte skulle vara stort nog och ev. riskera kapselbildning). Trodde inte storleken styr vilket implantat man ska ta och 25cc mer eller mindre är ju inte så stor skillnad. Vi får väl se vad kirurgen säger på måndag. ska ställa alla frågor igen då och sedan blir det till att ta ett beslut!! Då får det vara nog med funderande och velande, ha ha.
Kram på er!!
Mina geléhallon är McGhan's anatomiska, de heter cohesive gel på engelska. (Jag har deras tjocka kompendium med information för läkare). Jag har den mjukare varianten soft touch.
Ett annat märke kallar sina olika hårdhetsgrader för cohesive 1, cohesive 2 och cohesive 3.
De här s.k. trögflytande (sirapskonsistens) har jag mest bara hört talas om av de som opererats på KKAB och jag minns inte vilket märke de är av.
KOLLA med läkaren vilka märken det är på hans olika implantat och be om en tydlig förklaring!
En del kallar saker ditt och datt och gör en ganska förvirrad!
Jättebra att du gått på flera konsultationer och låter oss veta resultaten. Lycka till!
Polstjärnana2:
Jag op:ade mig hos Dr Gylbert och är supernöjd. Jag har dessutom runda geléhallon. För mig förklarade sköterskan tydligt att det var just geléhallon och ingenting annat.
Jag har inte fått några komplikationer och storleken är perfekt till min kropp. Sköterskan och Gylbert rekommenderade 300cc till mig, jag valde 280cc. Jag vet att skillnaden är ytterst marginell men det kändes som ett bättre alternativ med 280cc.
DropDeadUgly = fd Zemiramis för de "gamla" i tråden
Hej!
Jag har oxå runda gelehallon.Jag fick den uppfattningen att de inte kunde läcka för att det är som "gele" ,alltså kan de inte rinna ut.