• pickolina

Bröstförstoring 10

Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D

• Svar på tråden Bröstförstoring 10
  • rosett

Hej,har läst massor med inlägg här och blir mer och mer fundersam om jag valt rätt. Ska operera mig om ca 1v och har valt att lägga in 255 g. Är det "för" lite? Hur ska man egentligen veta om det är rätt storlek??

Jag har testat med ris och känner att 255 el 300 känns bra. Det är viktigt att det inte blir för stort på mig, att det ser onaturligt ut.

Hjälp, hur ska jag tänka..?! är ca 167cm lång, 57 kg. Ska lägga implantatet över bröstmuskeln.

• Sirili
    Swing skrev 2007-10-07 18:15:05 följande:
    Jag läste för några år sedan på ett amerikanskt forum att en kupstorlek är ca 180g/ml/cc, men enligt mångas och min egen åsikt är det nog snarare mindre. De 150 som det talas om här ovanför låter väldigt rätt.
    Jo, det tycker jag med. Och enligt plastikkirurger så motsvarar 150 ml solikon ca en kupstorlek.
  • Sirili
    prinsessan_ skrev 2007-10-07 19:53:25 följande:
    intressant!skulle vara kul att veta hur man räknar med omkretsen också...jag har en 70a, i vadderade bhar har jag 70b. undra vad jag behöver för att komma upp till en liten c-kupa?den 12/10 ska jag på konsultation. längtar!!
    Jag lärde mej nyligen nåt för mej helt nytt - nämligen att anledningen till att man ofta kan gå upp en bh-storlek i vadderade bh:ar är att de mäter bara UTSIDAN på bh:n när de bestämmer storleken - men kupan är alltså eg. mindre.

Så t.ex. en ovadderad 75B är samma kupstorlek INUTI kupan som en vadderad 75C.

Men det kanske ni redan visste iofs?...
  • Sirili
    rosett skrev 2007-10-07 20:48:44 följande:
    Hej,har läst massor med inlägg här och blir mer och mer fundersam om jag valt rätt. Ska operera mig om ca 1v och har valt att lägga in 255 g. Är det "för" lite? Hur ska man egentligen veta om det är rätt storlek?? Jag har testat med ris och känner att 255 el 300 känns bra. Det är viktigt att det inte blir för stort på mig, att det ser onaturligt ut.Hjälp, hur ska jag tänka..?! är ca 167cm lång, 57 kg. Ska lägga implantatet över bröstmuskeln.
    OK spännande! Vart ska du op dej då?

Jättesvårt att råda ang. detta med implantatsstorlek, är ju så individuellt och en smaksak. Men provade du inte olika storlekar på konsultationen och hade med bilder på hur du vill att de ska se ut helst?...

Du vet väl förresten att man brukar säga att 50 ml "försvinner" då man lägger i silikon jämfört med sk "ristestet". Trivs du med storleken 300 ml (= 3 dl) ris, så plussar du på 50 ml ( =0,5 dl) på implantatssorleken - om du lägger bakom bröstmuskeln. För det blir som att drygt 50 ml "försvinner" då man lägger bakom muskeln nämligen.

Själv tyckte jag att ristestet kändes större än vad det sen blev med silikon - fast jag plussade på 50 ml på implantatet. Silikonet känns ju dessutom betydligt lättare och inte alls så tungt som jag trodde innan.

Jag la in 375 ml - hade 75B/liten C innan, och fick 75DD sen. Låter jättestort - men känns faktiskt inte ett gram tyngre än mina naturliga gjorde, konstigt nog. Och ser helt lagom ut i proportionerna till just min kropp (1,76 68 kg, vältränad och bredaxlad). Beror ju mkt på hur man ser ut i övrigt.

/Kram
  • Sirili
    rosett skrev 2007-10-07 20:48:44 följande:
    Hej,har läst massor med inlägg här och blir mer och mer fundersam om jag valt rätt. Ska operera mig om ca 1v och har valt att lägga in 255 g. Är det "för" lite? Hur ska man egentligen veta om det är rätt storlek?? Jag har testat med ris och känner att 255 el 300 känns bra. Det är viktigt att det inte blir för stort på mig, att det ser onaturligt ut.Hjälp, hur ska jag tänka..?! är ca 167cm lång, 57 kg. Ska lägga implantatet över bröstmuskeln.
    Se det jag skrev ovan!

Fråga gärna mer om du vill!

((Kram))
  • SlottsBrud2008
    Sirili skrev 2007-10-06 03:00:46 följande:
    OK, ja Charles är som sagt lite speciell. Men jag litar precis som du mkt på hans stora kompetens som kirurg - därför föll valet på honom. Har hört många som är toppennöjda med resultatet (är ju jag med). Tråkigt att du får så ont ibland då... När va det du op dej då? Och hur mkt la du in och "vad"?... Och vad hade du innan op?Skulle va intressant att veta! ((Kram))
    Det är snart ett år sen jag opade mig, 19 oktober.
    Har 310/335 FM/FF, anatomiska, gele.
    Nu har ju 70E/70F (beroende på märke) och innan hade jag70B/70C. Så jag gick upp några storlekar...
    Troligen så kommer det väl bli en om-op.. men inte ännu, har verkligen inte råd. Men sen så...
  • rosett

Sirili, tack så mkt för ditt svar! :)

Det är ju en sån stor grej och man vill ju verkligen att detta ska bli rätt. Ska operera mig på VK snart, är supernervös!! Vill att allt ska gå bra, att jag blir supernöjd och att det inte blir några knasiga komplikationer! Ser verkligen framemot det här men är samtidigt rädd... är det normalt eller?

I efterhand tyckte jag att min konsultation gick för snabbt, hade nog velat prova fler strl.. Men, jag var nervös och kände nog mest att allt verkade så himla bra! :) Hade ju varit toppen om man fick låna hem ett par tuttar så man kunde stå och kolla i flera timmar från alla håll och kanter!

Det viktigaste för mig är att jag inte blir en enda stor tutte! Ska göra ristestet igen då.. Men vem ska man egentligen lita mest på, sig själv eller läkaren? Jag menar, han vet väl ändå bäst..? Åhh blir helt snurrig! Jag ska lägga implantatet framför bröstmuskeln, ska jag ändå plussa på fler g..?

....väntar på nästa svar... :) kram!

• sweetface

hej på er igen! jag funderar göra min op nästa vår, förhoppningsvis kan jag ta lånet tils dess. mitt val blir antagligen på eriksbergskliniken. nån som gjort sin op där får hemskt gärna höra av sig!

implantatstorleken vet jag inte ännu exakt, jag vill lägga rätt mycket, men är tveksam till om det ryms så mkt på mej, om den egna vävnaden räcker...jag vill gärna veta lite innan konsulation.
    så om nån vet, som själv lagt mycket, eller nån som känner nån- hör av er!!! jag har liten 70 b, och skulle vilja ha en e-kupa. nån som vet hur mycket man kan lägga? har funderat på minst 600 cc, då borde jag väl komma uppi en e-kupa? jag mailade eriksbergs o improva och frågade, de sa att det är möjligt men kan innebära problem.

jag skulle dock väldigt gärna vilja veta om nån här inne haft mina förutsättningar och förstorat så mkt?

Snälla hjälp mej!

kram på er!!

• gabbe
    sweetface skrev 2007-10-08 10:34:53 följande:
    hej på er igen! jag funderar göra min op nästa vår, förhoppningsvis kan jag ta lånet tils dess. mitt val blir antagligen på eriksbergskliniken. nån som gjort sin op där får hemskt gärna höra av sig! implantatstorleken vet jag inte ännu exakt, jag vill lägga rätt mycket, men är tveksam till om det ryms så mkt på mej, om den egna vävnaden räcker...jag vill gärna veta lite innan konsulation.så om nån vet, som själv lagt mycket, eller nån som känner nån- hör av er!!! jag har liten 70 b, och skulle vilja ha en e-kupa. nån som vet hur mycket man kan lägga? har funderat på minst 600 cc, då borde jag väl komma uppi en e-kupa? jag mailade eriksbergs o improva och frågade, de sa att det är möjligt men kan innebära problem. jag skulle dock väldigt gärna vilja veta om nån här inne haft mina förutsättningar och förstorat så mkt?Snälla hjälp mej! kram på er!!
    En kupstl motsvarar ungefär 150 har vi kommit fram till ovan, och om det stämmer så kommer du med 600 öka ca 4 stl.
  • gabbe

sweetface:

Jag har en liten 75A/70B och kommer med 325 cc få en 75C/70D kupa (enligt kirurgen)

Svar på tråden Bröstförstoring 10