• pickolina

Bröstförstoring 10

Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D

• Svar på tråden Bröstförstoring 10
  • pickolina78

Självklart är det större risk för komplikationer om man lägger in stora implantat. Det finns ju en anledning till att folk ökar implantatstorlek över tiden. Det är en enorm påfrestning för kroppen.

Detsamma gäller vid fettsugning. I Sverige fettsuger man inte mer än 3-3,5 liter per gång för att påfrestningarna blir för stora för kroppen. Medan man i andra länder suger mycket större mängder, men då oxå med en mycket högre hälsorisk.

• Nymåne

Tjejer, skaffa inte för stora...Ni kommer få ont i ryggen o problem med att hitta tröjor som passar... O blusar kan ni glömma om ni inte vill ha titthål mellan tuttsen=)

• Sirili
    sweetface skrev 2007-11-01 15:17:05 följande:
    jag lovade återkomma med en bra länk där man kan se MASSOR av bra före o efter bilder på tuttoperationer!!! sorry, quinna.info suger! den är bra! ;)implantforum.com/pics/pics.htmlgå bara in på de olika delstaterna o klicka er fram! finns hur mkt som helst! ha det bra!!!
    Tack för tipset! Många bra bilder!

Men jag tycker det är svårt detta med vad bh-storlek, vikt och längdmått motsvarar på svenska...

**Kram**
  • Sirili
    Nymåne skrev 2007-11-02 17:32:21 följande:
    Tjejer, skaffa inte för stora...Ni kommer få ont i ryggen o problem med att hitta tröjor som passar... O blusar kan ni glömma om ni inte vill ha titthål mellan tuttsen=)
    Håller helt med. Men ALLT handlar ju om proportioner, hur man ser ut i kroppen i övrigt. T.ex. ser en 75E-kupa MYCKET större ut på en liten, tunn och smal tjej än på en som är mer lång, bredaxlad och storvuxen - på en sån kan det se helt naturligt och normalstort ut. Så därför ser olika implantatsstorlek så otroligt olika ut på olika personer, fast de innan op hade samma bh-storlek.

**Kram**
  • Smidig
    trolldan skrev 2007-11-01 23:18:32 följande:
    Vad fik du för storlek efter op då? Det är ju det som jag tycker är intressant:) Sen vilken klinik använde du? Vart la du snittet? Många frågorblir det:) Det finns ju så många olika typer av implantat, jag blir helt snurrig...de ser ju så olika ut på alla...Hur tusan ska man kunna välja...
    Jag blev en liten D, önskar jag inte varit så orolig för att bara gå en storlek större så att den blivit lite fylligare. Det jag tycker man ska tänka på att man inte ska "fega" för mycket. Så det bästa är nog att prata med en kirurg och höra vad han säger. Fråga honom om största och minsta strl som han föreslår, och att själv ha i åtanke att man gör ju bara en sån här sak en gång så att säga.

Jag la snittet under, och är nöjd med det. Var i kontakt med både Akademi och VK, men ekonomin fick bestäma och det blev VK.

Men har man en massa frågor och funderingar, så prata med en kirurg på en gång. Annars kanske det bara rinner ut i sanden...
  • rosett

Någon som vet en bra sida att handla snygga underkläderpå?
    (Bortsett från Victorias Secret, Nelly)

Ska ta stygnen på måndag, aaaj! Förvånad över hur bra det ser ut efter 3 veckor. Dom har mjuknat och jag har inga tydliga kanter längre. Tror faktiskt att få kommer se att jag opererat mig! :) Vad snabbt man vänjer sig vid sina nya bröst, känns som jag haft denna storleken hela livet..! :)

Kram till er alla!

• LillaTinTin

Har jag helt fel nu, eller är det så att man kan lägga snittet på 3 sätt, men ändå få samma typ av resultat?
    Under bröstet, via armhålan, eller öppna runt vårtgården.
    Eller är det så att silikoninlägg opereras in under bröstet, och vårtgården öppnas för en annan typ av operation..

Jag har själv funderat på bröstop. men inte silikon. Jag vill bara förbättra formen på min tutts.
    Är nöjd med storleken, men inte utseendet.
    Det är inte nån annan här som har gjort sån op. utan inlägg?

Smidig skrev 2007-11-03 13:23:28 följande:
    Jag blev en liten D, önskar jag inte varit så orolig för att bara gå en storlek större så att den blivit lite fylligare. Det jag tycker man ska tänka på att man inte ska "fega" för mycket. Så det bästa är nog att prata med en kirurg och höra vad han säger. Fråga honom om största och minsta strl som han föreslår, och att själv ha i åtanke att man gör ju bara en sån här sak en gång så att säga.Jag la snittet under, och är nöjd med det. Var i kontakt med både Akademi och VK, men ekonomin fick bestäma och det blev VK.Men har man en massa frågor och funderingar, så prata med en kirurg på en gång. Annars kanske det bara rinner ut i sanden...
  • Sirili
    LillaTinTin skrev 2007-11-03 17:13:42 följande:
    Har jag helt fel nu, eller är det så att man kan lägga snittet på 3 sätt, men ändå få samma typ av resultat?Under bröstet, via armhålan, eller öppna runt vårtgården.Eller är det så att silikoninlägg opereras in under bröstet, och vårtgården öppnas för en annan typ av operation..Jag har själv funderat på bröstop. men inte silikon. Jag vill bara förbättra formen på min tutts.Är nöjd med storleken, men inte utseendet.Det är inte nån annan här som har gjort sån op. utan inlägg?
    Det skulle kanske passa att bara göra bröstlyft för dej eller?... Är säkert billigare än om man tar implantat med.

Snitten lägger man olika bl.a. beroende på vilken typ av implantat man tar, men vanligast är att snitta under brösten pga att om man behöver op sej en gång till i framtiden så måste de ändå snitta under brösten.
  • Sirili
    Smidig skrev 2007-11-03 13:23:28 följande:
    Jag blev en liten D, önskar jag inte varit så orolig för att bara gå en storlek större så att den blivit lite fylligare. Det jag tycker man ska tänka på att man inte ska "fega" för mycket. Så det bästa är nog att prata med en kirurg och höra vad han säger. Fråga honom om största och minsta strl som han föreslår, och att själv ha i åtanke att man gör ju bara en sån här sak en gång så att säga.Jag la snittet under, och är nöjd med det. Var i kontakt med både Akademi och VK, men ekonomin fick bestäma och det blev VK.Men har man en massa frågor och funderingar, så prata med en kirurg på en gång. Annars kanske det bara rinner ut i sanden...
    Jag op mej oxå på VK. När va det du op dej, och hur mkt la du in och så?... (Själv har jag 375 ml anatomiska geléhallon FF soft touch.)

Menar du att det va billigare på VK alltså? Hur mkt skillde det i pris?...

**Kram**
  • Sirili
    rosett skrev 2007-11-03 15:38:12 följande:
    Någon som vet en bra sida att handla snygga underkläderpå? (Bortsett från Victorias Secret, Nelly)Ska ta stygnen på måndag, aaaj! Förvånad över hur bra det ser ut efter 3 veckor. Dom har mjuknat och jag har inga tydliga kanter längre. Tror faktiskt att få kommer se att jag opererat mig! :) Vad snabbt man vänjer sig vid sina nya bröst, känns som jag haft denna storleken hela livet..! :)Kram till er alla!
    Känns inget alls att ta stygnen!! Själv tog jag dem t.o.m. själv hemma, lätt som en plätt!

Tips på bra underklädessidor:

timarco.se/default.aspx

www.missmary.se/

sallyochsara.e-butik.se/

www.lingerie4u.se/default.aspx

www.bodhi.se/

Hoppas du hittar iaf nån bh och sida som pasar dej!

**Kram**
  • Juni2008

Jag vet att detta är en tråd om bröstförstoring men den här saken har lite med saken att göra.
    Det handlar nämligen om ärren på min bukop som jag gjorde sammtidigt som brösten:
    Mitt ärr på magen har börjat vätska sig lite på några ställen. Tror även att jag har en infektion. Känns inte så roligt för jag antar att mitt ärr inte kommer att bli rakt och fint utan det kommer nog läka lite bredare just där det glipar.
    Jag ringde precis till min kirurg och jag ska komma till kliniken imorgon så hon får kolla hur det ser ut. Kanske att jag behöver antibiotika.

Det var 3 och en halv vecka sedan jag opade mig. Brösten mår fin, fint och dom har läkt jättefint. Inga problem där. Svullnade har även lagt sig och jag tycker att dom ser skitbra ut.

Kram på er tjejer

• gabbe

Hej. Måste tipsa om en sida med underkläder jag med, brukar ju vara svårt att hitta större kupstolikar med mindre omkrets har jag upptäckt. På denna sidan har dom inte bara mammakläder som man kan tro, utan oxå bh:ar för oss som behöver lite större kupor ;)

www.mamastore.se/index.php

Kolla även deras sportbehåar, tycker dom ser helt underbara ut.

Kram på er!

• pickolina78

Juni2008 - Ett litet råd till dig. Bråka så lite som möjligt med ärret/såret. Dvs byt tejpen så sällan som möjligt och låt bli att pilla, dvs ingen rengöring eller insmörjning. Allt sådant irriterar och förvärrar nämligen. Det är något som diskuterats ofta i dessa 10 bröstförstoringstrådar som varit genom åren.

• rosett
    Sirili skrev 2007-11-04 00:24:47 följande:
    Glömde visst en bra bh-sida! :www.sexy.se/asp/products.asp
    Tack för alla tips! :)
    Gillade den här bäst..!

Idag tog jag stygnen, trodde inte alls att det skulle kännas så lite! :D Är det bara att kämpa på med tejpen som man fick nu och top dag- och natt eller? Hur är era ärr? good or bad?

ha en underbar kväll!
Svar på tråden Bröstförstoring 10