• pickolina

Bröstförstoring 10

Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D

• Svar på tråden Bröstförstoring 10
  • Sirili
    sweetface skrev 2007-10-29 11:37:33 följande:
    hej på er igen :)vad är de vanligaste komplikationerna om man lägger in stora implantat? nån som vet?kram
    beror på mkt....

Som på vad du eg. menar med "stora"? Om du lägger framför eller bakom muskeln, vilka förutsättningar du har av naturen samt hur du följer kirurgens anvisningar - plus hur noga du är att ta reda på saker själv. För alla kirurger och sköterskor är tyvärr inte lika bra på att informera om allt.

((Kram))
  • sweetface

Sirili

ok, jag har tänkt lägga ca 600 cc bakom muskeln, runda gelehallon. kirurgen sade "big breasts big problems" men specificerade ej vad han menade :(
    jag är annars en liten 70 B, normalt byggd.
    har läst skräckhistorier om kvinnor vars bröst liksom gått ihop till ett enda(!) och en som det hade börjat blöda genom huden på, då hon lagt stora implantat.stämmer det att sånt kan hända? O.0

kirurgen sade att det visst går att lägga så mkt på mig men att det kan uppstå komplikationer med så stora. jag undrar vad exakt han menade. :-O

tacksam om nån vet!

((kram))

• Sirili
    sweetface skrev 2007-10-30 14:02:14 följande:
    Siriliok, jag har tänkt lägga ca 600 cc bakom muskeln, runda gelehallon. kirurgen sade "big breasts big problems" men specificerade ej vad han menade :(jag är annars en liten 70 B, normalt byggd. har läst skräckhistorier om kvinnor vars bröst liksom gått ihop till ett enda(!) och en som det hade börjat blöda genom huden på, då hon lagt stora implantat.stämmer det att sånt kan hända? O.0kirurgen sade att det visst går att lägga så mkt på mig men att det kan uppstå komplikationer med så stora. jag undrar vad exakt han menade. :-Otacksam om nån vet!((kram))
    OK. Kan bara säga det att jag hade 75B, la in 375ml silikon och fick 75E, så du kommer att få STORA, om man säger så. VILL du verkligen ha sååå stora??... Varför ha stora bara för att ha stora liksom?... Är det inte snyggare om det är i proportion till ens kropp i övrigt? Det är iaf min personliga åsikt, fast alla tycker vi ju olika. På mej ser mina bröst nu helt lagom stora ut faktiskt, till mina kropp i övrigt (är 1,76, väger ca 70 kg, är vältränad och bredaxlad). Hur ser du ut i övrigt?

Vilken kirurg har du, och vart?...

**Kram**
  • JosieAdde

Fantastiskt bra sida
    www.qvinna.info/
    Gå in på "Före/Efter bilder" Där kan du söka på din nuvarande storlek och implantatstorlek alt önskad storlek. Där kan man också se hur kvinnor med olika kroppstyp blir efteråt.
    600 cc låter väldigt maxat men vi vet ju som sagt inte hur lång eller kraftig du är. 70 är ju dock rätt smal bröstkorg...

• sweetface

Sirili

ja jag vet att det låter mycket, men det ser inte enormt ut på mig, har testat med rispåsar och det funkar till min kropp utmärkt. ja, jag skäms inte över att säga att jag vill ha stora. :) är i övrigt 170 lång, 63 kg, 102 cm runt höfterna, 72 i midjan. tanken är att få en e kupa, sköterskan sade att med 600 cc får jag DD. skulle ha trott att det blev större men så sa hon.

jag kommer välja mellan leif på eriksbergs och hober på improva. vet ej ännu :-S de e så svårt!
    hober var lite mera skeptisk till så stora, än leif.

josieAdde:

alltså, den där sidan är inge bra tycker jag :( dåliga bilder! det finns bättre sidor om man söker på amerikanska tex. :)
    skall lägga in en länk till en jätte bra sida senare idag!

ha det gott !

• MariaLinn
    sweetface skrev 2007-10-30 14:02:14 följande:
    har läst skräckhistorier om kvinnor vars bröst liksom gått ihop till ett enda(!) och en som det hade börjat blöda genom huden på, då hon lagt stora implantat.stämmer det att sånt kan hända?
    Men skit, om det här stämmer blir jag rädd :-0 ... Har ju oxå planer på att göra den storlek du beskriver, grymt snyggt med stoora i mitt tycke! :D Läst en massa om det på nätet med mera men ALDRIG något som detta... Hoppas verkligen verkligen det inte är nåt annat än en elak segavlivad myt... ;D Stoorlyckatillkram!!! =)
  • sweetface

jag lovade återkomma med en bra länk där man kan se MASSOR av bra före o efter bilder på tuttoperationer!!! sorry, quinna.info suger! den är bra! ;)

implantforum.com/pics/pics.html

gå bara in på de olika delstaterna o klicka er fram! finns hur mkt som helst!

ha det bra!!!

• Smidig
    trolldan skrev 2007-10-25 20:16:18 följande:
    Tack alla ni för svaren:) Om jag nu ska göra en bröstop vill inte jag vänta till efter amning...det är ju nåt år kvar tills jag vill ha barn. Känns onödigt långt att vänta tills dess, det är ju nu jag vill ha dom. Men tänk om de hänger efter, ska man helt enkelt inte amma den dagen man skaffar barn?Vad säger folk omkring er? Ser de direkt att ni gjort en förstoring? Jag vill inte ha några bomber men det kommer ju att synas och vill inte direkt säga till alla att jag ska göra en op. Näsan känns inte lika tabu belagt.
    Hej ny här

Jag gjorde mina för ett halvår sedan ungefär, och det är väl ingen som direkt reagerat något speciellt. Någon enstaka har frågat. Och jag är ca 1,70 68kg ganska "normalt" byggd. Men jag trodde att mina skulle bli lite större än vad dom blev. Svårt att välja i förväg. Själv stod jag och valde mellan två storlekar. Valde den mindre, vilket jag ångrar lite nu (blev 350).

Annars kul sida det här, trevlig läsning.
  • Smidig
    Smidig skrev 2007-11-01 21:33:37 följande:
    Hej ny härJag gjorde mina för ett halvår sedan ungefär, och det är väl ingen som direkt reagerat något speciellt. Någon enstaka har frågat. Och jag är ca 1,70 68kg ganska "normalt" byggd. Men jag trodde att mina skulle bli lite större än vad dom blev. Svårt att välja i förväg. Själv stod jag och valde mellan två storlekar. Valde den mindre, vilket jag ångrar lite nu (blev 350).Annars kul sida det här, trevlig läsning.
    Kanske skulle ha nämnt att jag var en 75B innan.
  • trolldan
    Smidig skrev 2007-11-01 21:51:53 följande:
    Kanske skulle ha nämnt att jag var en 75B innan.
    Vad fik du för storlek efter op då? Det är ju det som jag tycker är intressant:) Sen vilken klinik använde du? Vart la du snittet? Många frågorblir det:)
    Det finns ju så många olika typer av implantat, jag blir helt snurrig...de ser ju så olika ut på alla...Hur tusan ska man kunna välja...
Svar på tråden Bröstförstoring 10