Bröstförstoring 10
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Börjar få storleks nojia.... Många säger att dom önskar att dom la i lite till. Ska operera mig 15 okt och tänkte lägga in 325 i vänster och 300 i höger, men nu vet jag inte... Det är så svårt att veta hur stora dom kommer bli. Går det lita på ristestet? Någon som kan ge mig råd?
Sirili:
Mina mått är 163cm lång 58 kg 77cm under bröstet och 87 cm över. Har testat med 300ml ris i ena och 275ml i andra. Tanken är att jag ska lägga in 300/325. Brukar idag ha bh stl 70B (trots att jag är 77cm) och ibland 75A men 75 brukar bli så stora runt om efter ett par tvättar.Vill att det ska bli en 75C/70D. Det är svårt och veta om det är lagom, det jag har tänkt att lägga in...
Jag har varit på konsultation, och där kom vi fram till 300/325.
Men det är så svårt att på den korta stunden bestämma sig. Jag har gått runt här hemma med ris, och man vänjer ju sig så fort.
Jag har gått runt med 275/300 och det känns bra. Vill inte att det färdiga resultatet ska bli mindre än det, och då bör jag alltså lägga på 50 till i varje?
nu behöver jag lite smakråd :)
det står mellan gunnar kratz på plastikakademin i linköping och ivan letterfors på kkab i jönköping/falköping. två män som opererat länge och verkar kunna sin sak, inga anmälningar osv.
vem ska jag välja? vad har ni för erfarenheter av dessa två?
sirili,
jag förmodar att du har läst lite i plastikkirurgiforumet? för där har jag också läst om en tjej som fått ett hål i bröstet efter en op hos honom. ja, visst verkar han snäll och en sån kirurg som tar emot sina patienter snabbt efter en komplikation, men det är ju dåligt på det sättet att då får denna inga anmälningar.
jag har läst mkt om gunnar kratz på plastikakademin, men desto mer om kkab (kosmetisk kirurgi) och då om ivan letterfors. han ska ha opererat i över 20 år läste jag här i forumet. de har även bra priser pga att de inte har någon egen klinik utan opererar på falköpings och jönköpings sjukhus.
från början ville jag ju opa mig på viktoriakliniken, men jag vill ha runda geléhallon och jag har märkt att charles bara vill använda anatomiska. därför började jag fundera på kkab och plastikakademin. tusen tack för ditt svar!
hört något om kkab och ivan letterfors?
kramis
Nu har jag ringt och ökat med 25cc. Och nu börjar jag fundera om det kanske är för mycke i alla fall. Blir tokig! Varför är jag så velig... Fast 25 hit och dit kanske ändå inte gör så stor skillnad eller?
gabbe: Nej, 25g gör nog ingen större skillnad, så känn dig nöjd med ditt val och håll fast vid det! Jag skulle först ha 320 men funderade dag och natt i 2 veckor och valde 360. Mycket mer hade inte fått plats, enligt min läkare. Så glad jag inte tog mindre, för det här passar mig bättre (även om skillnaden ju var liten). Nu i efterhand skulle jag gärna haft 400g. Men det är ju inte lätt att veta något i förväg....