• pickolina

Bröstförstoring 10

Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D

• Svar på tråden Bröstförstoring 10
  • Sirili
    prinsessan_ skrev 2007-09-28 10:31:27 följande:
    sirili,jag förmodar att du har läst lite i plastikkirurgiforumet? för där har jag också läst om en tjej som fått ett hål i bröstet efter en op hos honom. ja, visst verkar han snäll och en sån kirurg som tar emot sina patienter snabbt efter en komplikation, men det är ju dåligt på det sättet att då får denna inga anmälningar.jag har läst mkt om gunnar kratz på plastikakademin, men desto mer om kkab (kosmetisk kirurgi) och då om ivan letterfors. han ska ha opererat i över 20 år läste jag här i forumet. de har även bra priser pga att de inte har någon egen klinik utan opererar på falköpings och jönköpings sjukhus.från början ville jag ju opa mig på viktoriakliniken, men jag vill ha runda geléhallon och jag har märkt att charles bara vill använda anatomiska. därför började jag fundera på kkab och plastikakademin. tusen tack för ditt svar!hört något om kkab och ivan letterfors?kramis
    Jepp, jag har läst den del i plastikkirurgiforumet på FL, och precis som du 'säger' så tycker jag med att Gunnar Krantz antagligen inte är en sån med många anmälningar mot sej just för att han är "så snäll" och fixar till komplikationer så snabbt han kan - men det är väl det minsta man kan begära tycker jag?... Jag tycker att det är väldigt "laddat" att skriva det miiinsta lilla kritiska inlägget om denne Gunnar på plastikkirurgiforumet - för han verkar ha en stor "fanclub" där! Men jag tycker iaf inte han verkar så himla skicklig som kirurg just pga att jag hört om många som fått större eller mindre blödningar och som sagt även ett hål rakt in i bröstet som läcker blod och sårvätska... Jag har den uppfattningen att visst kan alla kirurger "göra fel" eller att det ändå blir komplikationer - men jag tror ändå att vissa kirurger är mer "skickliga hantverkare" än andra.

Och vad gäller VK, så vet jag att Charles även op in runda geléhallon - det fick min rumskompis där. Vet även fler som fått det - och man bestämmer ju själv vad man vill ha - han rekommenderar ju bara vad han personligen tycker.

Ivan Letterfors är säkert bra han med - kan inte minnas i nuläget att jag läst nåt neg. om honom.

Lycka till med ditt val - vad du än väljer!

((Kram))
  • Sirili
    Swing skrev 2007-09-28 20:05:25 följande:
    gabbe: Nej, 25g gör nog ingen större skillnad, så känn dig nöjd med ditt val och håll fast vid det! Jag skulle först ha 320 men funderade dag och natt i 2 veckor och valde 360. Mycket mer hade inte fått plats, enligt min läkare. Så glad jag inte tog mindre, för det här passar mig bättre (även om skillnaden ju var liten). Nu i efterhand skulle jag gärna haft 400g. Men det är ju inte lätt att veta något i förväg....
    Så tycker jag med! Själv la jag in 375 ml, och är jätteglad att jag iaf inte tog mindre! Kunde även tagit 400, men 375 är jättebra på mej - bra prooportioner till min övriga kropp - är ju det det handlar om - hur man ser ut i övrigt.

Nu ska jag iväg och simma 1 timme i badhuset - och basta sen - är så härligt i höstrusket! Sen blir det myskväll hemma med bra film och en thailändsk kycklinggryta jag tänkte slänga ihop.

Simning är förresten jättebra och lite mjukare träning efter bröstop - fast man tränar hela kroppen så tar det precis lagom mkt på bröstmuskeln. Man kan börja simma redan 8 v. efter op. Ett litet tips bara!

Sköt om er allihop - och ha en fortsatt bra helg!

((Kram))
  • gabbe
    Swing skrev 2007-09-28 20:05:25 följande:
    gabbe: Nej, 25g gör nog ingen större skillnad, så känn dig nöjd med ditt val och håll fast vid det! Jag skulle först ha 320 men funderade dag och natt i 2 veckor och valde 360. Mycket mer hade inte fått plats, enligt min läkare. Så glad jag inte tog mindre, för det här passar mig bättre (även om skillnaden ju var liten). Nu i efterhand skulle jag gärna haft 400g. Men det är ju inte lätt att veta något i förväg....
    [/citat]
    Sirili skrev 2007-09-29 15:27:03 följande:
    [citat]
    Så tycker jag med! Själv la jag in 375 ml, och är jätteglad att jag iaf inte tog mindre! Kunde även tagit 400, men 375 är jättebra på mej - bra prooportioner till min övriga kropp - är ju det det handlar om - hur man ser ut i övrigt.
    Tack. Nu känns det lite bättre... Nu börjar det i alla fall närma sig 15 okt är det dags. Har en kompis som oxå ska operera sig, och vi fick operation samma dag! Känns bra faktiskt, har man nån att vara nevös tillsammans med :) och nån som har lika ont som kan stötta en...
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-09-29 17:18:44 följande:
    Tack. Nu känns det lite bättre... Nu börjar det i alla fall närma sig 15 okt är det dags. Har en kompis som oxå ska operera sig, och vi fick operation samma dag! Känns bra faktiskt, har man nån att vara nevös tillsammans med :) och nån som har lika ont som kan stötta en...
    Vad spännande!! Och vad roligt för dej att ni är 2 då!

Du får fortsätta hålla oss här uppdaterade med hur det går och så!

((Kram))
  • prinsessan_

tack sirili för dina svar!

jag hade ingen aning om att gunnar har en fanclub på plastikkirurgiforumet, har bara hört om en tjej som opat sig där!

visst är även plastikkirurgiyrket ett hantverksyrke :)
    jag vill verkligen komma till en av de bästa!

på tal om charles verkar han vara väldigt bestämd över att opa med sina anatomiska. har tittat på hans sida och gillar inte riktigt den looken. jag gillar det naturliga, men det naturligt runda. kan inte förklara, men gillar runda bröst.
    hade en vän som var där på konsultation och hon ville ha runda med då fick hon bara höra att hon borde välja anatomiska. så att ryktet om att han helst vill arbeta med det börjar ju sprida sig. hon blev sedan så osäker och valde kkab och är idag jättenöjd.

ja, det löser sig! nu ska jag på konsultation till kkab den 12 oktober! :)

• Polstjärnan2

Hej tjejer!

Var ett jag sedan jag var inne här. Kul att upptatera sig lite.

Var på konsultation hos Leif på Eriksbergskliniken för några veckor sedan. Jag förklarade mina önskemål för honom och han rådde mig helt annorlunda mot Charles på VK. Leif vill ta runda geléhallon, hög profil, mjukhetsgrad 2, 350+375 (har lite olikstora bröst)och han tyckte verkligen inte att ett lyft var nödvändigt. Charles sade 310cc, anatomiska samt lyft via vårtgård. Ni som följt mina tidigare inlägg vet att jag velat kring det här med lyftet då jag själv inte anser det nödvändigt. Har lite, lite häng efter amning men det är minimalt så det var skönt att få svar från Leif att det inte behövdes. Har fått en op-tid där i november. Tror jag ska "köra" på det men imorgon ska jag även till Sophiahemmet för att få en tredje åsikt. Tycker att detta är så stort beslut så jag vill vara riktigt säker och känna mig helt trygg i mitt val av kirurg.

Prinsessan: håller med dig om att Charles tydligt verkar förespråka anatomiska även om han även ibland opererar in runda. Personligen vill jag få tillbaks utfyllnaden, dvs det lite bulliga upptill som jag hade innan jag fick barn och det resultatet tror jag att jag får bättre genom runda. Det var mycket därför (+ det här med lyftet) som gjorde att jag gick till annan kirurg. I övrigt tycker jag Charles är en mkt skicklig kirurg så det handlade mest om att vi tyckte olika. Får en känsla av att han går mkt på vad han själv tycker, inte lika mycket på kundens/patientens önskemål.

Gabbe: Stort lycka till inför din op! Vart ska du göra den?

KRAM!

• gabbe
    Polstjärnan2 skrev 2007-09-30 22:36:43 följande:
    Gabbe: Stort lycka till inför din op! Vart ska du göra den?
    Ska operera mig hos clas lossing på carlanderska.

Känns som jag har en förkylning på g, men det är ju två veckor kvar så jag hoppas det hinner gå över.
  • Sirili
    Polstjärnan2 skrev 2007-09-30 22:36:43 följande:
    Hej tjejer!Var ett jag sedan jag var inne här. Kul att upptatera sig lite. Var på konsultation hos Leif på Eriksbergskliniken för några veckor sedan. Jag förklarade mina önskemål för honom och han rådde mig helt annorlunda mot Charles på VK. Leif vill ta runda geléhallon, hög profil, mjukhetsgrad 2, 350+375 (har lite olikstora bröst)och han tyckte verkligen inte att ett lyft var nödvändigt. Charles sade 310cc, anatomiska samt lyft via vårtgård. Ni som följt mina tidigare inlägg vet att jag velat kring det här med lyftet då jag själv inte anser det nödvändigt. Har lite, lite häng efter amning men det är minimalt så det var skönt att få svar från Leif att det inte behövdes. Har fått en op-tid där i november. Tror jag ska "köra" på det men imorgon ska jag även till Sophiahemmet för att få en tredje åsikt. Tycker att detta är så stort beslut så jag vill vara riktigt säker och känna mig helt trygg i mitt val av kirurg. Prinsessan: håller med dig om att Charles tydligt verkar förespråka anatomiska även om han även ibland opererar in runda. Personligen vill jag få tillbaks utfyllnaden, dvs det lite bulliga upptill som jag hade innan jag fick barn och det resultatet tror jag att jag får bättre genom runda. Det var mycket därför (+ det här med lyftet) som gjorde att jag gick till annan kirurg. I övrigt tycker jag Charles är en mkt skicklig kirurg så det handlade mest om att vi tyckte olika. Får en känsla av att han går mkt på vad han själv tycker, inte lika mycket på kundens/patientens önskemål. Gabbe: Stort lycka till inför din op! Vart ska du göra den?KRAM!
    Hej!!

Jag förstår att du resonerat som du gjort - och tycker det låter som väldigt kloka tankar i sammanhanget.

Spännande att se vilken kirurg det blir att du väljer! Fortsätt gärna hålla oss uppdaterade!

((Kram))
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-10-01 15:33:18 följande:
    Ska operera mig hos clas lossing på carlanderska.Känns som jag har en förkylning på g, men det är ju två veckor kvar så jag hoppas det hinner gå över.
    OK. Hur kom du fram till att du ville op dej just hos honom? Nån särskild anledning? *nyfiken bara*

Ang. förkylning vid op så har jag förstått att det inte är nån fara om man bara är lite småkrasslig.

((Kram))
  • gabbe
    Sirili skrev 2007-10-01 20:18:13 följande:
    OK. Hur kom du fram till att du ville op dej just hos honom? Nån särskild anledning? *nyfiken bara* Ang. förkylning vid op så har jag förstått att det inte är nån fara om man bara är lite småkrasslig.((Kram))
    Har bekanta som gjort sina operationer hos honom.

Har beställt en sportbh idag. Det va inget man behövde ha, men det gick bra om man tycker det känns bra.

Kan ju vara bra att ha nått, kan ju inte ha bygel på ett tag...

Det blev en StayInPlace Supersport Zip
    Nån som har en sån? Är den bra?
Svar på tråden Bröstförstoring 10