PANIK!!!!!!!!!!!!!!!!!
:) förlåt ....men jag läste ett inlägg från den 23e där ngn är upprörd över att folk startar trådar som startar med just ordet panik.. ..*fniss* och kunde bara inte låta bli...*fnissfnissfnisselifniss*:)
:) förlåt ....men jag läste ett inlägg från den 23e där ngn är upprörd över att folk startar trådar som startar med just ordet panik.. ..*fniss* och kunde bara inte låta bli...*fnissfnissfnisselifniss*:)
yllo
nej...du har klart rätt...jag skulle aldrig kunna ta i från dej bt.....
det är faktist en mänsklig rättighet att få sitta på Bt....
kan du förlåta mej?
Liinda_e: Jag ska fundera på saken... *snyft**tjurar*
Vi får se när jag kommit hem....
loggar ut nu för att ta mig hem.. tittar in snart igen.
Yllo
Hur pass många rån har du gjort/utfört/blivit utsatt för/ställt upp som?
UNgefär hur många rånare behövs för att det ska lixom råna ihop sig?
Björnligan kanske?
gissa vad jag äter till frunch........
chips och dipp...hehehe kämpar stenhårt med att gå upp i vikt till bröllopet....
man vill ju inte vara smal....ursch!
hehehe....dessutom var min klänning lite för stor och går jag upp i vikt slipper jag ju betala massa pengar på sömmerska!
Liinda
Good for you! Bjussar du?
NÄ....
strunt i det då...
ändå dags att lämna tråden...
Buhu on you...
gör så...själv ska jag sitta här och lata mej hela dagen med mina chips!
*smask smask smask*
Liinda_e: Oki, jag förlåter dig för den här gången... men bara om jag får en näve chips
Hur många kg ska du gå upp? Själv gick jag ner i vikt tills bröllopet och det var ju bra det.. annars hade jag nog inte fått på mig klänningen (gick upp nästan 5 kg efter att jag köpt den... fick ett rejält godisil)
åsita: Jag gjorde bara ett rån för att få råd med bröllopet, min man stal mitt hjärta så då blev jag väl utsatt för ett rån... Vad jag vet har jag aldrig ställt upp för något rån
Jag skulle tippa på att man behöver ha minst 2 st rånare för att råna ihop sig. Blir det fler är risken för att någon glappar för stor *hehehe*
Bruken: Lite goa recept till dig då..
_Smörkräm_
1 msk vetemjöl
0,75 dl vatten
Koka ihop och vispa i 1 äggula.
Blanda:
125 g smör/margarin
1/2 dl florsocker
1-2 tsk vaniljsocker
Koka ihop mjöl och vatten på spisen (ska ha ungefär samma koncistens som barnmat) vispa i ägget och låt svalna lite.
Vispa smör, florsocker och vaniljsocker med elvisp. När det ser fluffigt ut häller du ner mjöl och äggblandningen och vispar lite till. Blir det grynigt så har mjöl- och äggblandlingen varit lite för varm, men det löser sig om du vipsar en stund till.
_Hallonmousse_
4 st gelatinblad (eller 2 tsk gelatinpulver med 2 msk vatten och låt svälla)
3 dl hallon
4 msk strösocker
1 dl Mild naturell yogurt
1 dl vispgrädde
Lägg gelatinbladen i kallt vatten. Mixa hallonen med sockret. Tillsätt yogurten. Krama ur gelatinbladen och smält i kastrull på spisen (använder du gelatinpulver så smälter du pulvret i vattenbad, jag brukar låta det svälla i en kaffekopp som jag sedan ställer ner i en kastrull med vatten och låter smälta). Vänd ner gelatinet i hallonblandningen. Vispa grädden till ganska fast skum (jag kör fast/hårt skum) och vänd ner i krämen. "Bred ut hallonkrämen i form och låt stelna i ca 2 timmar". Det sista när du gör vanlig mousse som skall serveras så. När du fyller en tårta med den här moussen så lägger du den direkt på tårtbotten när du är klar med den, eventuellt kan den få stå i kylen en stund.
_Chokladkräm_
100 g smör
100 g mörk smält choklad
1 msk kakao
4 äggulor
1/2 dl florsocker.
Rör äggulorna och sockret. Blanda i den smälta chokladen, kakaon samt smöret i mindre bitar. Vispa med elvisp tills krämen blir fluffig.