• miffolina

Gnälltråd

Dags för en ny tråd där man kan gnälla av sig lite! :[:[:[:):D

• Svar på tråden Gnälltråd
  • aim

Har pratat med pastorsexpeditionen. Vi gifter oss kyrkligt men inte i kyrka utan vid den lokal där vi ska ha festen. Så dom hade ingen präst som kunde åka dit. Har pratat med två olika församlingar t.o.m. Nu står vårt hopp till att en kompis till min syster skulle kunna (hon är präst) annars vet jag inte vad vi ska göra. Det är ju liksom prästen som gör hela grejen.

• November07

om det skiter sig helt med präst så kolla med borglig vigselförrättare, så slipper ni åtminstone ställa in

• pantob

aim -->

Vad är det för präst som bokar av 10 v innan ett bröllop utan att kunna erbjuda en ersättare!? Piskrapp ska han/hon ha!

• maljor

Våran präst avbokade med 6 veckor kvar och hörde dessutom inte av sig till oss!!! Vi fick veta det när vi ringde för att boka vigselsamtal!!!

• Tizzeltazz

aim och maljor:
    men herregud! de måste ju meddela och skaffa en ersättare!:o

jag sitter och försöker få tag på en vigselförättare som är villig att ställa upp en söndag med ganska kort varsel eftersom vi flyttat bröllopet fr 2008 till 2007 eftersom vi ändrat oss till att hålla bröllopet i sverige...
    inte så lätt.

• maljor

Tizzeltazz

För oss har det löst sig, vi gifter oss nästa helg men innan vi fick tag på en ny höll man ju på att flippa ur totalt.
    Hoppas du får tag på en vigselförrättare!!!

• kraman

Ja, det där med gäster alltsa... Jag hade ingen aning om hur barnsligt folk kan bete sig! Det verkar som om de tror de är de enda som är bjudna och att vi har festen för deras skull när det egentligen finns femtio andra gäster som star en tusen ganger närmare. En eloge till alla som tacksamt kommer till bröllopet, har kul och äter dem mat som serveras! Vi fixar ända rätt mycket till alla sasom boende etc. och ända vill de vi ska typ arrangera deras semester!

• zukigirl

Vafan! Solen skiner för en gångs skull och jag sitter inne o surfar på BT!!! Jag måste gnälla lite på mig själv! Ut i solen med dig kärring!!!

• Yllo

Ja, vad hände?? Regnade som attans när jag skulle hem från jobbet och hinner inte ens hem (körtid på ca 10 min) innan det är strålande sol

• Tizzeltazz

maljor
    fick lite otrevligt mottagande av en vigselförättare på stockholm stad och och pratat lite med en för huddinge kommun som skulle kolla med sin man först eftersom det är en söndag det gäller och det är henens lediga dag...
    *hoppas hoppas det går*

men så måste jag gnälla över att det är konferans i sthlm då så allt i hotellväg är uppbokat 16e sept!! tom bastusviten i tornet på crystal plaza! ååååååååångest!

Svar på tråden Gnälltråd