Gnälltråd
Dags för en ny tråd där man kan gnälla av sig lite! :[:[:[:):D
Dags för en ny tråd där man kan gnälla av sig lite! :[:[:[:):D
jag börjar få rynkor.
och så är jag tjock
Vår granne har fest också, fast detta är ingen vanlig fest, det är en fetish fest...Människor som har sex överallt både i trädgården, på balkongen och inne i huset. Högljud musik, bilar längs hela vår väg och längs vår tomt, människor som står och skriker utanför vårt hus *bläää*
Vi bor i en liten by, ca 6000 invånare och vi bor i ett villaområde i skogen där 90 % är barnfamiljer, här tänker vi bilda vår familj och det känns tryggt, men en sådan granne!?
Han är 35-40 år, trevlig men jag är såååå trött på dessa fester. När vi hade vår inflyttningsfest ringde min sambo till honom då han också hade fest, vi visste ingenting om hans skumma fester då utan trodde bara det var en vanlig fest. Min sambo var väl lite berusad och tyckte det var lite kul att "våldgästa" den nya grannen på skämt givetvis, men grannen bjöd glatt ner oss men pointerade att det var en speciell fest, vi fattade inte vad han menade... men vi förstod direkt vi kom innanför dörrarna....Nu har gnällt lite, men det känns inte så kul att ha betalat en rejäll summa pengar för ett urfint hus, underbar tomt i ett barnfamiljsområde där vi vill uppfostra våra kommande barn tryggt också har man en sådan människa som granne... Hur hade ni andra reagerat/gjort?
Jag hade nog pratat med honom!! Vad han gör inom stängda dörrar kan vara en sak... Men han kan ju skippa att hålla på med sånt utomhus.
Om det är så obehagligt hade jag nog flyttat
Klarityn : jo jag vet jag påpekade att det faktiskt står i inbjudan att man får kolla med andra som kör bil... men då kläcker min mamma ur sig att det finns nog plats endå, det gör det inte i våra bilar iallafall då jag och min blivande make åker i en gammelbil med min pappa och brudnäbbar och tärnor åker i en annan plus att alla som kommer med buss har vi trängt in i den närmaste familjens bilar.
men hon får helt enkelt klara sig på egen hand. hennes son och sambo kommer ju att köra bil ... jag blir bara sååååååå trött.
Jag har ont i huvet!
jag känner igen mej i att alla klagar,jag kan verkligen inte fatta hur man tänker åååh dom ska gifta sej,jag ska gnälla så att det blir som JAG vill.....herregud!
Brud 4 augusti:
Men gud det låter ju inte sant... herregud! Det är nästan skrattretande...
Ni kan absolut kräva att han håller sina fester inomhus! De kan INTE pöka runt i trädgården där ni andra måste se på eller höra. Det tror jag är "förargelseväckande beteende". Och musikvolymer och annat måste hållas inom gränser så ni inte blir störda.
Snacka med honom och om han inte verkar fatta eller vilja ändra sig, anmäl honom när nästa pökfest drar igång. Få dit polis som kan bevittna folk ute i trädgården, då blir ni snabbt av med det... som en sista utväg.
Jag har ett litet gnäll på G.
Min sambo har varit borta i två veckor och jobbat, åkt runt och sålt godis på konserter. Han har knappt haft tid att ringa och jag har mest suttit hemma (arbetslös) och bara väntat på hans samtal. Skrivit fina e-mail och sms.
Fick veta igår att oftast så reser han ensam med en tjej som heter Linda. Som dessutom alltid gapskrattar i bakgrunden när vi pratas vid. Hatar att höra hennes gnäggiga bräk och fnitter.
Hatar till och med att ens höra hennes namn (trodde inte jag var så svartsjuk)
Innan han åkte var jag helt galet nyförälskad i honom. Nu känner jag mig mest tom. Vet inte vad som hände.
Det här med känslor alltså.
erika blivande brud 2007: Bra tänkt, man har nog mycket att ordna o sånt inför bröllopet. :) Försök att låta det rinna av dig!
Blir galen på min karl! Han har hur mycket som helst på sitt ansvar att fixa inför vårt bröllop och han bara går och väntar på att jag ska säga åt honom vad han ska göra. Det tänker jag inte! Han får stå där på lördag i otvättad kostym om han nu inte tar tag i/kommer ihåg det i veckan.
Blä!