• mooogn

Nyårsbrudar-07 del 3

Oj, nu hade vår tråd stängts igen! Välkomna in hit, till vår tredje och näst sista tråd(!) innan det smäller!

Här är de tidigare trådarna

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2023968.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2219643.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-10 15:08
    Äntligen kan man uppdatera trådarna!

Här är vi som huserar här:

mooogn
    Pärlplattan
    Rocked
    20071231
    nyår07
    lovewedding

Jag hoppas att jag inte glömt någon! Isf ber jag så hemskt mycket om ursäkt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-24 07:19
    Ny medlem:

lillamini

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-30 23:28
    Ny medlem:

anneliec

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-18 17:05
    Del 4:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2560727.html

• Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3
  • mooogn

lovewedding: Välkommen! Vad kul att du hittat en klänning! Det känns som en sak som känns bra att ha avklarad när nyårsafton närmar sig med stormsteg! Min klänning håller just nu på att påbörjas. I lakansväv I slutet av oktober skall jag träffa min vän/sömmerska och prova den så att hon kan börja sy den riktiga klänningen!

För att komma tillbaka till det jag skrev tidigare: Tar ni er blivandes efternamn och var det självklart för er att göra det? Trodde att jag var klar med det hela och att jag skulle ta hans efternamn som mellannamn men 1) Det blir otympligt att uttala och 2) Jag måste reda ut ordentligt _varför_ jag blivit så emot att ta hans namn. Känner iofs att jag vill gå emot uppfattningen att det är så _självklart_ att det är just jag som skall byta! Lite av en principfråga, faktiskt.. Nåja, jag har ju lååång tid på mig att fundera! Kan ju byta när som helst under äktenskapets(!) gång

mooogn skrev 2007-09-03 14:00:39 följande:
    I helgen kom det upp att min blivande tyckte att det var lite tråkigt att vi inte skulle ha samma efternamn. Det har han inte sagt ett knyst om förut! Men samtidigt vill HAN inte byta efternamn så det är inte bara mitt fel. Funderar dock på hur han eg. uppfattar det att en av de stora orsakerna till att jag vägrar ta hans efternman är för att hans förhatliga "styvmor" heter så... Hmm... Kan mycket väl tänka mig att heta samma efternamn men då vill jag att vi tar ett nytt.
  • mooogn

Nu har jag f.ö en del bilder i galleriet (stängde ju ner det "öppna" galleriet på hemsidan)

• Rocked

Hej allihop, nu har jag äntligen kommit på hur man tog sig in igen. Jag var lite trög och fattade inte att man var tvungen att registrera sig igen

• mooogn

Välkommen tillbaka, Rocked!

Usch, nu är jag trött! Funderade på var jag sett din pres.bild förut - tills jag kom på att jag ju har adressen till er hemsida... *går och gömmer mig*

• Rocked

Ha, ha ,ha. Ja klockan är ju mycket. Man har rätt att vara trött.

• lovewedding

Mooogn: Tackar! Är helt överlycklig för att jag hittat en klänning - trodde att det skulle bli svårare än vad det var

Jag kommer att behålla mitt eget efternamn och min m2b kommer att byta till mitt! Det känns skönt för att jag vill verkligen inte ta hans efternamn och det vet han oxå... Men vi får mycket kommerntarer om detta, speciellt från hans sida av släkten - inte alltid så populärt! Så det finns nog en uppfattning om att man "ska/måste" ta mannens efternamn i alla fall i den äldre generationen... Men det känns SKÖNT att trotsa dem lite

• mooogn

Min blivande säger att han skulle kunnat ha övervägt att byta till mitt efternamn om det inte varit för att han hade barn som heter det han heter... Just nu lutar det faktiskt åt att jag byter iaf...

• Pärlplattan

20071231 - Dels överraskningskorten (måste också försöka komma på någon text att skriva och tala om vad vi gjort och att det kommer att bli fest.. Det enda hittills är Barry White's början på en låt "Nobody but you and me - We got it together baby". Förslag??) Sen ska jag kanske göra lite grejs till mitt diadem i håret och lite annat smått och gott till den inofficiella och mkt lilla bröllopsfesten för närmaste, närmaste vännerna.. (där vi också talar om att de inte ska tro att de slipper undan sina uppdrag som toastmadame och annat!!!)

mooogn - Jag ska ta min sambos efternamn. Att vi valde det är för att han inte vill byta namna, och vi vill heta samma. Jag känner inte att jag behöver behålla mitt eget, och namnen är likvädiga vad gäller "vanlighet" det är inte ovanligt men inte heller Johansson eller Svensson. I början kändes det konstigt att tänka sig, men nu börjar jag vänja mig och ser fram emot att få heta hans namn.

• mooogn

Pärlplattan: Vad snällt att ni inte låter vännerna komma undan sina uppdrag!

• nyår07

jag ska byta namn till min M2B´s efternamn - det har varit självklart för mig hela tiden.
    Men, jag heter ett son-namn så har alltid tänkt mig byta bort det när jag gifter mig.

Välkommen "Lovewedding"

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3