• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • fdLadye

Anja: Det var jag som skrev om viktnedgång och pröva klänningar.
    Har lovat sambon idag att jag inte ska drömma om mer klänningar föräns efter årsskifftet. Även fast det blir svårt att hålla.

Det är ju inte bra om man är åt andra hållet med.
    Det ska vara jantelagen...man ska vara normal.

Jag vill byta namn med till Ladye som jag hette innan version 2 ....
    men de tillåter mig inte att byta. Så jag får gott hete fdladye i 2 månader till....
    GRRRrrrrrr

• Tosa

Pumpkin: nu har jag också mejlat dig...

har inte fått nå mejl än... hur lång tid ska det ta egentligen... detta betyder ju att hon inte skickat beställningen än..

• Englali

Pumpkin: Har mailat dig nu.

Huste sög kan jag upplysa er om...vså det blir inget där. Tyvärr!

Roliga nyheter, klännigen jag vill ha finns, troligtvis. Ska in o prova den i en 38a på lördag o sen skulle de beställa en åt mig. Behöver ju troligtvis en 36 lr ännu mindre, men de kunde bli svårt sa hon. Sömmerskan får göra resten av jobbet!
    Ännu gladare blev jag när ja pratade med mamma o pappa som var med nu på husvisningen. Jag berättar glatt att jag nog snart fixat en klänning. Då säger goa mamma att vill du ha den o den går att få tag i så betalar givetvis vi dem. Tackar, tackar! En mindre kostnad!

• Stjärnis

Hej tjejer!! Idag måste jag få gnälla lite! Jag har fått ett skov av magkatarr. Det gör så J--vla ONT!! Jag är en ganska energisk person med tusen järn i elden och ett hektiskt jobb och nu verkar det som om min kropp säger ifrån. Lite sent kan jag tycka för i somras var det superhektiskt underen period och det fixade magen men nu när det är betdyligt lugnare har den kraschat totalt!! Jag skulle egentligen ha tränat idag men istället får det bli tv-soffan och mys med sambon. Han hade dessutom köpt hem kanlebullar till kaffet idag, sånt gillar vi

Iofs gillar inte min vikt det. Jag liksom några av er andra försöker ju gå ner i vikt men det står helt still nu. Jag har gått ner fyra kg och har ca 3.5 - 4kg kvar och det går bara inte! Min sambo tycker att jag ska släppa det och vara nöjd för det jag har gått ner men man vill ju så gärna..

Englali: Vad synd att huset inte var ngt att ha!

Alvereva: vad jag skrattade när jag läste ditt inlägg om tandborstningen Jag kan för övrigt ta dig och Anja i hand för jag är också pedantisk men inte med djurhår. Den kampen kan man inte vinna om man har katter.. Men allt måste ligga på sin plats. Det är då jag kan bli OND om min M2B har rört till det för mycket här hemma. Då växer det ut horn i pannan på mig

Pumpkin: Vad är det för jobb du har sökt?

Anja: Kanske minns fel men var du socionom?

Pärlplattan: Vad avis jag är på dig och din USA resa!!! Jag ska försöka ta mig dit inom ett år eller två och hälsa på en kompis som bor där. Låter jobbigt med din relation till ätande! Kämpa på! *Styrkekramar*

Oj oj vad långt detta blev!

• drömbrud

Var och testade min brudklänning i Tisdag!
    DEN VAR HEMSK!! :(:(:(
    Inte alls va jag minns den eller va jag önskqt mig :(

De bara måste hinna sy om den. Den var riktig a-linje formnad, det var inte den som jag testade när jag valde klänning. Fast då testade jag en mindre storlek så de inte blev så "utstånde" kanske.

Usch. Jag vill inte gifta mig :(

• Pumpkin

Ja här hos mig bara rasar det in mail, trevligt!

stjärngudinnan: Ajdå, jobbigt med magkatarr! Är själv inne i en sån period, då jag har ont i magen typ hela tiden
    Förlåt mig nu men, kaffe är inte magens bästa vän heller Men, till en kanelbulle kanske man måste ha kaffe om man är kaffedrickare? Själv nöjer jag mig med mjölk - vilket min mage inte gillar så jättemkt heller.
    Jag har sökt ett jobb som domstolssekreterare på tingsrätten här i stan.

Pärlplattan: Nå, jag får faktiskt hoppas att jag inte får ta emot din USA-biljett i det här fallet. Jag får helt enkelt hålla mig till bröllopsresan

Englali: Trist med huset!

drömbrud: Usch så tråkigt att känna så! Men är du säker på att det inte bara var en "dålig dag" eller så?

• Englali

Drömbrud: Men fy! Vilken hemsk känsla! Hur ska ni gå vidare med klänningen nu då? Inte såå lång tid kvar ju. Va de modellen som kändes fel eller?
    Klart du vill gifta dig, så får du inte tänka! Tänk på allt de andra underbara...

Pumpkin: Aja, sånt som händer. Blir fler. Kikar lite smått på o bygga nytt istället. Får se. Vi bor toppen nu som vi gör, lite litet bara... men helt nytt. Flyttade in för 4 månader sen.
    Får man fråga... din lillyklänning, pris? Ja har inte en aning om vad de ligger i för prisklass, så ja tänkte höra med dig som har en.

• Du & Jag

Pumpkin! Tack för länktipset! Fanns ju verkligen massor av buketter att titta på!

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-10-02 08:39:25 följande:

Du & Jag: Vissa av oss har ju trots allt hängt här i snart 2 år (!), så det är väl kanske inte så konstigt om det känns som att vi har det mesta klart för oss Klänningsköpet kan du ta tag i redan nu, men du kan lika gärna vänta i några månader, man brukar säga att man ska beställa senast 3-4 månader innan bröllopet, om man nu måste beställa. Jag köpte ju min direkt i butik.Catering kan du ju börja leta runt efter, kanske begära offerter osv, men det behöver heller inte bokas på stört Kolla in på www.bernzonsblommor.nu/start.asp för bukettinspiration.
  • Pumpkin
    Englali: Vi är också sugna på att bygga nytt så småningom, blev inspirerade när ett par kompisar gjorde det förra året

Min Lillyklänning, tillsammans med den bästa underkjolen, kostade 7630kr. Då var det 10% rabatt på klänningen. Tror ordinarie pris på klänningen var 7400kr.
  • Stjärnis

pumpkin: Nej, jag vet att kaffe inte är ngn hit när man har ont i magen så därför struntade jag i det idag.. Just nu smakar inte ens kanelbullar speciellt gott Jag måste verkligen till apoteket imorgon och införskaffa magmedicin!

Anja: Du undrade vad du skulle kunna göra nu 9,5 månad innan bröllopet. Mitt tips är att öva på bröllopsvalsen så blir ni värsta proffsen när det är dags

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7