• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Annim

Englali; Du låter precis som jag! är oxå helt tokig i rosa, bling, bling och maffiga brudklänningar. =)
    Något som de var snälla att påminna mig om i bröllopsbutiken där jag köpt min klänning är att tona ner en del annat eftersom själva klänningen är rätt så iögonfallande.
    Det är ju sant det får inte bli för mycket bling, bling så klänningen och "vackra" jag försvinner i allt det.
    Annars så skulle jag nog vilja smeta på hur mycket som helst.
    Så det får bli en ganska enkel tiara och enkelt pärlhalsban. Ska inte ha någon slöja. Ett par enkla pärlörhängen.

Apropå klänning den första klänningem,högst upp till vänster, som man ser i ditt bildgalleri det är en NIXA eller Lilly klänning va? Den tycker jag klart är finast..
    Har själv suktat efter den litegrann...
    Men du blev det ju en annan iofs, men den är verkligen jättefin.

Pumpkin;Lycka till med jobbet!

Madlin; Vad trevligt att se dig här! Spännande att flytta till hus. Det låter ju oxå som det ligger alldeles idylliskt. Mysigt!
    Hoppas ni trivs med livet som nygifta och snart husägare dessutom. Grattis!

• Annim

Pumpkin;Hihi- var nyss inne på din bröllopsblogg. Tyckte jag kände igen en klänning där! *Ler hemligt*

Så himla snygg! Har de dessutom sänkt priset på den nu?
    Fasan! Jag tror jag provade den klänningen i bröllopsbutiken jag var i men varför gillade jag inte den då. Den satt väll inte som ett smäck på mig då!!! hmmmm......
    Måste nog åka in till bröllopsbutiken där jag lagt handpenning på min klänning och prova den igen snart för att vara säker på att jag valt rätt och varför! Nu fick jag lite ågren.

• Annim

Pumpkin;02:00 är väll OK tycker jag. Jag menar hur länge orkar man? Iofs kanske ni ska smyga iväg lite tidigare..
    Men jag tycker nog att det för även gästerna gott kan räcka att parta till 02:00. Är man mer partysugen kan man ju kanske dra vidare någon annanstans... eller!?..

• Pumpkin
    Annim: Klänningen som både jag och Englali har är Lilly 3005. Den är verkligen jättefin, men den kändes inte 100 på mig, vilket ju resulterade i en (enligt mig) ännu finare klänning Hur som helst så skulle jag tippa på att den är med på rean nu ja.

Ja, hur länge orkar man parta? Det är det som är den stora frågan. Vi tänker ju vara kvar så länge som möjligt, och antagligen blir det så att vi sover över på hotellet där restaurangen ligger och förhoppningsvis är det fler som gör det så att man kan prata och umgås lite dagen efter också. Vill bara inte att folk ska känna sig snopna när de kastas ut från lokalen
  • Annim

Pumpkin; Jag tror nog att gästerna har förståelse för att 02:00 är det dags att gå.
    Som du själv säger de som ska stanna på hotellet över natten får ju chans att träffa er vid frukosten. Ska man orka komma upp till frukost så ska man nog inte hålla igång allt för sent.
    Sedan är det ju meningen oxå att ni kanske ska hinna med en lite mysig bröllopsnatt! *hehe*
    Kommer ni ha någon särskild bröllopssvit lr?
    Det är oxå något jag måste ta tag i och kolla upp om vi ska ta in på något hotell..
    För här hemma lär det nog inte vara så romantiskt att vakna upp dagen efter. Med 3 pigga utvilade småpojkar som studsar på en... =)

• Pumpkin

Nja, på det hotellet verkar det inte finnas någon direkt svit, utan man får bo i ett "vanligt" rum. Dock passar det oss ganska bra, för vi tänkte ta den lyxiga sviten natten efter istället för att verkligen hinna njuta

• Englali

Annim: Haha härligt o höra att det finns fler. Men nej, igen risk att jag överarbetar det hela. Jag är "allergisk" mot för mkt prål o tycker lätt att allt blir smaklöst. Är en stilren klassisk tjej som gillar detaljer som sticker ut. Jobbar mkt med stil o sånt så man lär sig det där... lagom är bäst.

Klänningen är en lilly, som pumpkin skrev. Jag är grymt sugen på den, håller på att kollar upp möjligheter att få tag i den.
    Vad ska du själv ha för klänning? Om du går in på Lillys hemsida, så ser du vilka klänningar det är rea på och hur mkt de hamnar på i pris ungefär.

Pumpkin: Fest till 02.00 låter väl rätt rimligt. Har ni tänkt smyga från festen något tidigare?
    Har faktiskt inte kollat med vårna lokal hur länge man får hålla på, men jag vet att ett par hade bröllopsfest där i juni i år och sista gästerna gick 04.30, så det verkar ju rätt lovande

• Snart Fru Karlsson

Hejsan.....
    Här är en nykomling på sidan.
    Såg bloggen å tycker ni verkar ha trevligt här, så jag tänkte fråga om man får lov att "armbåga" sig in =0)
    Har ett bröllop på G. Det går av stapeln den 14 Juni -08.....
    Näst intill allt är fixat.
    Har inte hämtat hem min brudklänning ännu, sista delbetalningen i Okt, så det blir ingen bild på den innan dess.
    Har nog inga bilder alls ännu, men för den som är intresserad kommer det snart....ska bara ha något att fota....;)
    Ja ja...hoppas jag får bli en i gänget...
    Ha det bra alla
    Kram Linda

• Englali

Välkommen "snart fru Karlsson"! Jag är oxå relativt ny i gänget men här tar dem emot en med öppna armar och alltid trevliga diskussioner!

Vad ska du ha för klänning då? Skönt att de mesta redan är fixat!

• Pumpkin
    Englali: Åh, fest till 4.30 låter ju hur roligt som helst! Det är ju så himla svårt det där med tider...
    Nej, vi har inte tänkt gå tidigare, vi vill passa på att ha skoj med våra vänner och eftersom vi inte tänker boka nått fancyrum första natten så gör det ju inte så mkt

Snart fru Karlsson: Självklart, välkommen! Det är bara att ge sig in i gänget Vilka är ni, var finns ni och hur ser planerna ut?
Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7