• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Alvaereva

gomorron på er!

ser att ni har pratat om svärmödrar.. ett speciellt släkte må jag säga!
    min är underbar och som en vän sa "hon har ju iallafall ett gott hjärta", men hon retar gallfeber på mej ibland. inte så mycket innan jag blev gravid som nu.. men när jag var i vecka 5 fick jag en bok av henne om hemförlossningar, ni kan ju gissa vad hennes önskan där var. föda på köksgolvet allra minst! har inte vågat tala om för henne att vi ska få snitt, alla vet men inte hon.
    hon vill inte att vårt barn ska få k-vitaminsprutan, ad-droppar eller några vaccinationer. hon ska inte få ha napp, hon ska äta vegetariskt för kött är inte bra och vi ska laga all mat till henne själva. hon har överöst mej med olika vitaminpreparat och inte lyssnat på mej alls när jag sagt att man ska vara försiktig med hälsokost när man är gravid. en gång tvingade hon i mej omega3-kapslar fastän jag inte ville ha, eftersom det inte var såna som är anpassade för gravida.

men det allra värsta (egentligen en liiiiten piss i missisippi men det stör mej något hemskt) är att hon ALLTID går in med skor till oss. hon går några varv runt i lägenheten (och hon bor på landet så ni kan ju tänka er hur dom skorna ser ut under) och sen sätter hon sej i soffan, på vår matta och tar av sej skorna och ställer dom fint någonstans i lägenheten. detta är helt hemskt för mej som har blivit uppfostrad med att man tar av sej på dörrmattan och ställer skorna fint... jag är ju lite pedant av mej.

jag vill bara rycka av mej håret ibland av irritation!!
    men oftast är hon fantastisk och rolig och underbar och hon gör och tycker bara saker för vårt eget bästa, även om det krockar med våra egna åsikter...

• järvedsullis

anja - ang viktminskning så kan jag tipsa om viktväktarna. Jag hade 10 kg som jag kände att jag ville gå ner till vårat bröllop. Så jag tänkte att "bära eller brista"...

...nu 2 månader senare har jag gått ner 5 kilo bara på att tänka mer kring kosten. Det är lite hektiskt just nu ,med jobba heltid, skriva c-uppsats, hinna med hemma och planera bröllop så ngn träning är liksom inte att tänka på... bara ett tips.

• Anja 19 juli 2008

järvedsullis

har oxå tänkt på viktväktarna men det är ju så jä..la dyrt. Har tyvärr inte råd med det så som det ser ut just nu och att gå på möten, hmmm nä, det vet jag redan att jag aldrig skulle göra. Tyvärr...

Önskar jag var snorigt rik så jag kunnat göra lite fettsugnigar, haft egen dietkock, egen tränare, eget gym osv...

Ja, varför är det inte så??? Varför är jag inte rik????? Det är egentlgen där skon klämmer eller hur

• Anja 19 juli 2008

Alvaereva

haha skrattade när jag läste ditt inlägg... förstår dig dock ang skorna...

jag har en pappa som gör likadant och det retar gallfeber på mig... Jag har sagt till honom rakt ut, pikat honom etc men då blev det istället så att han inte ville gå in hos mig (han har nämligen så stora problem m rygg och övervikt att han tydligen itne KUNDE ta av sig skorna *asg*, hemskt va!!!). Ja då kände jag liiite ångest över min ilska men samtidigt så kan jag inte tackla att folk är så respektlösa att de går in i m skor.

Jag är oxå lite pedant och dammsuger minst en gång om dagen. Ja det ÄR sant. Tom när jag hade så mkt foglossning att jag inte FICK dammsuga och t.om gick på kryckor. Jag KAN INTE se skit på golvet!!!

• Anja 19 juli 2008

Du skulle sett min reaktion en gång när min mamma kom hem till oss för att passa mina barn, och hade med sig sina hundar!!!

alltså jag är INTE djurvän på det sättet. Intet djur kommer in i mitt hem och detta VET min mamma, så hon struntade alltså i att berätta att hundarna skulle med och när hon väl var där, ja, vad f..n skulle ajg säga.

Kan tala om att jag GRÄT coh rasade och var helt jä..la förtvivlad.

För mig innebar detta sedan ca 4 timmars intensivt rengörande, då jag finner djur inomhus så äckligt att jag lixom kände att jag ville köpa helt nya möbler och ringa saneringsfirma bara för att kunna känna att det var fräscht hemma igen.

*ryser* vid tanken...

har vänner m hundar och när jag kommer hem t dem känner jag inget annat än djurlukten och jag klarar verkligen inte att sätta mig ner i deras möbler. Jag är aningen sjuk när det gäller detta m djur men alltså... Jag FIXAR det inte...

och speciellt inte i mitt EGET hem... gissa om jag var rasande på min mamma!!!!

• Anja 19 juli 2008

menar alltså inte att uppröra er djurvänner

tycker djur är jättefina, men jag klarar inte känslan... och självklart luktar det säkert inte egentligen hos mina vänner (inte mycket iallafall, haha) men jag har ju så gräsligt känsligt luktsinne. Kan ju känna hundlukt på 300 meters håll typ...

för att inte tala om kattlåda... shit (spelar ju ingen roll hur jä..la rengjorda dom är verkar det som).

jaja skit samma... djur är jättefina, mysiga osv coh om jag bott på en gård så hade jag gärna haft djur i en LADUGÅRD, ehhe, men inte i mitt hus, där jag SJÄLV ska bo...

visst är det tur att jag har kattallergi att skylla på när mina barn sen börjar tjata om husdjur

• Anja 19 juli 2008

nähä nu ska jag rusa iväg och hämta ett av barnen på skolan... (är på jobb)...

Kommer nog att kunna titta in lite ikväll

massor av kramar till alla fina brudar idag... ni vet väl att det är kanelbullens dag

Själv känner jag hur kocken ute i köket bakar så det står härliga till... Denna förföriska doft av kanel...

Vet ni förretsen att de gjort ett test på män, vad som är den doft som män tänder mest på (mest erotisk) och det var doften av nybakat!!!! Va lixom... Man har alltså kollat hur deras hjärnor reagerar på olika dofter! Skumt...

Är det inte lite förknippat med ens egen mamma typ, uuuurk

Luktar underbart gör det iallafall!

kram kram

• Pumpkin
    Annim & fdLadye: Nu har jag fått mail från er

Lite ond får man faktiskt vara ibland
  • Anja 19 juli 2008

Pumpkin

självklart får man vara ond ibland. Jag är ond ofta.

Igår var jag riktigt elak mot min sambo kände jag. Jag var på väg hem från jobbet på kvällen ohc han ringde och undrade om jag skulle bli väldigt sen. Jag sa att jag satt o väntade på bussen.

när jag kom hem hade han skrivit små söta lappar till mig. han hade gått o lagt sig o jag trodde han sov. Gjorde mig iordning o kröp ner ohc han var såååå gullig. (väldigt vänskaplig ) och låg och tog på mig läääänge, smekte, pillade och var såååååå go. Till slut säger jag (låter skithemskt men det kom ut lite fel) *asg*

-vill du ha sex så får vi nog ha det NU för jag måste upp tidigt imorgon...

Snacka om romantikdödare eller vad???

skickade honom ett sött sms imorse när jag gått t jobbet. Insåg ju att jag lät helt hemsk, men han vet ju hur jag menade och vi skrattade ju lite åt det *asg*

jaja, jag fick en riktigt romantisk kväll iallafall

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7