• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Englali

Mmm... det vore verkligen inte fel, får väl spåna vidare på det känns det som.

Ok, då vet jag var jag (lr mamma/pappa haha) hamnar i pris. Det var 30-40% rabatt på den nu, så jag kanske har ordentligt med flyt!! Hoppas nu bara de fixar min size... om inte 36an är på tok för stor! *hoppas inte*

• Du & Jag

Pärlplattan- kämpa på med maten. Vill man verkligen något brukar det vara lättare att ta sig igenom det.

Läste att ni skrivit en del om klänningar... Har själv inte börjat titta på det än mer än i en tiding där det stod vilken typ av klänning som skall passa en viss figur. Jag har fantiserat om att ha en brudklänning med flera lager och gärna lite släp, enligt tidingen passar det inte min figur Skulle istället gärna ha en kort klänning, och en figurnära klänning som inte blir som en ballong runt benen... Min dröm klänning ser inte riktigt ut så, vilken osis. Men jag kanske ändrar åsikt när jag börjar att prova olika modeller!

Drömbrud- allt känns inte på topp jämt, det var säker bara en dålig dag. Klart det skall bli bröllop, tänk på allt roligt! Tror du inte att de fixar kläningen åt dig så att du blir nöjd med den? Lycka till!!!

• Englali

Du & jag: Tro inte på allt du skriver. Alla kroppar är ju sååå olika! Tror inte man kan läsa ut ifrån en tidning om kan ha det ena eller det andra. Visst, kan säkert ge viss vägledning. Men jag tror det viktigaste är att du provar dig fram. Är det något man trvis i och verkligen tycker om... då strålar man! Det står om päronformade kroppar o långsmala osv. osv... vad är det som säger att alla päronformade kroppar är stöpta i samma form då?
    Nej, stå på er tjejer o prova er fram. Jag vägra följa alla sånna råd som kategoriserar så mkt!!

• Englali

Tro inte på allt DE skriver ska det stå såklart

• Snart Fru Karlsson

Hejsan hoppsan alla......
    Var ett par dagar sedan jag kom in i gänget och har inte hunnit vara inne sedan dess, det var lite att läsa nu =0)
    Drömbrud: Med risk för att bli kallad för "bridezilla" tycker jag att det är din rätt att kräva att de gör din klänning till det du vill. Du behöver faktiskt inte bry dig om allt arbete och dylikt det för med sig. Den går att ändra och det är ju deras uppgift att se till så du får den klänningen du vill ha, även om det innebär mycket ändringar. Var inte lessen för att det kändes så....tala om det för dem som hjälper dig med klänningen och tala om vad du vill ha så ska du se att de fixar det. Allt går...inget är omöjligt.

Vad det gäller val av klänning och en kroppsform så har jag inte ens brytt mig om att kolla upp vad som anses vara en bra modell för mig eller inte. Jag gick och provade min klänning å föll för den och därför valde jag den. Jag är ganska kort till växten (156) och ganska så mullig så en klänning med tubtopp, inte smal hela vägen och ganska långt släp är nog inte enligt modellen för mig men det struntar jag högaktningsfullt i. Jag älskar min klänning å tänker ha den i vilket fall som helst.

Min klänning är en Ivoury Aldinediagonal......hahaha det låter ju hur konstigt som helst.....har bara lappen som tjejan skrev till mig när jag var ute och provade den......heter säkert något annat, men det har jag ingen susning om nu....jag får väl återkomma om det......

Nu blev ju detta jätte långt, så jag får sluta tvärt här....
    Ha det bra alla......

• Pumpkin

Godmorgon mina damer! Äntligen är det fredag, jag hade då inte klarat en arbetsdag till!Generad Vad händer i helgen då? Nån som ska hitta på något roligt?

stjärngudinnan: Ta hand om magen! Jag minns en gång när jag hade haft jätteproblem med magkatarren och det ledde till slut till att jag fick matstrupsinflammation eftersom katarren gjorde mig extra mottaglig för bakterier och virus. Inte kul alls kan jag säga - ALLT gjorde ont att svälja Ledsen

Englali: Det kommer säkert gå jättebra med klänningen! Det är ju trots allt snörning på den, så redan där har man ganska stor möjlighet att ställa in den som man behöver.

Du & Jag: Skit i vad tidningarna skriver, gå ut och prova istället! Ingen tidning kan veta vad du passar i och vad du känner dig vacker i, den kan bara ge lite allmänna tips, råd och riktlinjer. Ge dig ut i djungeln bara! Glad 

• Snart Fru Karlsson

Nu hittade jag kvittot på min klänning. Där står det att den heter Ivory Atelre...men tror det ska vara Aldine.....det är kråkfötter på kvittot ;)

Men börjar få lite huvudbry......är lite osäker om jag ska ha slöja eller inte. Tycker det är fint, men är rädd för att det blir för mycket på korta, satta jag.

Ja ja det visar sig längre fram......kan ju välja bort den sedan om jag vill. Kanske inte behöver bekymra mig för det alla redan, det är ju faktiskt ett tag kvar.

• Pumpkin
    Snart Fru Karlsson: Bra att du väljer det DU vill ha, inte vad någon annan tycker att du ska ha
  • Tosa

Godmorgon tjejer nu är det fredan och jag och min älskling ska ta en liten kryssning ska bli så underbart.
    väntar fortfarande på mitt melj blir helt nojjig tänk om hon lurat mig på pengarna... hmm hoppas det kommer under helgen när jag inte är hemma...

ang klänning så har väl jag gjort det dummaste man kan göra egentligen... jag föll för en klänning på nätet och sedan så beställde jag den och hoppas nu för det första att jag få hem den men sen också att den passar jag har alltså inte åkt och testat nå klänningar alls kanske var dumt men det återstår att se... jag älskar verkligen min klänning och hopaps att den blir precis vad jag vill...

• Snart Fru Karlsson

Ja det lär man ju göra....det är ens viktigaste dag å det är ju man själv som ska trivas i det.....FY för att gå i kyrkan med en klänning som inte känns rätt bara för att någon annan har sagt att det ska vara den för att bla bla bla.......
    Tycker inte det är rätt att påvisa sådana modeller i tidningar och på nätet....den proffesionella hjälpen får man ju i butiken där man köper klänningen eller hyr den......Så har jag upplevt det i alla fall.

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7