• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Englali

Pumpkin: Japp, sen om det var "laglit" eller inte med den tiden, det var jgen inte... Jag tänker nog att jag o mannen kommer dra oss tillbaka lite tidigare än så känns det som. Tror man är rättså mör vid halv 5 på sin brölllopsdag, eller dagen efter blir de ju egentligen...

Åh, någon mer som såg Greys anatomy nu? Fy vad jag tjöt, tårarna sprutade, jag är så känslig!!

• Pumpkin
    Englali: Du har helt rätt, man lär vara rätt mör på natten/dagen efter. Därför kan jag känna att 02.00 kanske är ganska lagom, då har man ändå varit igång i över 18 timmar troligtvis.

Japp, jag såg på Grey's Anatomy. Hur i helskotta ska man orka vänta till nästa vecka!? Skrikandes
  • fdLadye

Välkommen=)
    Jag är inte klar med mycket. Har klänningen kvar.
    Och mat, och lokal eftersom vi bara har prebokat den.
    Det här med klänning kommer bli svårt för mig.
    För jag vill gå ner rätt mycket i vikt till bröllopet.
    Jag har gått ner 6 kg hitills...Och har en del kvar.
    Så jag vill inte köpa klänning föräns jag vet vad jag kommer ha för storlek då....

• Englali

Pumpkin: Stämmer, o vi kommer troligtvis göra som er, boka "sviten" till natten efter, eller så tar vi den 2 dagar i rad, hur sjutton ska man annars hinna njuta!?!

Blir tokig... en evighet tills nästa onsdag ju. Vad tror du, klarar hon sig??

• Pumpkin
    Englali: Hon är ju huvudpersonen, nog måste hon klara sig? Fundersam

Nu måste jag bara få spy lite galla - jag blir TOKIG på min sambos brorson. Sambons bror och hans son är alltså här ikväll (för andra gången på en vecka) och det är den mest OUPPFOSTRADE och SKRIKIGA unge jag nånsin träffat på! Han driver mig till vansinne! Okej, jag kanske är extra känslig för att jag inte har några barn och visst, jag kanske inte vet så mycket om barnuppfostran och det är säkert inte så enkelt som man kan tro (speciellt inte när barnen är i trotsåldern) - men den här 4åringen gör PRECIS som HAN vill, och pappan gör inte ett dyft. Eller ja, han försöker hota lite då och då, men tror ni ungen bryr sig om tomma hot? Neeej! Nu har han t ex bestämt att han inte vill sova, och då gör han det inte heller. Han springer omkring och varvar upp sig ännu mer och skrämmer slag på katterna, och säger man åt honom så slutar han i typ 2 sekunder - sen är det kört igen. Han skriker och låter och tjatar och stampar och och och... Jag blir GALEN!!! Skrikandes
  • Tosa

Godkväll tjejer
    Englali förstår att du har svårt att välja mellan dem klänningarna dem är ju verkligen super tjusiga båda två, att jag gillar rosa det vet du ju redan hehe

snart fru karlsson välkommen till en jätte härlig tråd, här är alla jätte trevliga och dem hjälper en om man har problem med nåt...

pumpkin jag kan förstå att du blir galen och oftast brukar barn bli lite rädda om nån annan än förälder säger ifrån ordentligt. jag vet inte hur bra relation du har till pojken men om det varit min sambos syster/brorson så hade jag nog sagt ifrån på skarpen inte skrika eller så men säga ifrån ordentligt. men jag har ju egna barn så det kanske gör det lättare jag vet inte...

kan också lägga till att jag och min sambo tänkte ta en lite mini smekmånad i samband med vigseln och då tänkte vi ta typ en kryssning kanske en helg eller nåt sånt med lite finare hytt och sådant... för sen när man har lite mera pengar åka på den riktiga smekmånaden...

oj vad långt det blev

• Englali

Bra då litar jag på dig Pumpkin!

Jobbigt med lilla killen, men som Tosa sa, du kan inte säga ifrån? Beror ju iofs på vilken realtion du har till pappan/barnet. Håller med Tosa om att det kanske ibland är lite mera effektivt om det är någon annan än mamma/pappa som säger ifrån.

Min tur o spy lite... min svärmor. Hon ringde nyss, hon var sååå långhårg. *suck* Panik sa hon! Inte nog med det, så var hon tvungen o påpeka att hon cyklat förbi huset vi ska på visning på i morgon. Såhär sa hon om det"-Det är ju inte direkt nymålat, o trädgården är inte stor och den verkar de inte ha brytt sig om heller". Nej, nej svarar jag trött, men sånt får man liksom bortse från om läget o huset känns rätt. Hon kontrar "-Det här är ju fakttiskt inte enda huset som är till salu, kommer ju nya hela tiden, man behöver inte bestämma sig för första bästa" Suck, suck, o suck... hur orkar man vara så negativ?? Kan ju tillägga att vi tittat på hus sen sommaren -06 så det är ju inte direkt "första bästa" som hon så fint utrycker det.

Sorry, det här var lite off the subject så att säga, men måste man så måste man (gnälla)!!

• Pumpkin
    Tosa: Jodå, jag säger ifrån när han skrämmer upp katterna, men som sagt, det håller i sig i typ 2 sekunder - och då lyssnar han ändå mer på mig än på sin far Fundersam Jag skulle kunna diskutera barnuppfostran i all oändlighet med Lasses bror, men istället får jag bita mig i tungan och gå och lägga mig - säkrast så.

Låter mysigt med en minismekis!
  • Pumpkin
    Englali: Nämen, det låter ju som min svärmor!?
  • Englali

Missförstå mig rätt, hon är genom go och mysig. Men alltid negativ till allt som är nytt. Hon är LIVRÄDD för nya saker, för allt, allt o allt! Gäller inte bara mig o Andreas, så jag låter det bara passera... men så himla tråkigt när man vet vad som väntar varje gång man berättar något nytt. Ni kan ju bara drömma om vad hon sa när vi presenterade det stundande bröllopet

Nehe, nu ska jag gå o sussa lite. Trött som socker!!! (favorit utryck, o internt sådant haha)
    Önska mig lycka till i morgon, håll tummarna för att det är ett kanonhus o att vi vinner budgivningen *drömma går ju*

Sov gott tjejer!

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7