• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • lillfoppa

Hej hopp! Ska gifta mig 080808... tänkte försöka haka på här inne... kram

• Annim

Välkommen lillfoppa!

Ja inte kunde jag hålla mig härifrån! Har haft sovande jour i hemmet hos en vårdtagare inatt. Vårdtagaren sov mestadels men inte jag!!! Jag har legat hela natten nästan och tänkt och tänkt på vårt bröllop.....
    Tänk vad svårt det ska vara att släppa tankarna på detta!
    Men iofs så var jag och pratade med en tjej angående musikunderhållning till bröllopet och vi kom ju givetvis in på en massa annat om bröllop. Hon hade massor av tips och ideer!
    Vilket jag tacksamt tog emot!

Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra! Denna tjej är med i ett band som kallar sig "Pearls for sure" .
    Jag har hört några av dem sjunga och de är verkligen jätteduktiga!!! JAG VILL så gärna att de sjunger på vårt bröllop och på sjäkva festen.
    Det jag inte visste var att bandet egentligen består av 8 personer och då blir ju priset därfefter oxå.
    För hela kittet med sång i kyrka och liveunderhållning under hela kvällen skulle kosta med detta band: 13.000kr.
    Känns lite saftigt med tanke på vår budget på ca 50-55 tusen.

Men de är ju bara sååååå bra!
    Hur skulle ni ha gjort! Vi bor ju i en mindre ort och det är svårt att finna bra lokala band!

Hur har ni lagt upp er budget tjejer?
    Håller på och knåpar på en grovbudget. Hjälp mig har jag glömt något.

Lokal
    Mat
    Alkohol+annan dryck ex kaffe och alkoholfritt
    Ring
    Kläder
    Fotograf
    Musik
    Tårta
    Blommor
    Ring
    Dekoration

Inbjudningksort och andra trycksaker håller jag utanför vår bröllopsbudget då de mesta av det redan är betalt!

• Waersta

Min bror är frilansande fotograf.. så han får det bli.

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-09-05 19:58:16 följande:

Hur resonerar ni när det gäller fotograf? Vad vill ni ha och vad får det kosta?
  • Waersta

Flickor.. jag har tagit kort på sovrummet. Tog lite kort på vardagsrummet också.

Såå.. alla tips är välkomna, jag är ingen inredningsfanatiker och är dålig på allt som har med design att göra. Det är därför det ser ut som det gör..

• Waersta

Kan tillägga att vi har precis möblerat om i sovrummet, tidigare hade vi sängen stod åt andra hållet med huvudänden bredvid fönstret. En byrå vid nuvarande fotände och två stycken där det står EN åt fel håll nu..

Det är ju en byrå som är överflödig just nu.. vet inte vart jag ska göra av den bara..

• Mrs  B

Godmorgon!!!!!

Angående fotograf så har vi bokat en på Bildbyrån här i stan. De är helt klart bäst häromkring. Är det fint väder ska vi fotas vid ett slott, regnar det blir det inomhus i deras fotostudio. Kostnad omkring 2000 kr.

Idag ska jag försöka hålla mig hemma och pyssla lite med hemmet och inför bröllopet. Är ju en hel del kvar att fixa tyvärr, fast tur nog bara småsaker. :)

• Pumpkin

Alvaereva: Ja alltså, ibland funderar man ju hur människor tänker när de ställer upp i Idol
    Skönt att det känns bra inför förlossningen!

lillfoppa: Välkommen! Berätta gärna lite mer om er och allt det där

Annim: Ungefär såhär ser vår budget ut (i runda slängar).
    Lokal - 2900kr. Från 18.00 på fredagen till 12.00 på söndagen.
    Mat - 22000kr. Catering.
    Alkohol+annan dryck ex kaffe och alkoholfritt - Runt 7000kr.
    Ring - 7000kr. Har guldet själv.
    Kläder - Jag: 7600kr (inkl. underkjol). Han: 1500-2000kr (hyrd frockcoat).
    Fotograf - Max 8000kr. Gärna mindre, men det beror på vad man får.
    Musik - Max 5000kr.
    Tårta - 500kr (om vi gör själv) eller 2500kr (om vi köper).
    Blommor - Max 3000kr (corsager, min bukett, tärnbukett och lite blommor till dekorationer).
    Dekoration - 1000kr kanske?

Waersta: Du sa det själv - för mycket byråer! Personligen tycker jag att byråerna är alldeles för stora för att använda som sängbord, men det är ju min åsikt Annars gillade jag ert sovrum - speciellt färgen på väggarna! Lite dekoration (blommor, tavlor, ljus osv) skulle väl inte skada

Mrs B: Bra pris på fotografen!

• Anja 19 juli 2008

Waersta

jag gillar de byråerna skarp, det är väl ikeas Malm??

jag hade velat ställa dem allihop bredvid varandra mot en och samma vägg. Jag hade valt väggen som är låg, dvs där ni har sängen nu. Då stör de heller ej för de står där taket är så lågt att man ändå inte utnyttjar det utrymmet eftersom man ej kan stå eller gå där.

Sedan hade jag ställt sängen på motsatta sidan coh haft en sån där lackhylla som vi länkade till igår, ovanför sängen! Skitit i vanliga nattduksbord.

Annars har ikeas malm en pyttemninbyrå som går att ha som nattduksbord. Dessa ska vi ha i vårt sovrum.

den är bara 45 bred eller nåt sånt (kanske 50, minns ej)

Eftersom det lätt blir trångt m såna stora byråer så hade jag eventuellt försökt placera dem i ett annat rum. Åtminstone en av dem, för den hörnan där det står två stycken ser för mycket ut om du förstår hur jag menar.

Jag gillade oxå era väggar och TAKET. Sååå fint! :)

• Anja 19 juli 2008

Lillfoppa

:)

säger välkommen till dig här inne oxå :)

• Pumpkin

Vi har haft MALM-sängstomme och de där mindre MALM-byråarna som Anja pratar om som sängbord - toppen! Nu tjänstgör de dock som förvarings- och sittbänk i hallen

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7