• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Pumpkin

Anja: Kom hit till mitt jobb så ska du få kaffe

• Anja 19 juli 2008

Hihi

jag hade tagit dig på orden om det inte varit så att jag har så jä..la bråttom egentligen. Tänkte bara sitta här o ta det lugnt, dricka mitt kaffe och sen duscha, åka till banken (fixa lånet, måste lämna in papper och förhöra mig om när dom sätter in pengarna så vi kan rusa till ikea ;) ) och sen börjar jag ju jobba vid 12. Så suck...

Jag får nog dricka sunkigt koffeinfritt neskaffe, det har vi till kvällarna, men va f..n. Det är ju koffeinet man vill åt ;)

Äh jag får lite kaffesmak i munnen iallafall ;)

Typiskt det här... Tack för ditt generösa erbjudande :)

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

fniss fniss

vad gulliga ni är :)

Ni har möjligen inte lust att komma hit istället så kunde vi slå ner min grannkärring tillsammans ;) mooaaahhahahahahaha, fniss fniss fniss...

har aldrig avskytt en människa förr men hon ger mig illamåendekänslor och rysningar bara jag ser henne. Får hjärtklappning och mår verkligen fysiskt illa av hennes åsyn. Blir på dåligt humör för resten av dagen om jag behöver se henne... helt galet!!!

• Mrs  B

Inredning är hur kul som helst tycker jag, men tyvärr sätter vår budget stop för allt sånt just nu.

Det som är nummer 1 på min lista nu är att tapsera om vardagsrummet/tv rummet och sovrummet och sen måla om hallen.
    Nu har vi skarpa färger, gult i vardagsrummet och i hallen och grönt i sovrummet. Inget fel på tapeterna egentligen, men inte de färgerna jag hade valt om jag hade fått välja från början.

Tyvärr är rummen stora så det kommer att kosta en del så vi får väl se hur det blir framöver.

Vi har börjat att diskutera i alla fall.

• Waersta

Hahaha! Jag vet hur det är.. vi har den där skohyllan som typ alla har, som en bänk med massor av små fack där man kan ställa skorna. Den är jag supertrött på, men vet att jag kommer sakna den om jag gör mig av med den..

Vardagsrummet då?

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-09-06 09:25:58 följande:

Jo, visst är den snygg, men njaaa, man tröttnar ganska lätt på den. Men nu när vi gjort oss av med den vill jag ha den igen
  • Snitte- 5/7-2008

Heeej tjejer! idag blev jag ledig på förmiddagen :D sov till halv 10 Gött ;) så börjar jag inte jobba förrens 15.15 :D

här snackas det inredning och möbler ser jag.. pumpkin: den lack hyllan du länkade till tror jag blir perfekt!!! lagom stor och rymlig men inte klumpig.

Anja: tråkigt att din gubbe blev shockad över att rummet i den nya huset var små men som du skriver, nu ar n ju 2 badrum m.m åh vad roligt att få flytta!!

pumpkin igen: men du... varför känns det inge bra med bröllop i södertälje? är det stämningen eller har det kommir upp något konstigt..?? ni har ju hittat en jättefin kyrka och festlokal...?

• Pumpkin

Anja: Hoppas att kaffesmaken dög

Mrs B: Jag vill också tapetsera om hemma, men se det vill inte herrn. Och då blir det inte mycket gjort

Waersta: Vardagsrummet såg fräscht ut tycker jag

• Snitte- 5/7-2008

anja: din granne verkar inte vara så himla trevlig du... anmäla till socialen????n :( det är ju helt sjukt! den anmälan har man ju på sig jämt ju :( kan inte du anmäla henne till någon villaföreing eller nåt?? :( och jobbgt det där med kaffet.. I KNOW THE FEELING... :(

• Snitte- 5/7-2008

waersta: ja... jag tyckte också vardagsrummet såg fint ut! röda möbler kanske inte är min grej direkt men väggar m.m var ju ljusa och fina.

hn... svårt det där med sovrummet... aldrig lätt med en lutande vägg.. :(

Såg din vigeslring också bland bilderna! GUUUD så fin! verkligen jätte vacker!

• Pumpkin

Snitte: Ja, jag tror också att LACK blir perfekt, det verkar sambon också tycka så det är toppen!

Vet inte, alltså ena sekunden känns det toppen med bröllop här hemma i Södertälje, men i nästa så... Tja, då börjar man fundera på om vi verkligen kommer att få plats, både i kyrka och lokal och om det inte vore mysigare nån annanstans. Ibland känns det lite tungt att inte kunna ändra och lägga till folk på gästlistan som man vill, eftersom vi redan nu KAN bli för många om alla kommer och alla har respektive. Men samtidigt är det ju som du säger, kyrkan är jättefin och lokalen kommer bli jättefin. Äsch, det är svårt. Sen har jag ju alltid drömt om att gifta mig i byn där mormor och morfar bor, där jag är uppväxt, men så gifte sig min morbror och hans fru där och då fick jag nån fix idé om att vi inte kan göra det. Men nu... Äh, du märker ju hur förvirrad jag är

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7