• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Pumpkin

Anja: Ja, GG är en riktig mysserie! Själv är jag ju då lite lagomt pinsamt förälskad i Logan
    Diggar verkligen Grey´s Anatomy också, ser verkligen fram emot en höst med McDreamy och de andra

Jag har också en lååång lista på saker som ska inhandlas på IKEA, bara pengarna räckte till nån gång Jag måste egentligen vara helt pengastörd alltså, för när vi betalat allt och satt in till sparande så har vi oftast ca 10000kr kvar som vi delar på två, men ändå känner jag mig fattig!?
    Hur som helst, det här kanske låter helt galet men, tror ni att man skulle kunna ha en EXPEDIT-bokhylla som sänggavel? Har nämligen slitit mitt hår i ett försök att komma på hur vi ska göra med sänggavel och sängbord i vårt trånga sovrum. En EXPEDIT skulle ju lösa båda problemen - men skulle det se konstigt ut?? Ge mig lite input

Alvaereva: Torekällbergets Wärdshus är ju supermysigt, så det låter som en toppenidé!
    Jag skulle ha valt:

Pumpasoppa med rökt laxkub
    Biff bourguignon (Biff,bacon,smålök,champinjon i kraftig rödvinsås)
    Hallonsandwich med chokladsås

Mmm, nu blev jag hungrig! Tur att det är lunchdags

Waersta: Hoppas du kan få ett vettigt pris på den då!

• Alvaereva

waersta, vart bodde du?
    vad är det för ring?

jag köpte min ring här i södertälje till 30% billigare pris. en schalinsring. kanske att din ring finns här också? (om du bor i närheten)

• Alvaereva

åh jag är också sugen på mat nu, pumpasoppa... mmm!!

imorse fick jag något slags gravidryck och rusade upp och drack en dl vaniljsås! konstig man är alltså.. detta var innan adam ens hade gått till jobbet så jag tippar på att klockan var kring sju...

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

hur tänker du då?

Att ställa den på golvet och sängarna framför lixom eller att ha den på väggen ovanför??

Jag hade nog valt denna isåfall...
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00116680
    att ha ovanför sängarna! Man kan ju sätta spots under den som sänglampa om man vill oxå, eller ha någon form av lampa som man fäster m sån där klämma lixom...

sänggavel är ju absolut inget som är nödvändigt tycker jag. Tycker det låter liiiite konstigt m en expedit bakom huvudändan så att säga. Den är ju trots allt ca 40 djup så då vill det till att ni har gott om plats vid fotändan av sängen som det är nu, annars blir det en trång passage när ni ska gå förbi där.

• Anja 19 juli 2008

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50103086

denna hade jag valt... Haft den liggande och fäst den på väggen en bit ovanför sängen (så pass att man ej slår huvudet i den när man sätter sig upp ;) )

Så att det blir som en hylla ovanför sängen, där ni kan ha allt möjligt. Böcker, väckarklocka, radio, lite foton etc etc... och sänglampa som sitter under som spot eller nåt annat...

• Anja 19 juli 2008

Ina

mmmmm en dl vaniljsås, drucken kl.07 på morgonen på fastande mage, mmmm (uuurk) ;) hahahaha

ja du är verkligen gravid ;)

• blivande fru Rosenquist

Nu var det ett tag sedan jag var inne och skrev men min stundande 30 år skiva tar upp all min tid just nu plus att jag fått en nerv i nacken i kläm så jag har konstant ont ihuvudet men för övrigt går bröllops planerna som det ska.

Har lite problem med att fundera ut om tiden denna dag kommer räcka..
    skulle kanske ha vigsel dagen innan hihihi skojade bara det känns bara lite knappt om tid.

Måste ta tag i min vikt från och med i morgon åkte dit i dag på lunchen med en pizza så nu har jag något att ha ångest fölr i dag med..

ja ni som ni säkert förstår så är det rätt rörigt just nu! sak ju ha buffe bord på min 30 år skiva och vet inte vad jag ska bjuda på!!

ja ni hoppas era planeringar går bra. insåg alldeles nyss att för varje dag som går är det ett steg närmare den stora dagen HJÄLP!!!!!!!!!!!!
    hur ska jag hinna????

ha det gott

• Pumpkin

Anja: Först tänkte jag att man bara skulle ställa sängarna emot den, men nu funderar jag på om den går att modifiera på något vis så att sängen hamnar "i" hyllan liksom. Förstår du hur jag menar?
    Jag har kollat på diverse vägghyllor osv redan, problemet är att de är för korta. Vår säng är 180cm bred, så jag vill inte ha en hylla som är 3dm för kort liksom... Hmm...
    Tycker inte heller att sänggavel är något måste, men nånting måste göras i vårt sovrum, annars blir jag galen.

blivande fru Rosenquist: Hade du samma nick innan uppdateringen av BT? Då var det ganska länge sen du var här

• Alvaereva

jag väntar o väntar o väntar på posten som aldrig kommer :(
    mamma skickade en kokbok för barnmat igår, och så väntar jag på en klänning jag köpte till bebisen på tradera. en burberryklänning:) den kan hon inte ha förrän hon är ett år eller så men jag tänkte att den kanske kan vara fin till nästa jul. hahah, snacka om att planera långt i förväg.

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7