• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Waersta

Den ena byrån ska ju inte stå där.. den står där mest nu bara för att vi inte vet vart vi ska göra av det.

Anja 19 juli 2008 skrev 2007-09-06 09:03:33 följande:

Waerstajag gillar de byråerna skarp, det är väl ikeas Malm??jag hade velat ställa dem allihop bredvid varandra mot en och samma vägg. Jag hade valt väggen som är låg, dvs där ni har sängen nu. Då stör de heller ej för de står där taket är så lågt att man ändå inte utnyttjar det utrymmet eftersom man ej kan stå eller gå där.Sedan hade jag ställt sängen på motsatta sidan coh haft en sån där lackhylla som vi länkade till igår, ovanför sängen! Skitit i vanliga nattduksbord.Annars har ikeas malm en pyttemninbyrå som går att ha som nattduksbord. Dessa ska vi ha i vårt sovrum.den är bara 45 bred eller nåt sånt (kanske 50, minns ej)Eftersom det lätt blir trångt m såna stora byråer så hade jag eventuellt försökt placera dem i ett annat rum. Åtminstone en av dem, för den hörnan där det står två stycken ser för mycket ut om du förstår hur jag menar.Jag gillade oxå era väggar och TAKET. Sååå fint! :)
  • Waersta

Det är väldigt trångt vid fotänden av sängen, där får ingen byrå plats. Jag kan heller inte vända på byråerna och ha dem med lådorna mot sängen för då går det inte att dra ut lådorna. Det är ett väldigt liiitet rum egentligen.

Förästen, det är malm byråer. Jag tycker också mycket om dem..

Anja 19 juli 2008 skrev 2007-09-06 09:03:33 följande:

Waerstajag gillar de byråerna skarp, det är väl ikeas Malm??jag hade velat ställa dem allihop bredvid varandra mot en och samma vägg. Jag hade valt väggen som är låg, dvs där ni har sängen nu. Då stör de heller ej för de står där taket är så lågt att man ändå inte utnyttjar det utrymmet eftersom man ej kan stå eller gå där.Sedan hade jag ställt sängen på motsatta sidan coh haft en sån där lackhylla som vi länkade till igår, ovanför sängen! Skitit i vanliga nattduksbord.Annars har ikeas malm en pyttemninbyrå som går att ha som nattduksbord. Dessa ska vi ha i vårt sovrum.den är bara 45 bred eller nåt sånt (kanske 50, minns ej)Eftersom det lätt blir trångt m såna stora byråer så hade jag eventuellt försökt placera dem i ett annat rum. Åtminstone en av dem, för den hörnan där det står två stycken ser för mycket ut om du förstår hur jag menar.Jag gillade oxå era väggar och TAKET. Sååå fint! :)
  • Waersta

Jag tycker den sängstommen är jättesnygg!! Men den är nog för stor tyvärr.

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-09-06 09:05:56 följande:

Vi har haft MALM-sängstomme och de där mindre MALM-byråarna som Anja pratar om som sängbord - toppen! Nu tjänstgör de dock som förvarings- och sittbänk i hallen
    Vi har tänkt att byta sovrum så fort barnen är stora nog att de sover hela nätterna i sina sängar, när det nu blir.
    Som det är nu så har alla sina sovrum på övervåningen. Vi har tänkt att ha vårat sovrum i gillestugen nere i källaren. Det är en klassisk 70tals källare, men vi har målat all panel vit. Även taket. Idag har vi ett litet gästrum nere i källaren också som då kommer få bli ett dressingroom. Meeen det känns som om det dröjer innan barnen är så stora..
  • Waersta

Lillfoppa: Välkommen! Hur långt har ni kommit i planerna?

• Anja 19 juli 2008

waersta

aaah jag kunde inte riktigt se HUR mkt plats där var vid fotänden... :)

Men duu, om den byrån inte ska stå där, alltså den som står på tvären (såg nu att du skrivit det i ett inlägg där upp, haha) så ser det ju hur bra ut som helst bara den kommer bort tycker jag!

Eftersom rummet är som du säger, ganska litet, så kan ni knappast få plats m både byråerna och nattduksbord, så då får ni ju ha dem som nattduksbord.

:)

Tycker väl att den lösning du har nu är den bästa och det är mysigt att ha sängen mot den lutande väggen. Inte lika bra att ha sängen åt andra hålelt för då blir ju taket så lågt vid fotänden där man ska gå.

• Waersta
    Ja och att ha sängen som vi hade förut är inte så mysigt heller.. då får vi stå ut med att ha det som det är nu.

Tack för era åsikter!!

Anja 19 juli 2008 skrev 2007-09-06 09:21:04 följande:
    waerstaaaah jag kunde inte riktigt se HUR mkt plats där var vid fotänden... :)Men duu, om den byrån inte ska stå där, alltså den som står på tvären (såg nu att du skrivit det i ett inlägg där upp, haha) så ser det ju hur bra ut som helst bara den kommer bort tycker jag!Eftersom rummet är som du säger, ganska litet, så kan ni knappast få plats m både byråerna och nattduksbord, så då får ni ju ha dem som nattduksbord.:)Tycker väl att den lösning du har nu är den bästa och det är mysigt att ha sängen mot den lutande väggen. Inte lika bra att ha sängen åt andra hålelt för då blir ju taket så lågt vid fotänden där man ska gå.
  • Anja 19 juli 2008

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

jag svimmar, trillar omkull, börjar gråta...

Lämnat barnen, kommit hem, satt mig vid datorn en stund för att vila ut ;) Går ut i köket för att sätta på mig en underbar kopp kaffe.

vad händer...

JO, VI HAR INGET KAFFE!!!

Jag har heller inga pengar, förutom busspengar för att ta mig t jobbet sen...

F...n jag blir så knäckt. Klarar inte en morgon utan mitt myskaffe. Skit oxå. Nu blev jag på uruselt humör...

Hade ett bråk m vår kärring t granne igårkväll oxå så jag har inte kunant sova inatt. Har väl berättat om henne tidigare. Puckokärringen. Jag skrek saker t henne som jag aldrig trodde jag skulle kunna skrika t en annan människa. Hur kan det finnas så elaka, hemska människor. HOn anmälde ju oss till socialen för ett tag sen, enbart för att jä..las, för att hon tycker det är såååå jobbigt med en barnfamilj som granne typ.

Hon har fattat antipati mot mig sen allra första början och gör allt för att jä..las med mig. Nu tror jag m all säkerhet att hon kommer att polisanmäla oss efter igår, för vi blev så arga att hon nog nästan blev rädd. HOn gick och hämtade gårdsombudet lixom... Jä..la kärring. Inte klok!

och nu INGET KAFFE...

:(

kanske ska ringa på hos henne o fråga om hon har lite att låna ut *asg* mooooaaahahahahahahaaaaa

• Pumpkin

Jo, visst är den snygg, men njaaa, man tröttnar ganska lätt på den. Men nu när vi gjort oss av med den vill jag ha den igen

Waersta skrev 2007-09-06 09:19:44 följande:
    Jag tycker den sängstommen är jättesnygg!!
  • Waersta

Jag bjuder på kaffe!! Du kan åka hem till mig, min bror är på besök så han kan behöva lite sällskap.

Anja 19 juli 2008 skrev 2007-09-06 09:25:02 följande:

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJjag svimmar, trillar omkull, börjar gråta...Lämnat barnen, kommit hem, satt mig vid datorn en stund för att vila ut ;) Går ut i köket för att sätta på mig en underbar kopp kaffe.vad händer...JO, VI HAR INGET KAFFE!!!Jag har heller inga pengar, förutom busspengar för att ta mig t jobbet sen...F...n jag blir så knäckt. Klarar inte en morgon utan mitt myskaffe. Skit oxå. Nu blev jag på uruselt humör...Hade ett bråk m vår kärring t granne igårkväll oxå så jag har inte kunant sova inatt. Har väl berättat om henne tidigare. Puckokärringen. Jag skrek saker t henne som jag aldrig trodde jag skulle kunna skrika t en annan människa. Hur kan det finnas så elaka, hemska människor. HOn anmälde ju oss till socialen för ett tag sen, enbart för att jä..las, för att hon tycker det är såååå jobbigt med en barnfamilj som granne typ. Hon har fattat antipati mot mig sen allra första början och gör allt för att jä..las med mig. Nu tror jag m all säkerhet att hon kommer att polisanmäla oss efter igår, för vi blev så arga att hon nog nästan blev rädd. HOn gick och hämtade gårdsombudet lixom... Jä..la kärring. Inte klok!och nu INGET KAFFE... :(kanske ska ringa på hos henne o fråga om hon har lite att låna ut *asg* mooooaaahahahahahahaaaaa
  • Pumpkin

Nu har jag mailat några av våra favoritfotografer so far, för att se vad de kan erbjuda. Har fått svar från en av dem redan, han skulle skicka ett PDF-dokument senare idag med lite priser och grundpaket.

Men suck... Jag har börjat tvivla helt och hållet på det här med bröllop i Södertälje. Vet inte om det är rätt för oss, eller för mig i alla fall... Men... Äh, jag vet inte

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7