• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • blivande fru Rosenquist

Tack Pumpkin - 5 juli 2008 jag behöver verkligen få posetiva vibbar av folka att jag klarar det här! För det är tungt..
    Inte bara kroppsligt utan även psykist skämt å sido jag vill i januari börja kolla på klänningar utan att behöva fråga efter tält avdelningen...

Jag har samtidigt hört att man i vissa klännings modeller får gå ner några storlekar mot vad man normalt har bara för att dom är väl tilltagna och man ska kunna ändra dom..
    Det vore ju psykologist bättre att komma i en storlek mindre även om det inte är så påå riktigt.

Var på bröllop i helgen och bruden hade mailat att hon gått ner 4 storlekar och blivit så liten. Jag känner inte bruden så väl så jag har bara sett henne live 3 gånger tidigare men så komemr hon in i kyrkan och e större än mig, Hjälp är det första jag tänker, är jag likadan som tycker att jag blivit "liten " bara för att jag gått ner 12 kilo.. så jag bestämmde mig för att när jag nått enviss gräns då kan jag tillåta mig att känna mig mindre för inte vill jag basunera ut att nu har jag blivit smal och sen ser jag ut som jag e höggravid.
    Så av den anledningen lägger jag tex inte ut foton på mig här påBT etc för jag vill kunna känna mig stolt när det närmar sig och ingen ska kunna tänka att jaha det var ingen stor skillnad.

visst är jag kanske larvig men min vikt ksulle kunna få mig att ställa in bröllopet...
    Jag vill vara den jag ingentligen är när jag går in och ha den kropp jag engång hade, det är ingen jätte smal kropp men en rund sådan men jag trivdes och inte som nu!!

• Snitte- 5/7-2008

blivande fru rosenqvist:
    klart man får vara nojjig för sin vikt!, jag förstår precis även om det inte handlar om så många kilon för min del.
    Jag tror du kommer vara jätte vacker när du nått ditt mål, men som sagt det viktigaste är ju att DU känner dig vacker och nöjd.... jag menar bröllopsfotona ska ju ändå följa en hela livet sen....

• Pumpkin

blivande fru Rosenquist: Vilken kvinna är inte nojjig över sin vikt nån gång i livet?

Nehe tjejer, nu börjar det bli dags att dra sig hemåt. Ska på stan med sambon idag, blir troligtvis en kappa till mig, om jag inte bangar ur när jag står där och ska betala 1600kr för den Har aldrig köpt ett plagg för så mycket (bortsett från bröllopsklänningen då ) så det känns lite jobbigt faktiskt. Nåja, man ska tänka kvalitet och inte kvantitet säger min mamma jämt

• Mrs  B

Hej hopp!

Hemma igen från "inskolningen" hos grannarna. Sonen var lite negativ i början och skulle inte gå ner till grannarna och definitivt inte sova där senare. Men sen mjuknade han när vi kom ner för då var även tjjerna hemma och busade vilt med honom och det GILLADE han. Han älskar att busa och springa runt och leva loppan. Ska nog inte vara några problem nästa helg hoppas jag.

Vikt
    Ja, det är ingen rolig historia här heller. Började gå upp i vikt när jag flyttade hemmifrån och sen smög det på en fast jag har tränat till och från hela tiden. Äter nog helt fel så ska prova lite olika modeller efter förlossningen i januari. Ska ta tag i det igen. Men nu får det vara....... :)

• Pumpkin

Hur resonerar ni när det gäller fotograf? Vad vill ni ha och vad får det kosta?

• Anja 19 juli 2008

Blivande fru Rosenqvist

jag vet exakt vad du känner... Jag har varit uppe och vänt på 94 kg. har precis som du gått ner 13 kg sedan april och visst, det är INTE lätt men när man kommit en sådan bit på väg, då kan man inte vända om eller hur :)

Vi måste intala oss detta!!! Vi får peppa varandra!!!

Jag har ett osunt förhållande till ätande. Jag frossar och jag kan inte tillåta mig lite egentligen, för då blir det mycket. Men jag tillåter mig YTTERST LITE på lördagar, och endast lördagar, för det funkar för mig. Men jag måste vara stenhård i början. Nu har jag kommit t den punkten att det börjar kännas rejält i kroppen och på kläderna och det gör mig så otroligt glad.

För bara några månader sen låg jag och grät mig t sömns pga min vikt.

jag brukar väga 60 kg, vilket är perfekt t min längd och plötsligt vägde jag 35 kg för mycket!!!

vad f..n hände. Jag hade strl 38/40 och var helt lagom, hade relativt platt mage, även om jag alltid haft lite köttiga lår och rumpa, inte tjocka men de var aldrig smala, som magen.

När man känner fettvalkar på ryggen och allt står ut och det väller fram och man riktigt känner hur fettvalkarna på magen hänger ner på sidorna när man ligger, och när sexlivet blir hämmat pga att man inte är bekväm i sig själv.

Då har det gått för långt. Så kan man inte göra mot sig själv!

Så nu Blivande fru Rosenqvist, så ska vi f..n gå ner i vikt, bli vackra och stolta brudar på våra bröllop.

Jag har hela tiden sagt t Daniel att -är jag inte smal (eller hr gått ner tillräckligt mkt när bröllopet närmar sig) så vill jag inte gifta mig.

vet ej om jag kommer stå fast vid det, men jag vill verklgien inte gifta mig fet. Kan inte stå i centrum och känna att folk tittar på mig när jag mår illa över min egen uppenbarelse!

Svårt för folk som inte varit riktigt överviktiga nån gång, att förstå men det känns som att det är omöjligt att ta sig ur det. Man vill inget hellre än att bli smal, men att ta tag i det är ett sånt hel...ete och man är uppgiven, det känns som att man inte har någonsomhelst ork eller kraft att ta tag i sin övervikt. för att man mår så dåligt så tröstäter man istället, mår ännu sämre, avskyr sig själv, känner sig patetisk, betittad och föraktad.

det är HEMSKT!!

Kan bara inte stå i kyrkan och känna att folk tänker -shit hur kan hon se ut så, hur sitter klänningen, oj vad stor hon är!!! Eller -wow vad modig hon är som verligen gör detta trots att hon ser ut som hon gör... osv

så kanske ingen tänker men så känner man ju själv...

blääääää för övervikt!

Som sagt, jag brukade väga 60 kg, jag siktar på att väga 70. Jag startade på 94 och är nu nere på 81. Så jag har 11 kg kvar (säg 15 för vågarna på jobbet o hos svägerskan säger olika???).

15 ska jag klara! Det ÄR bara så! Allt under 70 kg är en bonus! SEdan kommer korsetten att förvilla bort det andra... Hoppas jag!

Ska börja simma nu den 13:e och det ska bli så otroligt skönt!!! :)

• Anja 19 juli 2008

Blivande fru Rosenqvist... har du hittat tråden för oss som vill gå ner i vikt till sommaren 08??? Ska leta upp tråden åt dig...

• Alvaereva

jag är här!!
    har sett på idol och so you think you can dance.
    hihih, vad pinsamt idol är!! man får ju hemska skamsköljningar av dom stackarna som är med!
    vi var på föräldrakurs idag och hade en två timmar lång föreläsning om förlossningen. spännande! men vi var inte många där. jag & adam, ett par till och en ensam mamma.
    kan stolt säga att jag inte är det minsta nervös inför förlossningen. känns bara spännande! (än så länge)

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7