• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Pumpkin

Snitte: Vad är det då som hänt din vän?

Ja, det blev lite väl mycket alltså... Det är tydligen till och med så att om man söker på medlem här på BT så kan man välja filter som "Förälder", "Mor-/farförälder" osv, dvs det är direkt kopierat från FL

Alvaereva: Men oj så lång tid det har tagit!

• Mrs  B

Nu är jag också här.

Har varit hos BM idag och allt såg fint ut. Alla värdena var bra och hjärtat slog som det skulle. Skönt!

Körde även inom ÖB och Maxi och passade på att handla. Sonen är på dagis till 14 så jag har även hunnit avverka lunch, bakad potatis med Skagenröra. Mums!

Får se om jag orkar ringa runt angående bröllopet idag eller om jag sparar det till senare......
    Har ju några dagar till på mig.

Sambon åkte till England för jobb idag men kommer hem i morgon natt igen så det blev inte så länge som tur är.
    Får se hur det går med sonen. ?
    Han brukar reagera extramycket när pappa är borta.

• Snitte- 5/7-2008

Hej!
    hon har epelepsi så hon är på utredning vart i hjärnan allt startar och så... rätt intressant faktiskt :)

Mrs B: skönt att allt såg bra ut när du var hos BM!
    Jag håller ju på att längta ihjäl mig tills den dagen jag blir "faster" 5 nov är det satt så det närmar sig... :D

• Alvaereva

mötet med advokaten gick jättebra. :)
    det var ingen jätteallvarlig misshandel men jag anmälde det ändå för han ska bannenmej veta att man inte gör på det viset ostraffat. det var rätt intressant att läsa igenom papprena från hans förhör. enligt honom har jag druckit en flaska sprit varje dag sen jag var 14. undrar hur jag hade råd med det som 14åring då jag bara fick 50 kr i veckopeng;)
    men advokaten sa att han kommer med nästan 100% chans att bli fälld.

• Snitte- 5/7-2008

hahaha ojdå en flaska varje dag... mm det blir liiiite mer än 50 kr i veckan det! :) var det ett fyllebråk eftersom han säger så? skönt att han kommer bli fälld *håller tummarna för dig! *

• Alvaereva

snitte:
    nej det var inget fyllebråk, inte från min sida iallafall. han bodde i samma korridor som mej ett tag när jag gick i skolan. det som hände var att han helt oprovocerat slog mej i ansiktet, ruskade mej så att jag slog huvudet i väggen, försökte trycka ner mej på en säng och sen slog mej med en petflaska och kastade den i huvet på mej. helsjuk människa. detta hände när han var full. det var på en helt vanlig tisdag och jag skulle precis gå och se på idol. helknäpp händelse!! jag var livrädd för honom långt efter att detta hänt. han fick förstås flytta därifrån dagen efter att det hände.

• Snitte- 5/7-2008

Men oj! vad otäckt! vilken människa! tur att han flyttade så fort iallafall! :(

läste just i din blogg lite... vilken story med lilla tanten med rullatorn.. vad tråkigt att du har haft så mycket kompliaktioner under din graviditet.. :( och jag kan tänka mig att det inte blir lättare ju tyngre man blir... 5 dec var det planerat till va?

• Anja 19 juli 2008

Puuuhhh vad ni har skrivit flickor... :)

Kommer tillbax ikväll med lite kommentarer till var och en för jag har typ redan glömt vad jag läst.

vilken jä..la dag. Upp skittidigt, till dagis/skola m barnen, hem, måla färdigt en vägg, upp m sista tapetvåden i köket, röja båda sovrummen, fixa, städa som en galning, röja undan all smutstvätt, polish på parketten, gömma undan all skit som ej skulle synas, styla LIIIITE och sen kom mäklaren för att kolla lägenheten...

Är nöjd med hans bedömning. Den lägenheten som såldes på området (den som slutade på 1.385 000 kr) lades ut för 925.000 och samma mäklarfirma, den vi anlitat, lägger ut vår för 950.000 för att den är finare, fräschare och mer renoverad :)

Nu hänger mycket på hur snyggt vi lyckas göra här. Daniel har ringt banken idag och vi får ett extralån på 35.000 (YES)så att vi kan fixa de sista inredningsdetaljerna i hallen (nya trösklar, dörrhandtag) och lite fler saker till badrummet, en badkarsfront, toalettpappershållare, handdukskrokar, lite snygga handdukar, v-rumsmatta, matta i barnens sovrum, en gardin i köket (funderar på en helt rak kappa).

Sedan det viktigaste av allt... Nya sängar till oss allihop!

Mäklarn undrade nog var sjutton VI föräldrar sover, haha...

Vi har ett sovrum med en våningssäng och en spjälsäng och ett rum med endast en spjälsäng för Daniel sover med de två äldsta och jag sover i soffan (enda stället jag kan ligga pga mina fogar :( ) så det gäller att jag verkligen provligger sängar länge, för att känna i fogarna om det ens går! Vi har köpt två sängar tidigare som vi fick sälja för jag kan helt enkelt inte ligga i dem, det gör så otroligt ont! :(

men nu till det roliga :) (förutom att det nu är glänsande rent här hemma och en riktig njutning att vara här *asg*).

Vi har ju blivit inbjudna att få komma till vårt nya radhus, gå in och mäta, titta och fotografera idag :) Kl.16.30 ska vi vara där och bli insläppta. Är ju bara 2 månader och 3 veckor kvar till inflytt, iiiiihhhh :)

Innerväggar och trappa och sånt är uppe, men jag vet inte om kakel och klinkers är insatta i badrummen?? Jag vet att tapeter inte är uppsatta ännu men det ska bli så häftigt att få gå in, att få gå upp för trappan, gå in i rummen, se hur stora de är, mäta lite, tänka ut hur man ska möblera osv :) Undrar om de satt upp köksbänkar oc sånt???? eller om vår valnötsskiva som vi ska ha har kommit så man får titta på den.

Materialet ligger nog nämligen i själva huset så man kan ju kolla på grejorna där :)

Jag ska lägga in foton i kväll och lägga ut i min blogg om ni vill titta, fniss... Sånt här är ju så spännande, det känns som julafton för mig!

Ååååhhh vad jag hoppas att vi får riktigt jä..la mkt för vår lägenhet :) Det kommer ju att betala bröllopet lixom!!! :)

ni måste HÅLLA TUMMARNA stenhårt sen när budgivningen går igång!!! :)

• Mrs  B

Alvaereva
    Usch vilken händelse!!!!
    Hoppasverkligen att han får något straff.

Anja
    Lycka till!
    Alltid kul med lite nytt.

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7