• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Anja 19 juli 2008

Annettan73

Nä jag tror inte att det är vårt område som har fukt? Du tänker inte på det nybyggda i stångby där hela avloppssystemet gav vika?? Rören ut dit var ju en anpassade för så många bostäder, sååå korkat!!!

Har inte hört nåt om vårt område så jag hoppas inte det är där! Det ligger ca 800 m från där vi bor nu :) Längst ut på östra torn.

:)

• Pumpkin

Anja: Okej, ni är BÅDA jobbiga

Angående Gilmore Girls förresten, jag har också tittat i USA-takt så finns inga fler avsnitt att kolla på *gråter en skvätt* Men ja, jag kan säga att under sista säsongen så kom det många tårar, både lite här och var och både av glädje och sorg (tror allt att jag börjar bli lite blödig). Jag ÄLSKAR Gilmore Girls och det är en stooor sorg att det är över

• Pumpkin

Det var väl värst vad tyst det var här då

Anja: Har du sett alla GG-avsnitten?

• Waersta

Vet inte vad jag ska skriva. :D

Ringde hon med den fina ringen igår.. 14000:- lite för mycket. Har mailat Hellkes, får se vad de säger. Allt under 10.000:- kan jag gå med på.

Väntar på att IKEA ska få in tyget Britt, de har sagt i flera veckor nu att "det kommer nästa vecka".. men än har det inte kommit något.

Hoppas på att få hem lösenordet till internetet idag.. fick göra om allt på datorn hemma så där är jag utan internet. Känns alldeles naket. :D Gör allt med datorn..

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

japp...

Jag skrev ett LÅNGT inlägg om Gilmore, suck... blir sååå irriterad :( MIn dator är helknäpp. stänger av sig ibland för den blir överhettad. Ska lämna in den snart!

Ja jag har sett dem. Älskar oxå serien... Mysiga stars hollow med den där gosiga gemenskapen coh alla bryr sig om varann, Lorelei och Rorys personligheter, deras superhärliga relation till varandra och deras positiva inställning till livet coh så självklart alla härliga romanser. Men personligheterna i denna serie är så speciella och så jä..la mysiga. Det är en riktig MYS-serie.

Tyvärr så är den ju verkligen slut! :(

• Anja 19 juli 2008

Å andra sidan så börjar snart GA (greys anatomy, som jag oxå följer usa-takt) och jag lääääängtar så enormt mycket. F...n vad jag älskar GA. Det är min absoluta favvo (fast GG är mysigare) men GA är mer beroendeframkallande och "JAG KAN INTE MISSA ETT ENDA AVSNITT, MÅSTE VETA VAD SOM HÄNDER" lixom...

• Alvaereva

gomorron på er!!
    hihi, jag har sovit till halv elva idag!
    igår kväll låg vi och pratade om vårt borgerliga bröllop och kom fram till att vi kanske skulle ta och boka bord på torekällbergets värdshus. dom hade jättegoda menyförslag där.
    typ detta; (då får man välja ett alternativ under respektive rätt.

Förrätt
    Pumpasoppa med rökt laxkub
    Oxfilé carpaccio med syltad svamp & parmesan

Varmrätt
    Röding bakad i smörpapper med löjromsdressing
    Biff bourguignon (Biff,bacon,smålök,champinjon i kraftig rödvinsås)

Dessert
    Hallonsandwich med chokladsås
    Petit four

vad tror ni om detta??

• Anja 19 juli 2008

Iiihhh nu har jag ÄNTLIGEN beställt en ny digitalkamera!!!

Yippiiiieeee...

Det blev en canon powershot A720 IS silver ;)

Någon som har en sån, som vet nåt om den. Den har 8 megapixlar och 6 x optisk zoom, upplösningsgrejs till 1600 och bildstabilisator. HIttar inget negativt om den, bara superpositivt så nu hoppas jag på att bli nöjd. Helimpad över priset 2199 kr!!! Köpte ett minneskort på 1 GB oxå för 200 kr :)

NÖÖÖÖJD!!!

Sitter nu coh gör en lista över vad som ska inhandlas på IKEA. Listan ser ut som följer :)

Resårbottnar x 2, SKIEN
    Bäddmadrasser x 2 Timan
    Sängben, ek x 2
    Kansas tv-bänk (mio)
    Hylla expedit vit (till barnens rum)
    Leksaksbackar en rosa, en grön en blå (vi har 4 vita)
    Hensvik säng (till Alice)
    Ringum mattor 4 stycken (runda i olika färger)
    Kantklädsel sängar vit
    Påslakanset till alla (homestyling, fniss)
    snygga handdukar
    tavlor till väggarna
    Två vita billyhyllor (en med dörrar i transparent glas typ)
    Tvärliggande väggskåp med luckor i vit högglans att ha ovanför sängen (förvaring för täcken, kuddar etc)
    3 vita garderober :)

Vet att jag glömt nåt men kommer inte på vad... Jo, just det nattduksbord till oss men vi hittar inga vi gillar på ikea. Suck... och så sänglampor såklart.

• Anja 19 juli 2008

Jaaa tyg oxå... men det ska jag köpa på åhlens. Ska göra en rak kappa till köksfönstret :)

• Anja 19 juli 2008

Ina

Mmm lät gott. Jag hade valt:

förrätt:
    Pumpasoppa (det låter intressant och jag aldrig har provat det :)

Varmrätt:
    Röding (fast det är kanske trist för då har jag ju fått lax till förrätt???)

Dessert:
    Hallonsandwich

:)

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7