• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Anja 19 juli 2008

Godkväll allihop

Nu har jag precis suttit på toaletten i en timme typ, med stressmage.

Mäklaren kommer imorgon och jag har idag tapetserat och målat som en galning. Det är bara att inse att det ena rummet inte blir klart!

Imorgon har jag en lista lång som en följetång, att avverka innan han kommer kl.13. Kommer nog inte kunna sova inatt! Hur KAN man ha så mkt att fixa.

har iallafall hunnit NÄSTAN allt tapetserande idag, har bara en liiiiten våd kvar att sätta imorgon! Suck... Hade inte ens hunnit äta nåt när jag insåg att kl var 16.30 och barnen skulle hämtas på dagis. Fick någon form av svimningsanfall pga att jag inte ätit eller druckit, bara stressat! Otäckt!

Nåväl...

På tal om vikt. Som ni vet så kämpar jag ju som en galning med vikten. Åh om man ändå slapp.

Jag vägde ju innan barn 2 och 3 (dvs för bara några år sen) 60 kg. Har varit uppe och vänt på 94 kg. Nu har jag m hjälp av aftonbladets viktklubb, lyckats gå ner till 82 kg.

Jag ska ner till 70 åtminstone. Det är mitt mål. Allting UNDER 70 är en bonus. (egentligen vill jag så otroligt gärna ner till 65 men jag sätter 70 som mål, för det känner mer uppnåeligt, eller NEDnåeligt ;) ).

Jag har ett inlägg i min blogg som jag använder för att peppa mig själv. Det är en före och efterbild på mig. Förebilden är då jag endast fått ETT barn, efterbilden är jag, när jag fått TRE barn... Om ni visste hur mycket jag önskar att jag bara kunde vända på bilderna *asg* :D

anjasbrollops.blogg.se/110107195022_nu_r_det_dags.html

• Anja 19 juli 2008

Lite snabbt om någon vill svara...

Inför fotograferingen av lägenheten så skulle jag vilja ha era bästa homestylingtips...

(fotograferingen kommer inte att ske imorgon, då ska mäklaren bara komma och värdera lägenheten).

dessa saker vet jag redan!

* röj, tomma ytor, typ blåsta köksbänkar och inget plotter, inga småsaker, inga fotoramar och dylikt, inga papper på kylskåp etc.

* Städa städa städa

* Mycket vitt och lite färgklickar här och var typ.

* Ordning och reda

* Fruktfat med frukter i olika färger, vackert arrangerade.

* Vas med färska blommor

* Några vackra blockljus på ett fat eller nåt annat dekorativt

* Snygga handdukar och en snygg tvål i badrummet typ, i övrigt inga schampooflaskor och annat framme.

*Bädda med snygga lakan osv...

Har ni fler tips??

• Waersta

Kanel på en lampa, luktar nybakat. :D

• Pumpkin

Anja: Jag tycker du har fått med det mesta

Waersta: Men lukten känns inte på fotona

• Waersta

Haha, det har du rätt i. :D Tänkte på att de skulle ha visning..

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-09-04 08:20:52 följande:

Anja: Jag tycker du har fått med det mesta Waersta: Men lukten känns inte på fotona
  • Waersta

Har hittat en jättefin klänning. :) Bilden ligger i mitt galleri.. vill ju inte ha en klänning utan axelband, kan man ha axelband till den klänningen utan att det ser dumt ut? *funderar*

• Annim

Waersta

Läste förästen i bröllopsmagasinet.. tror det var sista sidan, om ett fint ställe där man kunde ha sitt bröllop, endast 1900:-/kuvert. :) Våran budget spricker vid 15 gäster då. Och så får jag gå naken..

Hahahaha! Vad rolig du är!!! Men varför inte gå naken då får j brudgummen en chans att springa ifrån när han står framme vid altaret. What you se is what you get!!!! =)

Jättefin klänning det borde nog gå att ha axelband på den tycker jag!

Anja; Vad duktig du varit och gått ner så pass mycket!
    Vi har nog haft nästan samma dilemma du och jag!
    Jag landade på 100.9!!!!! efter yngsta sonen hade fötts. Låg där ett bra tag pga tröstätning eftersom vi hade lite tuff period när han var nyfödd.
    I dagsläget väger jag 84,8 har gått ner till denna vikt sedan i höstas -06.
    Vill oxå ner till ca 70kg och precis som du är allting under 70 ett bonus...
    Vi kan ju peppa varann!!! =)
    Lycka till!

Ja annars är det lite lugnt just nu! Okrar inte tänka så mycket på bröllopsplanerna eftersom jag just nu jobbar en del och markservicen tar nästan all anann tid!
    Helt slut som människa känner jag mig! Känner mig stressad till tusen och tycker att dygnet har inte tillräckligt många timmar för att jag ska hinna med det jag vill....
    Måste försöka backa lite nu! Andas....

• Waersta

Annim: Det har du rätt i, frågan är bara vad mormor skulle tycka. :D

• Pumpkin

Usch, det känns så jäkla trist att säga det, men jag saknar faktiskt gamla BT. Känner inte alls samma lust att hänga här längre, det är nästan så jag känner lite motvilja till att gå in här Riktigt trist

• nufruandersson

anja ja ändra på bilder skulle jag med vilja väger nu pendlar hela tiden från 72 till 68 vill ned till 60 vägde innan första grav 55 åå juva tid då man åt vad som helst utan att gå upp i vikt.
    aftonbladet är dem bra med vikt klubben?

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7