• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Yllo

Åhhh... proppmätt efter lunchen... som idag bestod av en pizza och en cola zero inte direkt bantarmat jag vet.. men aj så gott ibland

Helt otroligt nog så tjatar inte ungarna längre om Grönan.. Mycket för att dom vet att maken tvärvägrar att åka något (höjdrädd) och sist vi var dit så tittade folk så konstigt på mig när jag åkte Vilda Musen och dyl med kryckor i händerna Visserligen så stod maken nere på marken med krykorna när jag åkte.. men så fort vi stannat var han framme och hjälpte mig ur vagnen och gav mig kryckorna. Till slut så gav jag upp då folk stirrade, knuffade varandra i sidorna, pekade och pratade *suck*

• systerbrud

Våra planer: barnen åker till sin pappa idag, vi skall ha främmat ikväll (blivandes jobbarkompis med fru + hans chef) ska försöka mig på nå´t gott att bjuda på. Hamnar tyvärr i korvträsket när barnen är här..sen blir det golf lö och sö om vädret är ok. Har beställt tårtan till bröllopet idag, en konditor ska göra tårtor som en golfbana men bunker, greener mm. givetvis ett brudpar nå´nstans oxå.

• a02270

Pizza här me (på Pizza hut)..och glassbuffé..

Jag som tänkte att jag skulle ha varit nyttig. Men jag åt några gurkbitar.

• Kristina07

Vi käkar pizza varje fredag kväll.
    Mest för att det är så skönt att inte behöver bestämma mat på fredagskvällen då hjärnan är utsliten efter en arbetsvecka, och dels för att vårat kylskåp brukar vara VÄLDIGT tomt på fredagar.

Så jag spetsar in mig på middagspizza.

• Kristina07

Jag bakade en västerbottenost paj igår också. Har inte smakat på den ännu. Luktade väldigt gott, och ser god ut också. Vaniljhornen får bli morgondagens projekt.

• a02270

Här sitter jag och drömmer, jag ska ju inte alls slappa. Jag ska ju försöka gravera de där glasen jag har lovat en kompis att göra. Har fått i uppdrag att gravera ölglas med olika bilder på nymfkakaduor (nymfparakiter). Och jag får ta vilka bilder jag vill..svårt men roligt.

Och ja jag sitter och drömmer mig bort i brudklänningarnasland..*suck*

• zukigirl

Och mina planer för helgen är inte speciellt avancerade. Bara ta till vara så mycket som möjligt på att barnen kommer (dom bor hos pappa och är hos mig varannan helg). Jag och Caroline (dottern) ska gå ner och plocka snäckor som vi ska ha som dekoration på bröllopet. Det ser vi fram emot båda två. Annars blir det lugnt. Ska försöka få lite fart på Marko (sambon) så det blir nåt gjort med renoveringen här! Och pizza är ruggigt gott!

• zukigirl

Kristina07 : Jag skulle gärna ta receptet på Västerbottenost pajen om det går bra? *dreglar lite lätt*

• Liinda_e

mmmm västerbottens paj...mmmmm sjukt gott!
    ska ha det som förrätt på den stora dagen!

• Kristina07

Receptet har jag hemma. Sökte desperat på nätet igår för jag hade sett ett recept med cognac i som lät så gott, men jag hittade det inte.

Återkommer när jag kommit hem, tänker försöka smita vid 15:00 tiden.
    Härligt med ett jobb där man sätter sina egna tider. Fast tyvärr blir det sällan mindre än 40h per vecka.
    Ska föresten få besked om ett eventuellt nytt jobb vecka 34... Spännande.

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!