• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Dallas

Hej!
    zuki
    Det låter härligt!

Anne69
    Ja det är klart att man piffar till sig så här inför helgen Ska man dessutom på kalas, är det extra viktigt att vara snygg.
    Malaysia, åååååå *avundsjuk*

Yllo
    Tonåringar vill väl inte gärna följa med på nåt, om det inte är så att vi kör dem till kompisar mm och åker hem sen....
    Chokladpannacotta låter mycket mumsigt!

Vi ska tillbringa helgen på fotollscup.Ikväll en match. 2 i morgon.Det är långt mellan matcherna i morgon, tyvärr, men man får gilla läget. Vi ska till ett litet samhälle, men det finns väl alltid nåt att göra på "håltimmarna". Slutspel på söndag. Ungarna sover över, vi föräldrar åker fram o tillbaka, 4 mil en väg. Jaja det kunde varit värre.

Snart ska jag till jobbet o våldgästa dem på 11-kaffet*semesterrrrrr hihi* Jag har beställt arbetskläder som jag ska hämta o prova.

• Anne69

Jag tycker också att det är underbart att få hem mina två flickor...men jag måste erkänna att jag även tycker att det är underbart med den "egentid" som jag får när dom är hos sin pappa.
    Jag vet att dom har det bra där.
    Det gör det lättare för mig att kunna slappna av på ett annat sätt och njuta av tiden, gå på bio, MYSA mer spontant med Anders , träna länge, shoppa utan tid att passa, träffa vänninor lite lättare...ja ni vet.
    Känner jag för att bara sitta framför TV:n med en tallrik fil en kväll som kvällsmat så gör jag det..

Att lära mig att njuta har tagit tid, de första åren var jag ofta ledsen, men nu har jag lärt mig att ta tillvara på den tiden med och inte se den som något negativt, hur mycket jag än älskar mina barn.

Ngn som känner igen sig?

• Anne69

Fick plötsligt en sjuk och bisarr längtan efter sockerkakssmet......
    Jag borde söka vård snart...

• Kristina07

De första 2-3 dagarna barnen är borta tycker jag att det är mysigt. Sen börjar jag småsakna dem och när de varit borta en vecka så lider jag. Jag drömmer mardrömmar om att de hamnar i en olycka eller blir sjuka och att exet inte får tag på mig.

Sen brukar jag jobba mycket när de är borta så därför blir det sällan "roligt".

Våra barn är ju också såpass stora att vi kan göra det vi vill även när de är hemma. De klarar sig själva hemma om vi vill sticka och träna, eller så följer de med. Och mina föräldrar ställer upp om vi vill ha en egen helg någon gång. Det är däremot mysigt

Nu är jag lunch hungrig... redan! Men jag tänker sticka och träna på lunchen så jag ska väl äta något innan så jag inte faller avsvimmad ner när jag anstränger mig.

• Yllo

Det har varit lite mycket kakor och annat gott på den här tråden den här veckan så jag förstår att du blev sugen på sockerkakssmet Anne69

Tonåringar är rätt så självgående och vill sällan följa med föräldrarna på "tråkigheter"... men bio, det går bra bara styvmamma (jag) betalar

• Anne69

Usch, jag då förstår jag...drömma mardrömmar, obehagligt.
    Träna lite för mig med!!!
    *sträcker mig efter en skål med smågodis*

• Anne69

Yllo
    Ja du har nog helt rätt...antagligen bara en helt normal reaktion på vår lilla besatthet av kakor och annat smaskigt!!

• a02270

Men ni, Tanter ska ha fika ;)

Planer för helgen är ta det lugnt och göra så lite som möjligt..:D:D:D:D

• Kristina07

Yllo: vi funderade just på hur länge vi får gå med på Grönan och kom fram till att det får vi nog göra så länge vi betalar...

• Kristina07

Helgplaner...

Blir det fint imorgon vill jag iväg till en strand. Har varit alldeles för lite av den varan i sommar. Ligga på en filt och lösa korsord och titta på molnen!

Sen ska vi iväg på tippen en sväng, och efter det försöka bringa lite reda i vårt proppfulla förråd. *ryser vid tanken*

Barnen vill väl leka med kompisarna som nu börjar komma hem efter alla semesterresor.

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!