• zukigirl

Hallå alla "gamlingar"!!

Känner mig emellanåt så himla gammal när jag är här på BT. Är det bara jag som är lite övermogen här eller? Jag är 38. Finns det några fler som är över 35? (Nu låter det ju som om jag inte gillar ungdom men eg så är jag bara avis! )

• Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!
  • Yllo

systerbrud: Klart att du ska ha gigantiska puffärmar och krona även den här gången

Själv har jag inte varit gift tidigare och drömde ju självklart om en vit vacker klänning och krona. Tyvärr så kläckte min älskling ur sig en månad innan bröllopet att han ville att jag skulle ha tiara (eller diadem som han sa). Nå, eftersom det var (just då) det enda han uttryckligen önskade sig så tyckte jag att jag skulle tillmötesgå honom i hans önskan.. Hade jag vetat att han skulle lägga sig i precis allt som jag planerat och ordnat veckorna innan vigseln så hade jag nog valt kronan i alla fall

• systerbrud

Mogna kvinns, måste bara höra om det är fler som inte kan vänja sig vid stringtrosor? har köpt flera dyra snygga set men lik f*bannat har man skav i bak och det känns som om man går omkring med pappret kvar efter toa....bara älskar mina sloggis. Vet att det är osexigt och vill vara snygg under. Vad göra? Har någon nå´t tips?? sexigt ELLER skönt? vill ju ha båda!!!

• Yllo

Jag har heller aldrig kunnat förlika mig med stringtrosor. Mitt ex ansåg att det inte fanns något sexigare så han köpte massor med string åt mig. Hade dom väl på mig i samband med att vi skulle ses.. men efter vår resa till Grekland där jag styrt ut mig i stringtrosa (set med bh), höfthållare med stumpor och avslutningsvis en väldigt kort klänning så fick jag nog. Vi var på restaurang och jag satt på mina bara skinkor hela tiden!! Absolut vidrigt! Jag satt bara och tänkte "Vem har suttit på den här stolen? Kommer jag att bli smittade med något" och i den stilen.

Har kastat alla stringtrosor, förutom ett par som jag faktiskt tycker är riktigt bekväma. Min man tycker att string är fruktansvärt osexit och föredrar mig i min midi-trosor i 100% bommull

• Kristina07

Andra bröllopet för mig också.

Gifte mig första gången -94. Missade puffärmarna, MEN hade en rejäl rosett på rumpan istället

Denna gång skulle jag inte ha vit klänning. Letade högt och lågt i hela världen (ok, sverige och usa) och hittade inget. Snubblade sen över en champagne färgad dröm så det blev nästan vitt ändå.

Vad gäller icke string och bröllop så är det bara att pallra sig iväg till Triumph och inhandla deras Love serie. En bröllopsserie med olika alternativ på både BH och trosor. Har man svårt att välja (vem???? jag???? INTE DÅ!) så köper man 2 olika BHar och 2 olika trosor, samt strumpor för det facila priset av 1800 kr.... En av de bättre bevarade hemligheterna om vår bröllopsbudget. Sen 1 vecka innan bröllopet bestämmer jag att ingen av BHarna funkar till klänningen och rusar iväg och köper en freebra istället...

Nåja, det gick ju att byta om till "kvällspasset" och dessutom fick jag använding för alltihop på mina secret box bilder.

• Liinda_e

åsikt från en lite yngre....
    när jag var fjortis kom stringen med storm steg....
    det var totalt förbud att ha ngr andra trosor....så man vande sej....
    men trenden har ju vänt ,idag ses string lite som att ha buffalo skor på sej...dvs helt ute och ganska osexigt.....
    så skit i string ...det är faktist inte snyggt!!!!!!!!!

• Kristina07

Vi gifte oss borgligt och min mamma tog för givet att det betydde "enkelt".
    Hon blev helchockad när hon såg min långklänning och började lyssna på mina funderingar kring tiara och bruduppsättning. Droppen var att vi hade fotograf. " det kan väl pappa göra "...

Vi har säkert 400 bilder från släkten på bröllopet och kanske 15 av dem är bra. Från fotografen har vi 16 bilder i album och 4 olika förstoringar som alla är SÅ fina. Hejnöjd med hans insats.

• a02270

Tanter, det finns mer kakor. Ta för er.

Jag är en sån som alltid har haft string, till jag upptäckte "hipsters" De är UNDERBARA..:D:D:D

Mannen gillar allt som är glansigt..:D:D så det funkar i alla former..haha

• Kristina07

Min man föredrar trosor som är helt av spets. Sen om det är string eller inte har ingen större betydelse. Han gillar att jag gillar snygga underkläder. Min underklädeslåda ser ut som en karamellburk. Massa härliga färger i olika material. Underkläder och örhängen har jag rätt gott om! Kul att kunna matcha det man har på sig.

Mannen och jag jobbade ihop länge innan vi blev ihop. Nu har han sagt att det var tur att han inte visste vad jag hade på mig under... Han hade nog inte fått någon nattsömn på 2 år. *fniss*

• Kristina07

*viskar*

Har någon en recept på lasagna utan bechamel sås?

*en rikig tant skulle aldrig fuska*

• a02270

Lasange utan?

Jag har ätit en grönsakslasange, och det var tomatsås, och sen keso i stället för ostsåsen, och sen squash och andra goda grönsaker.

Mycket god.

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!